Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo,
Bon 1 zekerheid: de Belgische en Luxemburgse en Duitse Talisman word geassembleerd in Douai in Frankrijk. Nederland staat daar nergens bij. Er is ook nog een assemblage lijn in Tanger in Marokko. Daar worden ook Talisman' Megane' en Scenic en Grand Scenic gemaakt... Maar de bestemmingslanden heb ik nergens kunnen vinden.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

In het verleden, weet niet of het nu nog zo is, was Douai de beste fabriek qua afwerking. Maar kan intussen natuurlijk al veel veranderd zijn want ik spreek van 15 jaar geleden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Parkeersensoren zijn ook niet al te betrouwbaar. Ben tegen een paaltje gereden en begon pas te piepen toen het te laat was. Heb hem ook nog eens praktisch onder de sensor geraakt.

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Die vervelende paaltjes toch hee!! :fp:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Is de gevoeligheid van de sensoren niet aan te passen? Heeft iemand dit al gevraagd bij de dealer?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Sensoren reageren bij mij ook soms traag, laat of niet. Heb ook al een paaltje geraakt omdat de sensoren deze niet zag.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Beste waslijst. Het kraken bij mij is opgelost door het stootrubber demper in te vetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Rcupra schreef:Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Hoi Rcupra, kan je als je de wagen terughebt de oplossingen/aanpassingen laten weten aub?
Zou veel schelen voor mijn wagen :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mooky »

Dat van die achterportieren heb ik ook. Dit is echt tenenkrommend. Er klapt zeker metaal tegen metaal. Echt alsof er dan iets beschadigd wordt. Geen enkel idee waardoor dit ontstaat. Ik dacht dat ik de enige was...
Mijn dealer hiermee aan de slag.

Dit wordt de tweede keer dat de auto naar de dealer gaat om 'problemen' op te lossen. Ik moet zeggen dat ze dat ook echt doen / proberen. Geen ontwijken of ontkennen van mijn problemen. Het zijn kleine dingen, die mettertijd pas opvallen of ontstaan. Gelukkig niets ernstig, maar vervelend. En nu mijn Talisman nog fabrieksgarantie heeft maak ik er maar gebruik van.

Tevens hoop ik op de langverwachte Rlink2 update, die maar niet wil komen. Net als de *hoest* kaarten *hoest*.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Mooky schreef: Dit wordt de tweede keer dat de auto naar de dealer gaat om 'problemen' op te lossen.
Good luck, ik kan ze met mn vingers niet meer tellen.. :fp:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Haha herkenbaar. Gewoon stug volhouden en dan komt het deels goed. Blijft een auto met bijzonderheden maar daar heb ik mee leren leven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

De auto nu ruim 2 maanden en bijna 10.000 km op de teller. Genoeg ritjes gereden om met enkele punten naar de dealer te gaan. Denk wel dat deze punten oplosbaar zijn.

- Hoog piepend geluid komend van de koplampen als de auto Stationair draait en oo 10-15 seconden nadat je de auto uitzet. Je krijgt er hoofdpijn van als je net iets te lang bij de auto staat met draaiende motor.
- ventilator schacht aan de linkerkant van de bestuurden kraakt. Lijkt of er wel een droog blad in zit. Is redelijk irritant.
- Veel windruis langs de portieren en gesloten schuifkanteldak wel bij open "gordijn".
- R2 Link reageert zeer traag.
- Herkenning verkeersborden faalt vaak. Op dezelfde route de ene keer wel herkenning en een dag later niet.
- Betekenis enkele navigatie icoontjes niet te achterhalen
- Schuifkanteldak sluit niet met de keycard. De zijruiten doen het wel.
- Keycard niet te openen (met meerder mensen geprobeerd) om te controleren of de sleutel wel aanwezig was. Was te lui om gelijk naar de dealer te gaan. Kan nu dus mee.
- Kofferbak Issue. Dealer gaf aan dat de het niet bij de Sedan zat. Moet het alleen nog zelf testen (morgen).
- Bluetooth koppeling Mobiel en R2 link verbreekt zo 10-15 keer per week.
- Hoofdsteunen bijrijder- en bestuurdersstoel niet kantelbaar te verstellen. Alleen in hoogte.

Zijn bij jullie deze punten, of enkele hiervan, herkenbaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mooky »

Ja, voor mij is het piepend geluid ook aanwezig. Dit was mij vorige week opgevallen (toen ik net van de dealer vandaan kwam...). Het geluid is echt hard. Als je niet beter zou weten zou je kunnen denken dat het een soort waarschuwingsgeluid is o.i.d. Jij zegt dat het van de koplampen komt? Weet je dat zeker? Ik kon niet zo snel achterhalen waar het vandaan kwam, het geluid leek harder aan de zijkanten van de wagen...

Ook met de ventilator heb ik hetzelfde probleem als jij hebt ervaren. Het is alleen niet altijd het geval. Monteur kon de eerste keer niets vinden, en vroeg mij onder welke omstandigheden dat geluid te horen was. Hierop kon ik geen duidelijk antwoord geven, en ik denk ook dat het niet echt uitmaakt met welke instelling het geluid geproduceerd wordt. Auto gaat over twee weken wel weer terug voor onder andere dit probleem.

Mijn lijst met issues:
- Achter portieren, hard metalen klap geluid bij het dicht slaan van de portieren.
- Bij gebruik van de hendel om de stoel te verhogen en verlagen is een hard kraakgeluid te horen en de hendel schokt. Alsof de hendel door een vergrendeling heen trekt. Dit is bij de stoel van de bestuurder.
- Projector van de HUD blijft bij het wisselen van profiel helemaal onderin hangen . Pas bij het uitschakelen en dan weer inschakelen van de HUD functie in het Rlink2 systeem schakelt hij naar de juiste instelling van het profiel.
- Raar flutterend en rammelend geluid uit het ventilatierooster van de bestuurder kraakt. Net of er een droog blaadje in zit.
- Chroom strip aan de bovenkant van de portier van de bijrijder schuift telkens bij het dichtslaan van de portier op richting de achterkant van de auto.
- Zeer hoog en redelijk harde pieptoon die ik tot nu toe alleen heb gehoord als ik de motor stop na een stuk gereden heb. Dit duurt iets van 10-15 seconden.

19 juni gaat ie naar de dealer om deze problemen aan te pakken.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvL »

Heb mijn Talisman nu 4 maanden en inmiddels 12000 km gereden.
Gelukkig zijn alle eerder genoemde problemen mijn onbekend.
Ik hoop dat het zo blijft.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mooky »

Net even de dealer gebeld, en die wist mij te vertellen dat de hoge pieptoon weleens een pomp zou kunnen zijn van een koelingssysteem om de motor te koelen. Dat systeem zit er op, omdat het een relatief klein blok is en daarom heter wordt (relatief gezien) en langer de warmte vast houd na het stoppen met rijden (uitschakelen motor). Om evt. problemen te voorkomen die kunnen ontstaan doordat de warmte te lang in de motor blijft, is dit systeem aanwezig, en zul je die soms in actie horen.

Tja,.. Klinkt aannemelijk. Ze gaan mijn wagen inspecteren om te kijken of dit verhaal past bij mijn bevindingen. Zo niet, dan oorzaak opsporen en oplossen.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Rcupra schreef:Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).
Update nadat ik vandaag de auto terug heb gekregen en vernomen heb dat ze eigenlijk niks hebben gedaan behalve nagekeken. Over 3 weken moet ik terug voor opvolging van diverse punten.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
Wordt over drie weken wederom onderzocht. Oorzaak niet gevonden
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
Nooit eerder gezien door dealer. Suggereerde dat er schade was geweest van achter. Na duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet het geval was, zal dit door een schadeherstel bedrijf worden gecorrigeerd
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens dealer conform. Konden ze niks aan doen. Ik vond het de discussie niet waard en laat het erbij
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
konden ze niks aan afstellen. zie punt 4
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met update opgelost. ETA update onbekend
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Navigatiescherm wordt volledig vernieuwd. Was een defect aan LCD scherm
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mooky »

Rcupra, het lijkt zo, als ik de reacties lees van je dealer n.a.v. je 'aandachtspunten', dat deze er geen zin in heeft. Zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat deze brutaal is en onbeschoft. Zeker als ik lees dat de oorzaak van de problemen met de achterklep en de bumper op jou wordt afgeschoven. Dat is een onwaardige benadering en beoordeling van deze dealer. Ik zou je adviseren om naar een andere dealer te gaan. Je kunt door heel Europa terecht, dus dat zal geen probleem zijn =)

Ik ben het trouwens niet eens met de dealer aangaande de terechte klacht over de portieren en parkeersensoren. Wellicht gaat mij hetzelfde overkomen, maar ik zal daar zeker geen genoegen mee nemen.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Mooky schreef:Rcupra, het lijkt zo, als ik de reacties lees van je dealer n.a.v. je 'aandachtspunten', dat deze er geen zin in heeft. Zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat deze brutaal is en onbeschoft. Zeker als ik lees dat de oorzaak van de problemen met de achterklep en de bumper op jou wordt afgeschoven. Dat is een onwaardige benadering en beoordeling van deze dealer. Ik zou je adviseren om naar een andere dealer te gaan. Je kunt door heel Europa terecht, dus dat zal geen probleem zijn =)

Ik ben het trouwens niet eens met de dealer aangaande de terechte klacht over de portieren en parkeersensoren. Wellicht gaat mij hetzelfde overkomen, maar ik zal daar zeker geen genoegen mee nemen.
Eens, ik wacht even af hoe ze de punten op gaan lossen. Het 'restant' ga ik melden bij een andere Renault dealer in de buurt.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb dezelfde euvels met de koffer/bumper. Er begint zelfs al lak weg te schuren thv het achterlicht.
Binnenkort dit ook eens aangeven.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

rvdgaag schreef:De automaat piepjes is een probleem bij de benzine automaten, 7 traps bak. De diesel heeft een 6 traps bak die al jaren op de markt is bij diverse merken en als betrouwbaar en probleemloos bekend staat.
De piep, ik zou omschrijven als soort "whoop", heb ik gisteren ervaren met een proefrit van een Talisman Intense (Sedan) automaat.
Dealer ging ermee rijden met een monteur en men onderkende dat dit geen gewone eigenschap is maar dat deze onder fabrieksgarantie wordt verholpen gewoon. Het probleem was volgens hen: Het is een auto met dubbele koppeling en tussen de 2 koppelingen zit een "overbrenging/apparaat/iets" en DIE zou het geluid veroorzaken, hij zei dat als dit vervangen wordt het euvel weg zou zijn. Aanvullende theorie was dat de auto het geluid dan maakt bij oneven (1 naar 2, 3 naar 4, etc) of bij even (2 naar 3, 4 naar 5, etc) schakelingen. Ik merkte echter dat bij 1 naar 2, 2 naar 3 etc hoorbaar was, wil niet zeggen dat door vervangen van dat tussenliggende "apparaat" het niet weg kan zijn.

Ik heb inmiddels besloten de 1 jaar oude occasion te kopen, het euvel is beloofd opgelost te zijn onder fabrieksgarantie voor aflevering. Dat durf ik wel aan, ik ben immers zelf de persoon die in ontvangst neemt en eerst controleert.

Wellicht kunnen overige forummers hier wat mee, en kunnen technici dit verhaal bevestigen. Hopend op een oor iedereen piep/whoop-loze automatische schakeling. ;-)

Over paar weken mag ik mijn "nieuwe" Talisman op gaan halen, en ben positief ondanks dat de verhalen hier op het forum minder positief klonken. Knoop doorgehakt omdat de auto bloedmooi is, binnen en buiten, ik verder niks merkte behalve de whoop, en 3 jaar VOLLEDIGE fabrieksgarantie krijg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

AANVULLING als je meer wilt lezen over deze EDC (dubbele koppeling):

https://my.renault.nl/CP_MyR_Article_De ... 00GbZqLAAV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Een onderdeel uit de bak wisselen ze volgens mij niet. Koppeling wel. Bij mij werden beiden vervangen maar de piepjes bleven toch. Ik zou toch testrijden voor ontvangst...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

DHL schreef:Een onderdeel uit de bak wisselen ze volgens mij niet. Koppeling wel. Bij mij werden beiden vervangen maar de piepjes bleven toch. Ik zou toch testrijden voor ontvangst...
Zoals ik net beschreef, het gaat wel om verwisselen van een onderdeel en niet 1 van de 2 koppelingen zelf. En uiteraard, ook al beschreven, test ik de afspraken bij overdracht eerst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Je hebt niet goed gelezen... de bak werd bij mij ook vervangen. Dus heel grote kans dat 'het onderdeel' ook vervangen werd, vermits de gehele bak werd vervangen. Het piepen bij schakelen komt trouwens na een paar honderd kilometer dacht ik. In ieder geval, bij mij was het een Espace, dezelfde mechaniek dus.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ik heb uitstekend gelezen ;-) Ik reageerde op je eerdere opmerking : "Een onderdeel uit de bak wisselen ze volgens mij niet".
En daarop zei ik dat verkoper en monteur hadden aangegeven dat ze precies dat wel gaan doen.

Ik zal mijn afspraak bij oplevering aanpassen dat ik, als euvel terugkomt binnen 1000 km, de auto alsnog retourneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Als je de verkoper nog eens spreekt, wil je hem dan eens vragen welk onderdeel ze precies gaan vervangen in de bak ? Ben hier wel nieuwsgierig naar. Zou graag weten wat nu eigenlijk de boosdoener is van die 'piepjes'.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ja, zal ik zeker doen als ik hem spreek!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Bedankt, is ook interessant voor anderen hier.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Ik heb ook de piep tussen 1 en 2 (EDC 200TCE). Kan dit piepgeluid kwaad, oftewel, is er iets aan de bak? Of is dit gewoon een irritant geluid wat verholpen kan worden?

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Nu we het over piepjes hebben... in mijn tce200 hoor ik een geluid bij stevig accelereren. Het geluid is vergelijkbaar met een vliegtuigmotor als je opstijgt. Het stopt ook als ik in de lucht ben...;) Nee serieus, dit geluid valt me op, zeker zonder muziek. Het is niet bijzonder storend, maar vroeg me af of jullie dit herkennen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Is het niet het fluiten van de turbo (wat volkomen normaal is) en als je de gas lost stopt het...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Zou kunnen hoor... het is ook niet heel hinderlijk, maar heb het bij andere auto's (ook met turbo) nooit gehoord. Ik ben ook geen techneut ofzo en dan is zo'n forum wel fijn om ff te checken. Bedankt voor je reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Rcupra schreef:Ik heb ook de piep tussen 1 en 2 (EDC 200TCE). Kan dit piepgeluid kwaad, oftewel, is er iets aan de bak? Of is dit gewoon een irritant geluid wat verholpen kan worden?

Rob
Hoe het verholpen kan worden zullen we binnenkort weten van Eagleforce. Ik denk niet dat het kwaad kan. Mijn bak had het tussen twee en drie. Zo een korte piep alsof er iets even doorslipt...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

reinierb
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2011 16:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door reinierb »

Voor de 2e keer gaan ze mijn Versnellingsbak los van de motor maken omdat bij stationair het lijkt op je op de wasmachine zit die aan het centrifugren is. Wellicht is er vorige keer iets niet goed gerepareerd.
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Is dit alleen bij de EDC 7 versnellingen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht