Alleen album covers worden getoond bij MP3

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
rossiexp
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2017 08:14
Actief als: particulier

Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door rossiexp »

Als ik MP3's afspeel dan wordt alleen het plaatje getoond van het eerste nummer in de desbetreffende folder.
Dit is OK voor een folder met nummers van 1 CD, maar als in de folder een verzameling is van meerdere verschillende nummers van verschillende
albums, is dit een beetje irritant. Alle nummers hebben een plaatje in de MP3 zitten.

Ik kan nergens vinden of ik dit gedrag kan aanpassen, dus een plaatje per nummer ipv een plaatje per folder.
Of is dit weer een van de vele vreemde gedachte kronkels van Renault? :cry2:
Renault Megan 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door MarcelP »

Hmm, dat herken ik niet. Ik heb op mijn USB stick alleen de .mp3 bestanden staan, met in elke folder een .jpg met de albumhoes, en die worden keurig getoond. Ik heb niet de hoes aan de metadata van het .mp3 bestand toegevoegd. Wellicht kun je dat een keer proberen in een folder?
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rossiexp
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2017 08:14
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door rossiexp »

MarcelP schreef:Hmm, dat herken ik niet. Ik heb op mijn USB stick alleen de .mp3 bestanden staan, met in elke folder een .jpg met de albumhoes, en die worden keurig getoond. Ik heb niet de hoes aan de metadata van het .mp3 bestand toegevoegd. Wellicht kun je dat een keer proberen in een folder?
Dat is niet het probleem. Er wordt altijd alleen de Albumhoes getoond, niet van het individuele mp3.
Dat is prima voor een folder met nummers van 1 CD, maar als je een folder hebt met diverse nummers die niet bij een album horen zie je alleen de hoes van het eerste nummer.
Renault Megan 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door MarcelP »

Sorry, verkeerd begrepen. Ik snap nu waar R Link mis gaat bij je. Ik heb geen verzamelfolders op mijn USB stick dus mijn ervaring kan je niet helpen.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jehannes
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017 14:08
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Jehannes »

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens met MP3TAG de titel van het nummer in de tag 'Album' gezet. Toen ik dat gedaan had, werd bij elk nummer de bijbehorende album/single hoes getoond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door proza »

laat eens een voorbeeld zien middels een screencapture


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rossiexp
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2017 08:14
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door rossiexp »

Jehannes schreef:Ik had hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens met MP3TAG de titel van het nummer in de tag 'Album' gezet. Toen ik dat gedaan had, werd bij elk nummer de bijbehorende album/single hoes getoond.
Geprobeerd, maar er verandert niets. Bij folders met diverse nummers van diverse artiesten, wordt alleen de hoes getoond van het eerste nummer
in de folder ipv de hoes van het individuele nummer
Renault Megan 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jehannes
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017 14:08
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Jehannes »

Clipboard 1.png
Zie bovenstaand voorbeeld van MP3Tag: bij mij staat het er zo in, dit werkt bij mij. Ik heb niets in verschillende folders staan (alles staat in de "root") en dit werkt. Ik kreeg eerst bij alle nummers de hoes van 2 Unlimited te zien, nadat ik de tags met MP3Tag had gewijzigd, kwam alles goed.

Zie onderstaande afbeelding, door op het icoontje met de twee rode bolletjes te klikken kan je van Tag naar Tag schrijven, dan krijg je een scherm zoals hieronder staat.
Clipboard 2.png
Door in MP3Tag alle nummers te selecteren, vervolgens te kiezen voor Tag-Tag (op het icoontje met de twee bolletjes klikken), kies bij Veld voor 'ALBUM' (dat is de tag die je wilt vullen) en vervolgens kies je de tag waarmee deze gevuld wordt (in dit geval %title%). Er onder volgt dan, van het bovenste nummer, een voorbeeld, in dit geval 'No limit'.

Ik weet niet of het iets uitmaakt dat in Albumartiest ook de naam van de Artiest staat, maar ik dacht, baat het niet, het zal ook wel niet schaden. De tag voor album artiest is ALBUMARTIST, die heb ik gevuld met %artist%.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Domi1963 »

Ik heb gewoon mijn iPhone via Bluetooth aangesloten op de R-Link 2 en mijn muziek opgestart en bij mij heeft ieder ALBUM één cover en elke aparte song zijn eigen cover. Hoe ik dit bij iTunes heb gedaan weet ik niet maar dit gaat automatisch. En ik zie oftewel al mijn nummers na elkaar ofwel kan ik scrollen naar mijn zelfgemaakte playlists. Ik vind dit erg gemakkelijk.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door proza »

Jehannes schreef:Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Zeker maar is geen oplossing voor de missende Covers want die zul je toch echt zelf moeten opzoeken en toevoegen.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jehannes
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017 14:08
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Jehannes »

Klopt, de covers worden niet automatisch toegevoegd. Ik heb het in de loop der jaren gedaan en dan is het prima handmatig te doen, maar wil je het voor een hele verzameling mp3's doen, dan zijn er wel programma's voor. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je Googled op 'automatic album art downloader' vindt je wel een aantal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rossiexp
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2017 08:14
Actief als: particulier

Re: [Opgelost] Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door rossiexp »

Het werkt nu.
Ik heb de mappen met Albums nu in de root gezet van mijn SD kaart (stonden in een mapje Music), toen kende Rlink-2 mijn hele muziek collectie niet meer :(
Pas toen ik "Mappen" selecteerde leek het dat er een her-indexering plaats vond, vanaf toen zie ik ook de cover foto's van de nummers.
Wel vreemd dat hij niet automatisch een her-indexering doet als een aangepaste SD kaart er instopt.
Weer 1 van de vele vreemde gedachte kronkels van Renault zullen we maar zeggen.
Renault Megan 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Linop
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 dec 2016 23:59
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Linop »

Inderdaad, dit heb ik ook zo ervaren: blijkbaar is de les dat RLink2 alleen om kan gaan met maar 1 folder niveau (dus mapje per album in de root) op je SD kaart.
Goed om te weten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Houtje7
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2017 11:29
Actief als: particulier

Re: Alleen album covers worden getoond bij MP3

Bericht door Houtje7 »

Ik heb hetzelfde probleem maar de hierboven genoemde oplossing werkt helaas niet bij mij.

Ik heb een USB-stick (lacie 8gb) MSDOS (fat32). Deze staat vol met .mp3's.
In 'the root' van de USB-stick heb ik diverse mappen staan. Mappen met namen zoals : R&B, HipHop, Rock, Nederlandstalig enz.
Per map staan daar nummers is die allemaal een eigen illustratie per nummer hebben, althans, wel als ik de USB-stick in mijn Imac of Macbook doe.
Plaats ik dezelfde USB-stick in mijn auto met R-Link2 systeem dan wordt echter alleen de de albumcover/illustratie gebruikt van het 1e nummer uit die map. Deze albumcover/illustratie verschijnt vervolgens bij ieder nummer uit deze bewuste map.

Iemand ideeën? :roll: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht