Kon gewoon op dezelfde voet verder gaan als ik altijd gedaan heb, wat is; we gaan het zien.
Ooit maar een keer fout gegaan ergens diep terug in de vorige eeuw met mijn Granada 2.3
Voelde bij dit prachtige karretje toch wat onprettig na een tijdje. Als de snaar zou breken bleef ik maar denken. Had nog wat gewacht of er via de zoon van de vorige eigenaar
wellicht nog rekening werden gevonden waaruit zou blijken wanneer de wissel voor het laatst was gedaan maar toen hij het huis van zijn overleden vader geheel had uitgeruimd
leverde me dat buiten de 2e sleutel, dakdragers, afdekzeil bagageruimte en 3e hoofdsteun achter geen verder papierwerk op.
Goed, besloten dat de snaar moest worden gewisseld. Zelf doen is ( nog ) een brug te ver. Prijzen opvragen bij garagebedrijven gaat het al snel richting de 800+ euro.
Via dit forum werd hulp aangeboden. Heel mooi. Spullen besteld, set gereedschap voor wissel kunnen lenen en een tweekoloms brug bij een Dhz garage besproken.
Degene die me heeft geholpen ( lees, de riem wissel heeft gedaan ), heeft gelijk wat andere zaken bekeken.
Conclusie, inderdaad een mooi exemplaar deze break. Bekende punten onderzijde auto zien er nog goed uit.
Motorsteun rechts bleek wel lek. Schijnt sowieso vaak het geval te zijn. Die onder de auto ook versleten.
Verklaart wellicht het licht schokken bij optrekken. Weer een puntje op de lijst erbij dus.
De riemwissel zelf verliep zonder bijzonderheden. Uiteraard zijn gelijk waterpomp en rollen, multiriem etc meegepakt.
Na 3 1/2 uur werd het sein, start em maar eens gegeven. De K4M snorde nog steeds tevreden :->
Om een idee van kosten te geven; 171 euro materiaal ( Mr auto ) en 3 1/2 uur brughuur a 12,50 / uur.
Zal zonder brug ook wel te doen zijn maar ( erg ) lastig. Als je zelf handig genoeg bent kan je dus
op deze manier voor een 220 euro klaar zijn.
Ben er blij mee en slaap nu weer ietsje beter :->




En een mooie sticker onder de kap :->
