TBiRD schreef:Akkoord dit probleem moet de dealer ook terug opmerken maar de belabberde kwaliteit van de wagen is wel degelijk de schuld van Renault. Daar kan de dealer in se niets aan doen.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Deze uitspraak deel ik ook absoluut niet! Er zijn er een paar op de reeds duizenden verkocht met problemen. Ik heb een stockwagen gekocht nu juni jongstleden met fabricagedatum December 2016. Ik heb geen carrosserie problemen, geen bakproblemen, geen motorische problemen etc... juist het R-Link 2 probleem. Maar daar hebben de meeste last van en is nog een weg te werken kinderziekte.
@Tall: ik heb dit al in een ander draadje gepost. De afkomst uit de fabriek maakt juist WEL uit. De Talisman word normaal voor Europa in Douai gebouwd in Frankrijk. Maar ze hebben ook een extra lijn in Tanger in Marokko waar er meestal Renaults voor de Afrikaanse markt worden gebouwd en Dacia's voor Europa. Als Renault het aanbod niet kan volgen volgens de vraag, worden er vanuit Tanger auto's (ook Talisman's) geïmporteerd naar Europa om zo aan de verwachtingen te voldoen. Dit is niet gekend door het publiek en ga je nergens kunnen terugvinden op Google. Dit is intern aan Renault en ik heb deze info van een Renault medewerker uit Douai. Hij heeft mij trouwens ook al laten verstaan hier verder geen woorden meer aan vuil te maken uit vrees voor lekken en zijn verantwoordelijkheid hiervoor. Hij zou niet graag zijn job verliezen. De kwaliteitscontrole is minder in Tanger dan in Douai. Maar ik vrees niet: want de IP's worden allen in Douai geassembleerd.