waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Plaats reactie

Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

Hoi , na een drietal jaren een ander merk te hebben gereden kom ik nu weer uit op een renault , stond een hele mooie oranje met zwart dak bij de dealer (zwart dak met de oranje striping) , de auto is afkomstig van RN en staat nu dus te koop aangeboden . (1.5 dci automaat energy dci90 edc dynamic)
Ik heb nog nooit een automaat gereden maar het verhaal van de verkoper was zo overtuigend dat ik deze week wel een proefrit wil gaan maken.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten ?? , de wagen heeft in iets meer dan twee jaar 60000 km gereden . Mijn " angst " is dat de laadruimte te klein is voor een golden retreiver met de bank in de achterste stand (dus wanneer er beenruimte moet zijn voor passagiers)
Ik zie de info graag verschijnen omdat ik de auto best heel leuk vind maar ook weer twijfels heb.

Groetjes
Stephan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Dit was een soortgelijke topic toen ik mijn Captur 120 TCe EDC ging aanschaffen.

topic23615.html?style=1

Afgezien van de andere motorisering zijn nog altijd wel wat dingen relevant. Ik rij ondertussen alweer een half jaar met veel plezier met mijn Captur , heb er geen spijt van. De automaat bevalt me ook heel goed. Ik heb ondertussen een ruime ervaring met automaten dus ik heb wel wat recht van spreken.

Enige tegenvaller was de aflevering door de dealer. Van een topoccassion verwacht ik toch wel wat meer. Bijna lege tank, nog mee moeten betalen aan de banden die minder dan 3mm hadden (mag niet bij een topoccassion), geen airco onderhoud gehad en rotte ruitewissers. Oh ja, en dan ook nog een 'olie bijvullen melding' vlak na aflevering. Daar kan de Captur niets aan doen, dat ligt aan de dealer. Het gedoe met 'olie bijvullen' hebben ze opgelost. Airco onderhoud was volgens hun de eerste 5 tot 10 jaar niet nodig. Volgens 'mijn Renault' had het al moeten gebeuren. De airco en de ruitenwisser heb ik zelf maar voor mijn rekening genomen. Verder kan deze dealer niets meer aan mijn verdienen bij onderhoud. Renault dealers genoeg :)

Maar goed, zoals gezegd, dat is buiten de auto om. De Captur is fantastisch en heeft geen krimp gegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

Heb het verhaaltje effe doorgelezen, werd wel even terughoudend toen ik het verhaal van de olie melding zag , is dat nu goed gebleven na de update van het instrumentenpaneel ? Zie idd wel regelmatig dat wanneer er een probleem is dat er vrij vlug een software update uitgevoerd wordt , hangt alles met de computer in elkaar of zijn er toch ook nog mechanische dingen in de auto die gewoon vervangen kunnen worden :lol:
Hoe is het met de laadruimte gesteld van de wagen ?

Dus belangrijk om het ook te hebben over de nodige update's of die uitgevoerd zijn !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Het 'olie bijvullen' probleem is weg gebleven na de software update. Verder geen enkel probleem gehad met de auto. Wat betreft de bagageruimte: afgelopen jaar heb ik een tijdje in een rolstoel gezeten en hebben we dat ding uiteraard even gepast in de kofferbak. Dat paste net zonder de bank omlaag te hoeven doen en zonder de dubbele bodem uit de kofferbak te halen. De bank was ook niet naar voren geschoven. Dwz rechtop in de kofferruimte. Hopelijk geeft dat een beetje een idee. Als het een beetje een inschikkelijke Golden Retriever is past die er ook wel in. Moet wel de hoedenplank eruit. Voor een beetje comfort misschien ook de 'dubbele bodem' van de kofferbak. Ik heb geen reservewiel dus dat scheelt ook weer een stuk. Renault pechhulp is een goed vervanging :) .

P.s. neem gewoon de hond mee naar de dealer en laat hem passen. Een paar haren in de kofferbak moeten ze maar tegen kunnen. Anders neem je gewoon een kruimelzuiger mee :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Axel57 »

Laadruimte is maar net wat je nodig hebt, wij zijn van onze RN Megan Grand Tour naar de Captur gegaan en ja dat was even slikken.

Maar voor de wekelijkse boodschappen is de koffer oke. Voor vakantie met een gezin zeker niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

De dealer ziet me al aankomen met hond :snooty: wist wel dat die stuk kleiner was maar ik kan er geen inschatting van maken . Ben altijd grotere auto's gewend (espace/lagune/zafira etc) en nu wilde ik wat anders . Heb ook een 3008 / sportage / carens in gedachte maar weet niet wat van die merken te verwachten , de 3008 vti lees je rare verhalen over (die renault destijds ook had) en van de kia hoor je goede verhalen maar hoe lang zijn ze goed ?????? . Renault ken ik , weinig schokkende dingen gehad ondanks de verhalen , en spreekt me aan , De laatste scenic is hartstikke mooi maar nog niet betaalbaar en die wel betaalbaar is vind ik lelijk en kwam toen uit bij de captur , hoe is de zit trouwens over lange afstanden ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Axel57 »

Volgens mij is de zit best goed, mijn vrouw heeft snel last van haar rug maar in de Captur minder snel.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

Wat betreft de bagageruimte: afgelopen jaar heb ik een tijdje in een rolstoel gezeten en hebben we dat ding uiteraard even gepast in de kofferbak. Dat paste net zonder de bank omlaag te hoeven doen en zonder de dubbele bodem uit de kofferbak te halen.


Ik neem aan dat de rolstoel wel ingeklapt was om die er achterin te zetten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Uiteraard! Maar na inklappen (verder alleen de voetsteunen eraf) blijft er toch nog wel een behoorlijk ding over. Iets als een Golden Retriever die rechtop zit? :) In de Cee'd (type 2013) die ik daarvoor had moest de bank plat en kon dat ding er alleen liggend in. Dus een prima hoogte.
Wat betreft de zit; die is prima. Ik zit elke woensdag zo'n 2x2,5 uur in de auto en dat gaat prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

Ben nog wezen kijken maar de Captur valt toch af , de ruimte achter de laadklep is toch veel te klein wanneer de achterbank ook wordt gebruikt , jammer , de scenic voldoet maar die vinden we lelijk , denk dat het het nu geen renault gaat worden maar de opel Mokka , heeft een stuk grotere laadruimte en ziet er ook leuk uit , we moeten nog gaan proefrijden maar het uiterlijk spreekt ook aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Mokka is absoluut ook leuk maar wel een klasse duurder. Misschien is de nieuwe Suzuki S-cross wat? Best een flinke auto en een stuk goedkoper dan de Mokka.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Axel57 »

Grappig volgens autoweek is de RN 377L liter en de Mokka 356L dus kleiner? En weegt hij ook nog eens 200kilo meer.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Klopt, had ik ook gelezen! Alleen met de bank plat is de Mokka groter. Maar dan heb je weer niets aan de achterbank. Misschien is de vorm verkeerd? Hoogte?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stephan66
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2012 15:22
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door stephan66 »

heb deze gezien en als je de klep achter open gooit heb je meer ruimte dan de captur , waasrschijnlijk zijn de 377liter van renault met de plamk in de onderste positie , het is natuurlijk gemeten onder de hoedenplank maar de afstand van de achterklep tot aan de bank is van de mokka toch een stuk groter waardoor deze groter lijkt maar dan weer groot genoeg voor de hond , gewicht is afhankelijk van uitvoering , 1235kg voor de 1.6 uitvoering en 135kg voor de 1.4t 4x4 uitvoering . De cross heb ik ook bekeken maar ziet er weer goedkoper uit van binnen en ik moet er een aantal jaren mee doen en dan begint de cross te snel te vervelen bij mij denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door Paultje1965 »

Schiet me net ook te binnen dat de S-Cross niet als diesel verkrijgbaar is. Enfin, gewoon kopen wat je leuk vindt. Niets aantrekken van die Renault liefhebbers hier :lol: Over Renault gesproken; de Mokka gaat qua prijs ook al aardig richting de Kadjar.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat

Bericht door FrankV »

Wij hebben een iets kleinere hond (Friese Stabij), en daar is de bagageruimte al te klein voor als je de achterbank in de achterste stand plaatst ivm passagiers. Lijkt me dat je naar een grotere auto moet gaan zoeken.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht