Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb ze vial Alieexpres gekocht en de verkoper probeert het nu op het canbus systeem te gooien. Hij vergeet echter dat er geen canbus op de verlichting zit en dat ik er al bijna een jaar probleemloos mee heb gereden.
Heb helaas mijn Xenonsetje moeten uitbouwen en de oude gele halogeentjes weer teruggezet. De lamp aan de passagierszijde die altijd lastig opstartte, deed het de afgelopen tijd weer goed, maar heeft nu toch definitief de geest gegeven. Rommelen aan de bedrading gaf korte tijd wat soelaas, maar na wat geknetter is dat dus definitief over. De twee-pins connector van het ballastblok laat wat smeltwerk zien. Een nieuwe connector er aan misschien maar aan de ballastblokzijde zit die aangegoten.
IMG_3238.JPG
IMG_3237.JPG
IMG_3233.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Zijn dat setjes van Harvest? Ik heb de mijne terug gestuurd onder garantie omdat ze niet meer wilden opstarten. Niks aan de hand volgens hun. Ik hou het nu maar bij led.
Vandaag passeerden deze LEDs. Op het scherm (vroeger zouden we gezegd hebben "op papier") ziet het er helemaal goed uit. Ik dacht eerst: 9000 Lm is wel erg veel, maar blijkt per set van 2 te zijn. Anderzijds: een lichtopbrengst van 9000 Lm/61W is behoorlijk.
Ik kon dan ook niet aan de verleiding weerstaan enbestelde een setje H7. Nu nog enkele weken wachten.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Wat ik uit de plaatjes begrijp is dat er in de connector alleen een brugcel zit om gezeur over polariteit te voorkomen en dat dat vervolgens met een heel kort kabeltje zo de lamp ingaat. Er wordt ook expliciet gesproken over dat het niet nodig is gaten in de rubber kap te maken. Met een losse driver is dat bijna onmogelijk. In de achterkant zit een klein ventilatortje. Het zou geen probleem moeten zijn lijkt me om de warmte van het ding binnen het armatuur kwijt te raken.
Ik ben wel ZEER benieuwd naar @fivari's ervaringen!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
van het weekend ingebouwd. Wat een verschil met de osrammetjes zeg. Ik heb wel een kleine aanpassing moeten doen aan de metalen H7 klemmetjes van de lampunit zelf, deze moesten iets uitgeboord worden, heb ik met een dremel met schuurrol gedaan.
Een collega heeft deze lampen in H4 voor zijn polo gekocht en is daar ook zeer tevreden over.
Jep, ik heb hem er volledig achter. De Rubber dop past er mooi overheen. Ik moest wel de stekker en het adaptertje, of wat het ook is, goed fatsoeneren. Ik maak wel even een foto. Aan de zijkant van de lamphouder is voldoende ruimte om de stekker weg te moffelen kwam ik achter.
Ik heb wel zoals jij ook hebt gedaan een rondje gemaakt in dat metalen frame.
Er zit wel een klein voordeel aan een lamp die achter de dop past met fan..
De warmte van de lamp wordt verspreid door de koplamp en heeft in de winter wellicht tot gevolg dat er geen sneeuw voor je lens blijft plakken...
Verder ben ik geen fan van fans....
35 watt en 3500 lumen lijkt me een haalbare lumen output... Ik ben benieuwd hoe warm ze worden en wat het behoud zal zijn..
De lampen die ik heb degraderen wel aanzienlijk voor mijn gevoel... Ik kan het binnenkort even meten want ik krijg 1 nieuwe ivm defecte driver. Dan kan ik het verschil meten in output tussen een gebruikte en een nieuwe lamp..
GertjanVB schreef:Heb helaas mijn Xenonsetje moeten uitbouwen en de oude gele halogeentjes weer teruggezet. De lamp aan de passagierszijde die altijd lastig opstartte, deed het de afgelopen tijd weer goed, maar heeft nu toch definitief de geest gegeven. Rommelen aan de bedrading gaf korte tijd wat soelaas, maar na wat geknetter is dat dus definitief over. De twee-pins connector van het ballastblok laat wat smeltwerk zien. Een nieuwe connector er aan misschien maar aan de ballastblokzijde zit die aangegoten.
IMG_3238.JPGIMG_3237.JPGIMG_3233.JPG
Bij mij ook de rechter zijde defect, bleek vocht in de driver/ballast te zitten.. De plek waar de driver zit kan erg nat worden blijkbaar. Ik de driver nu proberen elders te monteren.
De koplamp wordt er niet warmer van (gevoeld). Het koelblok wordt niet heet, wel warm. Ik rij alleen met de lampen op de auto stand. Van degradatie kan ik nog niks zeggen.
Jsj schreef:Er zit wel een klein voordeel aan een lamp die achter de dop past met fan..
De warmte van de lamp wordt verspreid door de koplamp en heeft in de winter wellicht tot gevolg dat er geen sneeuw voor je lens blijft plakken...
Verder ben ik geen fan van fans....
35 watt en 3500 lumen lijkt me een haalbare lumen output... Ik ben benieuwd hoe warm ze worden en wat het behoud zal zijn..
De lampen die ik heb degraderen wel aanzienlijk voor mijn gevoel... Ik kan het binnenkort even meten want ik krijg 1 nieuwe ivm defecte driver. Dan kan ik het verschil meten in output tussen een gebruikte en een nieuwe lamp..
van het weekend ingebouwd. Wat een verschil met de osrammetjes zeg. Ik heb wel een kleine aanpassing moeten doen aan de metalen H7 klemmetjes van de lampunit zelf, deze moesten iets uitgeboord worden, heb ik met een dremel met schuurrol gedaan.
Een collega heeft deze lampen in H4 voor zijn polo gekocht en is daar ook zeer tevreden over.
Lampen waren met 1 week binnen.
Hoe zet je ze vast in de koplamp? Zet je een deel van de orginele houder waar de H7 lamp inzit over oid?
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om een foto te maken.
De lampen zet je vast via de eerder beschreven methode van Harm Otten. Je moet hierbij de metalen klemmen wat aanpassen. Deze schuiven inderdaad over de lampjes zelf. De lampen zijn rond, de klem is vierkant en dat past net niet.
Er zijn (alweer) nieuwe LED lampen op de markt. Link naar Alibaba. Dit keer beloven ze 8000 lumen per lamp!! bij een vermogen van slechts 40 W. Dat zou 200 lm/W betekenen, een ongekend hoge efficiëntie . Ze zijn gebaseerd op dezelfde LEDjes (CREE XHP50) van de LED-lampen die ik bij mij heb ingebouwd. Waarvan hier alle info.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
fivari schreef:Vandaag passeerden deze LEDs. Op het scherm (vroeger zouden we gezegd hebben "op papier") ziet het er helemaal goed uit. Ik dacht eerst: 9000 Lm is wel erg veel, maar blijkt per set van 2 te zijn. Anderzijds: een lichtopbrengst van 9000 Lm/61W is behoorlijk.
Ik kon dan ook niet aan de verleiding weerstaan enbestelde een setje H7. Nu nog enkele weken wachten.
Mijn led's zijn eindelijk toegekomen. die moet je dus niet bestellen als er een lampje stuk gaat, want dan rijd je 2 maanden zonder licht.
Een domme vraag: hoe krijg ik de huidige lampen gedemonteerd: het lijkt allemaal muurvast te zitten, ik krijg er geen beweging in en durf niets te forceren.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
GertjanVB schreef:Heb helaas mijn Xenonsetje moeten uitbouwen en de oude gele halogeentjes weer teruggezet. De lamp aan de passagierszijde die altijd lastig opstartte, deed het de afgelopen tijd weer goed, maar heeft nu toch definitief de geest gegeven. Rommelen aan de bedrading gaf korte tijd wat soelaas, maar na wat geknetter is dat dus definitief over. De twee-pins connector van het ballastblok laat wat smeltwerk zien. Een nieuwe connector er aan misschien maar aan de ballastblokzijde zit die aangegoten.
IMG_3238.JPG
IMG_3237.JPG
IMG_3233.JPG
Ik had dezelfde problemen en dezelfde adhoc oplossing als jij met het Harvest setje. Bij de APK bleek eveneens dat het rechter stekkertje smeltwerk had. De Renaultdealer heeft de draden nu aan elkaar gelast en sindsdien werkt het probleemloos. Klaarblijkelijk toch een slechte verbinding.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
RudyH schreef:De lamp zit vast met dit geval.
Links en rechts zie je een uitsteeksel welke je met een draaiende beweging vastklemt in de behuizing.
Wat een kl*te systeem. Ik heb een lamp stuk en dacht die eventjes te vervangen. Niet dus. Met geen mogelijkheid krijg ik dit houdertje nog terug in de vergrendeling. Het eruit draaien koste ook al heel veel kracht.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Ja dat systeem is idd een klote.
Hadden ze wel beter kunnen doen
Mijn Harvest setje retour gestuurd naar Harvest ivm garantie. Binnen 1 jaar 2 nieuwe lampen kapot.
Bij de derde lamp module kapot, uiteindelijk de lampen nooit terug gekregen.
Afijn, gebruik nu led dus maal er niet meer om na diverse bel pogingen ben ik gestaakt. Ik bestel daar overigens niks meer.
Mijn LED is na anderhalf jaar ook stuk gegaan. De linkerlamp heeft de geest gegeven. Hij is niet helemaal uit, maar geeft maar een fractie van de normale lichtoutput.
Nu de halogeentjes er weer in gedaan tijdelijk tot ik een ander setje heb.
@renault15.17: Kan je de 'pootjes' niet even verbuigen met een tang? Dat heb ik ook gedaan bij het verwisselen naar LED toentertijd.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Nivve schreef:Mijn LED is na anderhalf jaar ook stuk gegaan. De linkerlamp heeft de geest gegeven. Hij is niet helemaal uit, maar geeft maar een fractie van de normale lichtoutput.
Nivve schreef:Mijn LED is na anderhalf jaar ook stuk gegaan. De linkerlamp heeft de geest gegeven. Hij is niet helemaal uit, maar geeft maar een fractie van de normale lichtoutput.
Even een update over de LED-lampjes die ik had ingebouwd voor de interieur-, bagage- en kentekenplaatverlichting. Deze waren goedkoop, en inmiddels beginnen de 3 LED-lampjes van de interieurverlichting te knipperen. Die van de bagageverlichting doet het nog wel goed, maar ziet er uit alsof die ook eens te heet is geworden . De kentekenplaatverlichting doet het nog prima.
Dus bij de interieurverlichting ga ik de gloeilampjes weer terugzetten.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Mijn LEDs zijn al enige tijd binnen. Ze geven een verblindend licht, op het eerste gezicht aanzienlijk meer dan de standaard H7s. Maar ik aarzel om ze in te bouwen.
Komt dat goed? Ik zal de lichtmetalen clipjes moeten verbreden om de led door de opening te krijgen. Dat zal met een dremel nog wel lukken.
En een vraag aan de specialisten: is de rand van mijn LEDS niet te dik om het geheel nog bevestigd te krijgen?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
@fivari,
Zie de inbouw van mijn LED-lampen.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de opening in de metalen houdertjes zal moeten vergroten. Zoals je ziet, heb ik dat voor mijn LED-lampen ook moeten doen (zie foto 5 van mijn instructie). De vraag is of je het donkergrijze deel in het midden van je LED-lampen los kan maken, zodat je de metalen houdertjes daar achter kan krijgen. (Zie foto 7 van mijn instructie)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Harm, ik las jouw inbouwgids en die van andere forumleden al door. Het was daarop dat ik de LEDs bestelde.
Eigenlijk bedoel ik niet de vergroting van de opening. Ik zal inderdaad een cirkelvormige vergroting van die opening moeten realiseren. Ik mat 20 mm diameter.
Ik vraag me af of de rand niet te dik is om nog in de voorziene houder te passen.
randtedik.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik zie regelmatig bij andere auto's als ze de auto open doen, gaan de lichten branden.
Nu hebben wij een Renault Grand Scenic uit 2013, waar je op de sleutelkaart de lampen kan bedienen.
Kan ik dit instellen dat het met het slot...
Een buurman kwam met een setje Xenon lampen aan, goedkoop gescoord zei hij, of ik het wat vond
Nou heb ik niet regelmatig Xenon lampen in mijn handen, maarreh, wat vinden jullie er van?
Ben bang dat buurman wat teleurgesteld gaat worden als deze...