Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Elmac »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ghia schreef:Gisteren even geprobeerd en inderdaad. Eens je het weet, prima :-) Nu nog al de rest van de gekkigheden/gebreken ;)
Staat gewoon in de handleiding hoor.... Als je vóór de auto langsloopt sluit 'ie af, achterlangs niet. Dat is ook toch de meest logische route om bagage uit de achterklep te halen of te gaan tanken?

Afbeelding
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Bij zelf pin stations loop je meestal voorlangs om de transactie te starten, die betaalpaal staat in het midden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gompie67
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gompie67 »

Als ik de tankdop open heb staan moet de auto niet vergrendelen en dat doet ie wel. Komt bij dat de afsluiting deels in het klepje zit en je met open tank wegrijdt (is me vorige week overkomen), er is geen waarschuwing dat de tankdop open staat.

G.
Talisman ip 160 dci noir amethyste - full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Zoals eerder aangegeven, ben ik vooralsnog een tevreden talisman rijder en erken ik maar een aantal eigenaardigheden. Wat mij wel opvalt is dat mensen hier een auto afkraken op complete onbenulligheden. Is het echt het einde van de wereld als een auto niet precies anticipeert op iedereen zijn wensen? Ieder merk heeft zijn handige en minder handige functionaliteiten maar niet ieder merk heeft voor dit geld zoveel standaard opties erop.

Misschien kunnen we wat minder afgeven op luxeproblemen en wat meer waarderen/accepteren. Dit geldt overigens niet voor mankementen. Dit moet gewoon netjes worden opgelost. :)

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Eens Rcupra!

Het blijft een ontzettend fijne en mooie auto om in te rijden en naar te kijken. Ook bij mij zijn er een aantal (erkende) mankementen. Die worden verholpen door de dealer.

Wel nog een eigenaardig gebrek aan motorvermogen (TCE 200pk), auto is niet traag, maar doet op zijn best 11 seconden van 0-100 in tegenstelling tot de opgegeven 8 seconden. Dat is bijna 50% trager!
Een collega met een 136pk Mercedes Benz rijd mij er compleet uit!! Hoe dan?? Zijn auto is 200kg zwaarder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ben ik helemaal met je eens! Viel mij ook op dat een aantal zgn kinderziektes meer te maken hebben met niet goed lezen van de Manuel of het verwachtingspatroon. Ik kan me heel goed voorstellen dat functionaliteit verschilt met dat wat je gewend bent in je vorige auto. Gelukkig lees ik ook vaak de genuanceerde kant en kijk ik nog steeds uit naar mijn nieuwe Talisman!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door zandbak »

Dat is wel vaker het probleem, de handleiding is nou niet bepaald een uitdagend boekwerk om even door te nemen. Het is vaak een kwestie van de sleutels in ontvangst nemen en zo snel mogelijk lekker gaan rijden. Zeker als je uit een ander merk auto komt kan het dan even zoeken zijn bij bijvoorbeeld het r-link 2 systeem om zaken te vinden. Zelf kwam ik uit een Audi en ja die is ergonomisch toch echt wel stukken beter, maar ja de Kadjar bied weer veel meer waar voor het geld (grote, praktische inzetbaarheid). Moet wel zeggen dat het r-link 2 systeem gewoon slecht is vergeleken met de RNS systemen van VW , maar ook vergelen met die van Opel. Daarentegen is mijn ervaring met PSA navigatie producten nog veel slechter, hier loont het om juist geen navigatie mee te bestellen om niet te verongelukken (afslagen te laat aangeven, extreem traag reageren op touch commando's enz).
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolhva
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2017 11:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door coolhva »

Eergisteren mijn Talisman weer opgehaald nadat ze de achterklep hebben gesteld (deze was scheef). Ze hebben het klepje in het middenconsole ook vervangen (bleef hangen na het indrukken van het knopje, deze zou gewoon open moeten gaan) en ze hebben een kabelbreuk hersteld in de lendesteun. Hierdoor ging de massagefunctie fout (de stoel bleef in een stand staan en de functie wilde niet meer aan gaan).

Wat mij betreft gaat het niet zo zeer om de problemen maar meer om hoe ze worden opgelost. Ik ben meer dan tevreden met Bochane in Veenendaal en ze gaan veel verder, mijn inzien, dan dat ze zouden moeten.

Ik ben een gelukkige Talisman rijder, en naar verwachting zal ik dat ook blijven ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Zelfde ervaring met frans stokman heerhugowaard
Problemen altijd serieus benaderd en goede oplossingen .
Vervangend vervoer probleemloos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Hier idem alleen de problemen blijven komen en sommige hebben ze geen oplossing voor. Topsnelheid geen oplossing , rammel voortrein geen oplossing... Nu weer een rammel in de bijrijdersstoel als ik op de snelweg rijd. Al met al gewoonweg veel te veel problemen en dat daardoor is de plezier ervan af. Dealer is behulpzaam en vriendelijk maar heb de indruk dat Renault NL het geen biet interesseert.

2 dingen zijn zeker. Dat ik ooit sterf en dat ik nooit meer een Renault koop. Mn 9e auto en nog nooit zoiets meegemaakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:Hier idem alleen de problemen blijven komen en sommige hebben ze geen oplossing voor. Topsnelheid geen oplossing , rammel voortrein geen oplossing... Nu weer een rammel in de bijrijdersstoel als ik op de snelweg rijd. Al met al gewoonweg veel te veel problemen en dat daardoor is de plezier ervan af. Dealer is behulpzaam en vriendelijk maar heb de indruk dat Renault NL het geen biet interesseert.

2 dingen zijn zeker. Dat ik ooit sterf en dat ik nooit meer een Renault koop. Mn 9e auto en nog nooit zoiets meegemaakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat van die bijrijdersstoel heb ik dus ook. Als er iemand op zit of je klemt hem vast dan hoor ik niets. Dacht al dat ik de enige was.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

Die rammel is iets met de hoofdsteun in de zetel. Zonder hoofdsteun rammelt er niets en de hoofdsteun zelf rammelt ook niet.
Heb er nu wat tape rond de 2 pinnen gedaan even aanhoren als ik nog eens kan rondrijden.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door gunther007 »

Rammel in hoofdsteun heb ik dus ook
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Algemene kwaal dus. Best irritant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Vreemd is dat de rammel bij mij alleen aan de passagierskant is en niet aan de bestuurderszijde.
De pinnen het ik ingetaped, ingeklikt zodat ik de tape niet zie. De enige oplossing maar is wel nu stil (nu rammelt de rest nog ;) )
Als ik de passagier al de hand zie grijpen naar de hoofdsteun word ik al boos :D Afblijven! :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jefb »

Ik heb die rammel ook. Maar vreemd is het niet dat die alleen aan de passagierskant is: als die bezet is, hoor je die ook niet.
Heb ook hetzelfde gedaan, nl. een zachte mousse op de inklikkers gekleefd. Dus dat is nu veel minder. Verder rammelt het nog op verschillende plaatsen, om zot van te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jefb »

Heb de brandblusser al voorzien van een laagje mousse aan de houder, de bagageafdekking idem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door CerielK »

jefb schreef:Ik heb die rammel ook. Maar vreemd is het niet dat die alleen aan de passagierskant is: als die bezet is, hoor je die ook niet.
Heb ook hetzelfde gedaan, nl. een zachte mousse op de inklikkers gekleefd. Dus dat is nu veel minder. Verder rammelt het nog op verschillende plaatsen, om zot van te worden.
Die rammel heb ik helaas ook, was iets minder na intapen staanders hoofdsteun, maar kwam weer terug. Iemand blijvende oplossing ? :roll:

Komt volgens mij doordat de stoel in een vibratie raakt door wegoppervlakte, want als hoofdsteun eruit, rammel weg en volgens mij rammelt hoofdsteun zelf (los van stoel) niet...

Zou t niet het vet kunnen zijn in de houders hoofdsteunstaanders dat zo 'plakt' en dus klikt, is volgens mij niet echt een rammel namelijk...

Heb idd ook het idee dat bestuurderstoel het ook wel ns doet, maar als stoelen normaal bezet zijn is het (ver) weg... maar twijfel ook of het niet de houder van de gordelverstelling is aan de bestuurderszijde... :think:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Gompie67 schreef:Als ik de tankdop open heb staan moet de auto niet vergrendelen en dat doet ie wel. Komt bij dat de afsluiting deels in het klepje zit en je met open tank wegrijdt (is me vorige week overkomen), er is geen waarschuwing dat de tankdop open staat.

G.

Het mag toch niet gekker worden, ik heb en rij met veel wagens, sommige met tig veel meer waarde dan een full-option Talisman. Nog nooit heb ik een indicatie gehad van een openstaande brandstofklep. Heb het bij mijn weten ook nog nooit vergeten. Is een questy van niet opgefokt tanken, gewoon slang opbergen, omdraaien en tankklep sluiten, betalen en een koffie nemen voor het volgende stuk van de reis. Je kan Renault misschien verwijten dat er geen waarschuwing op zit en omdat je een glas teveel gedronken hebt en je je rijbewijs kwijt bent.

Stop het toch eens met elkaar op te fokken en bij problemen rustig met de dealer te communiceren. In overleg met elkaar naar een oplossing te komen. Jullie rijden met een prachtige wagen, heeft wat issues, maar in overleg komen die wel goed. Rome is ook niet gebouwd ...............

Waar ik naar benieuwd ben, hoe verliep de aflevering van het nieuwe voertuig, buiten het feestje en het bloemetje (jullie eigen woorden, scheen belangrijker dan de uitleg over het voertuig).
Hoe lang duurde de technische uitleg van de wagen, werking R-link, opties enzovoort enzoverder. Daar ben ik nu eens benieuwd naar. De uitleg over de werking van de wagen :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Op 9 mei heb ik de volgende Talisman besteld. Renault Talisman Grandtour initiale paris Energy TCe 200 EDC. Het is wel een stockvoertuig met alle mogelijke opties behalve het opendak. Via de klantendienst van Renault BeLux heb ik vernomen dat de wagen geproduceerd is in December 2016. Ik hoop ook niet op al deze gelijkaardige mankementen te stuiten. Maar mijn dealer zegt dat de wagen voor afleveren alle nodige updates krijgt. Ik had hem al even gebeld daarstraks betreffende de carrosserie problemen. Hij wist mij te vertellen op de 38 Talismannen welke hij al verkocht heeft slechts eentje had met scheve kofferklep en bestuurders deur. Dit euvel werd door hem naar behoren correct opgelost. Ik hoop het beste voor mijn Talisman. Op 1 juni wordt hij geleverd...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ook redbull wil updates , afdeling ict heeft het druk bij renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Hans C schreef:
Gompie67 schreef:Als ik de tankdop open heb staan moet de auto niet vergrendelen en dat doet ie wel. Komt bij dat de afsluiting deels in het klepje zit en je met open tank wegrijdt (is me vorige week overkomen), er is geen waarschuwing dat de tankdop open staat.

G.

Het mag toch niet gekker worden, ik heb en rij met veel wagens, sommige met tig veel meer waarde dan een full-option Talisman. Nog nooit heb ik een indicatie gehad van een openstaande brandstofklep. Heb het bij mijn weten ook nog nooit vergeten. Is een questy van niet opgefokt tanken, gewoon slang opbergen, omdraaien en tankklep sluiten, betalen en een koffie nemen voor het volgende stuk van de reis. Je kan Renault misschien verwijten dat er geen waarschuwing op zit en omdat je een glas teveel gedronken hebt en je je rijbewijs kwijt bent.

Stop het toch eens met elkaar op te fokken en bij problemen rustig met de dealer te communiceren. In overleg met elkaar naar een oplossing te komen. Jullie rijden met een prachtige wagen, heeft wat issues, maar in overleg komen die wel goed. Rome is ook niet gebouwd ...............

Waar ik naar benieuwd ben, hoe verliep de aflevering van het nieuwe voertuig, buiten het feestje en het bloemetje (jullie eigen woorden, scheen belangrijker dan de uitleg over het voertuig).
Hoe lang duurde de technische uitleg van de wagen, werking R-link, opties enzovoort enzoverder. Daar ben ik nu eens benieuwd naar. De uitleg over de werking van de wagen :D
Hehe, hier zat ik op te wachten : :wink: Sommige mensen kunnen ook helemaal zelf niet meer nadenken, en bij het minste vliegen ze al de boom in.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jefb »

Zelfs als is er veel te verbeteren aan deze wagen (heel veel, is niet zomaar enkele issues...), hier heeft Renault een compromis moeten vinden, want niet evident. Is soms beetje vervelend als de betaalautomaat wat ver van de wagen afstaat, dan moet je gegarandeerd de wagen terug openen om te kunnen tanken. Idem als je ticketje wil nemen en tankdop nog niet had afgesloten (maar dat laatste is bij mij een automatisme na het tanken).

Tip: loop achterom de wagen, niet langs de voorkant als je uitstapt!

Nu indicatie van open tankklep heb ik zelfs bij Mercedes en BMW ook nog nooit gezien.

@domi: scheve achterklep: de helft heeft dit (wil ook zeggen andere helft niet, zeer vreemd)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Renaults die met scheve deuren en kofferdeksels worden afgeleverd zijn een probleem van de dealer.
Je verwacht dat de dealer de laatste check doet voor de auto bij de klant afgeleverd wordt.
Software bugs daar kan hij weinig aan doen, maar trillende auto moet bv tijdens de proefrit al duidelijk zijn
Kortom hier laat de dealer een steek vallen.
Tenzij je een auto wil die 0 km op de teller heeft dan heeft de dealer ook geen mogelijkheid om te checken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Dealers doen echt geen proefrit voor aflevering hoor. Zelf voor een Renaultgarage gewerkt en nooit geweten, ook niet bij de collega's...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Lars TKX, :wink: de rust moet idd weerkeren

Controle van de portieren, klep etc voor aflevering is idd een zaak voor de dealer, maar ze moeten wel goed uit de fabriek komen, dus daar hebben ze een probleem. Robotje met een te kort armpje misschien????? 8)

En DHL, je hebt gelijk, geen pre aflevering testrit ivm met de km-stand
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Bij de VAG merken kon je tot 50km de teller op 0 zetten, weet niet of dat bij Renault ook kan. Tijdens de aflevering zette ik deze altijd weer op 0km. Dan reed de klant met 0 op de teller de showroom uit. Werd altijd positief ontvangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Bij een nieuwe wagen kan de dealer de kilometerstand terug op nul zetten. Dacht tot 60 of 100 km.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Bij mij gaan ze binnenkort de voorvleugel 'uitfrezen' (gelukkig is deze kunststof!). De oplossing van Renault is de voorveugel 4mm breder zetten.
Hmm niet zo professioneel. Maar desondanks opteer ik de keuze van de dealer. Ook komt er een nieuwe rubber en chroomlijst komen omdat de deur aan de bovenzijde er vlak tegenaan schuurt.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

@Ghia
Ik mag er niet aan denken dat dit mij ook nog te wachten kan staan. Ik heb mijn Talisman besteld op 9/05/2017 als stockwagen. De fabricagedatum is december 2016 dus ook nog misschien eentje van de slechte series???? Maar het is wel vreemd dat ze het niet allemaal hebben. Dus denk ik dat de assemblage robots niet correct zijn geprogrammeerd...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Mijne is productie nov '15. Dus slechter kan ik niet treffen vrees ik :P
Vandaag naar de garage geweest, op lage snelheid zonder airco/ventilatie horen we een ferme 'rammel'
Lijkt een defect lager. Binnenkort gaat ie binnen om de voorvleugels uit te frezen.
Ik denk dat ik Laguna achteraan opplak :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik heb dit draadje met mijn dealer besproken en volgens hem word de Talisman in 2 verschillende vestigingen geassembleerd. Hij heeft er zoals ik eerder al zei 38 klanten rijden met een Talisman waaronder als goedkoopste versies de Intens en voor de rest allemaal Initiale Paris'. En hij heeft slechts één enkele Intens berline met een scheve kofferklep en linker voorportier. Maar hij heeft het zelf kunnen rectificeren. Verder heeft hij ook een Talisman rijder welk een zeer moeilijke mens is, zo iemand die een Renault koopt maar een Mercedes verwacht en die heeft niets dan lof over zijn Talisman Grandtour... De Nederlanders zouden hier moeten te weten komen waar hun wagen geassembleerd word en de BeLux wagens ook. Ik zit ook op een Frans forum van Renault en daar zijn er ook een paar die carrosserie problemen hebben maar niet zoveel als hier...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Het VIN nummer zou dat moeten aangeven
Daar zit een code in voor de plaats en fabricage datum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

berenburg schreef:Het VIN nummer zou dat moeten aangeven
Daar zit een code in voor de plaats en fabricage datum
Zal wel kloppen maar ik weet het niet waaraan je het in het VIN nummer kan zien. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik weet enkel dat mijn bestelde Talisman geproduceerd werd in december 2016 en mij in Luxemburg heeft opgewacht tot 9 mei 2017 de dag dat ik de bestelbon tekende. 8)
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Hallo,
Bon 1 zekerheid: de Belgische en Luxemburgse en Duitse Talisman word geassembleerd in Douai in Frankrijk. Nederland staat daar nergens bij. Er is ook nog een assemblage lijn in Tanger in Marokko. Daar worden ook Talisman' Megane' en Scenic en Grand Scenic gemaakt... Maar de bestemmingslanden heb ik nergens kunnen vinden.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht