Zojuist de reactie van Renault NL gezien, dealer doet zijn best om resultaten te analyseren en op te pakken, maar Renault NL zegt, motorvermogen is conform dus geen probleem dus int kort: 'dikke vinger'...

Is toch onvoorstelbaar dat ze liever lekker ontkennen en dan dus nog niet eens bij Renault Frankrijk of internationale vraagbaak navragen/nakijken ??? Staat gewoon printscreen van Duitse collega-Talisman-rijder online, uit het KIM-systeem, waar hij aangeeft niet tevreden te zijn met vermogen en daar reageert Renault Duitsland kort maar krachtig op: Bekend, onderhanden en waarschijnlijk medio juni softwareupdate...
Ga ze (R NL) morgen eens bellen, heb twee namen daar, Stefan en Gert, hopelijk kom ik daar terecht... to be continued...
Want gewoon via een contactformulier kom ik ook niet verder, heb het idee dat ze me al gelinkt hebben aan de reeds lopende klacht, zeker gezien de uitspraak van het vermogen aan de wielen van deze meneer:
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 9 mei jl. ontvingen, waarin u informeert naar het vermogen aan de wielen van een Renault Talisman TCe 200 (147kW).
Er bestaat geen fabrieksopgave van het vermogen aan de wielen. Het vermogen aan de wielen is gelijk aan het vermogen aan de krukas verminderd met de verliezen in de aandrijftrein. De verliezen in de aandrijftrein zijn afhankelijk van de configuratie van de aandrijftrein (automaat / handbak). In de regel liggen deze verliezen tussen de 25% en 35%. Dus in geval van een 200 pk aan de krukas is er 130 tot 140 pk beschikbaar aan de wielen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.
Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website http://www.renault.nl.
Met vriendelijke groet,
Rutger
(PS: iedereen die het probleem heeft graag via dealer of Renault NL melden !!)
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"