Hoi , na een drietal jaren een ander merk te hebben gereden kom ik nu weer uit op een renault , stond een hele mooie oranje met zwart dak bij de dealer (zwart dak met de oranje striping) , de auto is afkomstig van RN en staat nu dus te koop aangeboden . (1.5 dci automaat energy dci90 edc dynamic)
Ik heb nog nooit een automaat gereden maar het verhaal van de verkoper was zo overtuigend dat ik deze week wel een proefrit wil gaan maken.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten ?? , de wagen heeft in iets meer dan twee jaar 60000 km gereden . Mijn " angst " is dat de laadruimte te klein is voor een golden retreiver met de bank in de achterste stand (dus wanneer er beenruimte moet zijn voor passagiers)
Ik zie de info graag verschijnen omdat ik de auto best heel leuk vind maar ook weer twijfels heb.
Groetjes
Stephan
waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat
-
stephan66
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Paultje1965
- lid

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat
Dit was een soortgelijke topic toen ik mijn Captur 120 TCe EDC ging aanschaffen.
topic23615.html?style=1
Afgezien van de andere motorisering zijn nog altijd wel wat dingen relevant. Ik rij ondertussen alweer een half jaar met veel plezier met mijn Captur , heb er geen spijt van. De automaat bevalt me ook heel goed. Ik heb ondertussen een ruime ervaring met automaten dus ik heb wel wat recht van spreken.
Enige tegenvaller was de aflevering door de dealer. Van een topoccassion verwacht ik toch wel wat meer. Bijna lege tank, nog mee moeten betalen aan de banden die minder dan 3mm hadden (mag niet bij een topoccassion), geen airco onderhoud gehad en rotte ruitewissers. Oh ja, en dan ook nog een 'olie bijvullen melding' vlak na aflevering. Daar kan de Captur niets aan doen, dat ligt aan de dealer. Het gedoe met 'olie bijvullen' hebben ze opgelost. Airco onderhoud was volgens hun de eerste 5 tot 10 jaar niet nodig. Volgens 'mijn Renault' had het al moeten gebeuren. De airco en de ruitenwisser heb ik zelf maar voor mijn rekening genomen. Verder kan deze dealer niets meer aan mijn verdienen bij onderhoud. Renault dealers genoeg
Maar goed, zoals gezegd, dat is buiten de auto om. De Captur is fantastisch en heeft geen krimp gegeven.
topic23615.html?style=1
Afgezien van de andere motorisering zijn nog altijd wel wat dingen relevant. Ik rij ondertussen alweer een half jaar met veel plezier met mijn Captur , heb er geen spijt van. De automaat bevalt me ook heel goed. Ik heb ondertussen een ruime ervaring met automaten dus ik heb wel wat recht van spreken.
Enige tegenvaller was de aflevering door de dealer. Van een topoccassion verwacht ik toch wel wat meer. Bijna lege tank, nog mee moeten betalen aan de banden die minder dan 3mm hadden (mag niet bij een topoccassion), geen airco onderhoud gehad en rotte ruitewissers. Oh ja, en dan ook nog een 'olie bijvullen melding' vlak na aflevering. Daar kan de Captur niets aan doen, dat ligt aan de dealer. Het gedoe met 'olie bijvullen' hebben ze opgelost. Airco onderhoud was volgens hun de eerste 5 tot 10 jaar niet nodig. Volgens 'mijn Renault' had het al moeten gebeuren. De airco en de ruitenwisser heb ik zelf maar voor mijn rekening genomen. Verder kan deze dealer niets meer aan mijn verdienen bij onderhoud. Renault dealers genoeg
Maar goed, zoals gezegd, dat is buiten de auto om. De Captur is fantastisch en heeft geen krimp gegeven.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
stephan66
Topic author - repeating visitor

Re: waar op te letten bij aankoop captur 1.5dci automaat
Heb het verhaaltje effe doorgelezen, werd wel even terughoudend toen ik het verhaal van de olie melding zag , is dat nu goed gebleven na de update van…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 310 -
Laatste bericht door nikk
06 dec 2025 10:57
-
-
Aankoop Austral Full Hybrid Esprit Alpine 200
door Rvr1809 » 28 dec 2025 11:35 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 0
Weergaves: 283 -
Laatste bericht door Rvr1809
28 dec 2025 11:35
-
-

-
Electronica probleem na reparatie [scenic III, 1.5dci]
door Calysk » 28 apr 2025 15:56 » in Elektronica Scenic III -
Reacties: 2
Weergaves: 986 -
Laatste bericht door mechanic
09 mei 2025 21:21
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 451 -
Laatste bericht door nikk
13 dec 2025 12:29
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 192 -
Laatste bericht door KDL
05 mar 2026 19:26
-

-
Waar vind ik het kaartje( navigatie) in mijn renault kadjar Bj 2020. Het is nergens te vinden
door CapturGer » 06 aug 2025 21:22 » in Renault TomTom Navigatie -
Reacties: 0
Weergaves: 657 -
Laatste bericht door CapturGer
06 aug 2025 21:22
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 606 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 09:25