Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heb nog nooit een slecht woord over de Talisman gezegd. Heb er zelfs geen gehad. Denk dat je je even moet inlezen Tall want je slaat de bal zeer mis dit keer.
Mijn opmerking was grappig bedoeld omdat ik een Espace V had zonder 'blaaszetels' (ook een grapje) terwijl de Talisman dit wel had op IP.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Heb net op de Belgische configurator gekeken. En het zal waarschijnlijk erbij gekomen zijn bij de Juni wijzigingen. Dan hebben ze ook de TCe 1.8-225 gelanceerd. Want die was waarschijnlijk toen jij de jouwe bestelde ook nog niet beschikbaar??
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Die zit nu wel weer in de nieuwe Koleos.
2.0 dCi - 175 pk met Xtronic automaat. De Xtronic is een CVT bak met verzetten. En blijkt zuiniger te zijn dan de huidige EDC schakeldozen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ja jammer dat ze die 2.0 dCi niet in de andere modellen steken. Is een zeer aangename krachtbron en één van de betrouwbaarste motoren. 175 PK is niet zoveel voor een tweeliter, maar het bruikbare toerental is groter dan de nieuwe 1.6 dCi. Zo toch mijn gevoel na de vierde wagen uitgerust met 2.0dCi. Heb ze gehad in alle vermogens. In de Espace 4 werd de 175 PK beetje belemmerd door de automatische bak die redelijk traag was, wellicht presteert die vele beter met de CVT met 'kunstmatige' versnellingen.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
EagleForce schreef:Ik heb de oplossing (nog) niet, over 2 weken haal ik mijn "nieuwe" occasion op, uit 2016, die had dit geluid met proefrijden. Monteur en verkoper vertelde me dat dit onder fabrieksgarantie verholpen zou worden. Dus ik wacht af wat het was...............
Zou jullie op de hoogte houden van de oplossing over de piep/whoop in de versnellingsbak van de automaat.
Versnellingsbak volledig vervangen, vandaag terug gekregen en het geluid is weg!
Nou veel..........ik heb er volgens mij 1 of 2 gelezen die na vervanging van hele versnellingsbak het geluid alsnog hoorde.........maar kan me vergissen. Kan ook zijn dat de bakken nu beter gemodificeerd zijn dan eerder.
Ik heb onlangs ook een heel nieuwe bak gehad en het is er nog steeds. Inhouden + geluid. Dit is de meest slechte wagen die ik al ooit gehad heb. Ongehoord slecht.
Ik heb onlangs ook een heel nieuwe bak gehad en het is er nog steeds. Inhouden + geluid. Dit is de meest slechte wagen die ik al ooit gehad heb. Ongehoord slecht.
Die ervaring deel ik dus niet. Ik vind het net een geweldige versnellingsbak die soepel en geruisloos zijn werk doet.
Maar, als je je bak hebt laten vervangen en de klachten zijn er nog steeds, dan is dat niet de schuld van Renault maar van je dealer.
Je mag van hem toch verwachten dat hij een testrit doet en dan merkt hij onmiddellijk dat het probleem niet is opgelost.
Dan moet hij jou daarvan op de hoogte brengen en meteen een nieuwe oplossing aanbieden ipv te zwijgen en hopen dat je het zo laat.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Tall schreef:Ik heb onlangs ook een heel nieuwe bak gehad en het is er nog steeds. Inhouden + geluid. Dit is de meest slechte wagen die ik al ooit gehad heb. Ongehoord slecht.
Die ervaring deel ik dus niet. Ik vind het net een geweldige versnellingsbak die soepel en geruisloos zijn werk doet.
Maar, als je je bak hebt laten vervangen en de klachten zijn er nog steeds, dan is dat niet de schuld van Renault maar van je dealer.
Je mag van hem toch verwachten dat hij een testrit doet en dan merkt hij onmiddellijk dat het probleem niet is opgelost.
Dan moet hij jou daarvan op de hoogte brengen en meteen een nieuwe oplossing aanbieden ipv te zwijgen en hopen dat je het zo laat.
Akkoord dit probleem moet de dealer ook terug opmerken maar de belabberde kwaliteit van de wagen is wel degelijk de schuld van Renault. Daar kan de dealer in se niets aan doen.
Je hebt dan ook een recentere versie blijkbaar en een IP als ik me niet vergis. Heb een sterk vermoeden dat ik een Tangers wagen heb. Nog nooit heb ik een versnellingsbak en een multimediasysteem moeten laten vervangen binnen 6 maanden. Laat staan dat het opgelost zou zijn maar nee hoor. Neem daar nog de uitlijning vd carrosseriepanelen, kraken en piepen, gebrek aan kaart(software) updates bij. Vergeet er waarschijnlijk nog enkele. Heb altijd met de dealer gehandeld maar nu gaat de lease ingeschakeld worden. Ben het echt zat. Je koopt zo een wagen maar van je eigen zuur verdiende centen. Mag er niet aan denken. In dat geval was hij al weer weg.
Ik heb inderdaad een recente versie, maar een Intens, geen IP. Dat doet er trouwens ook niet toe, kwaliteit hangt niet af van versie. En ik geloof ook helemaal niet dat het uitmaakt uit welke fabriek een wagen komt als het gaat over versnellingsbakken en multimediasystemen. Er kan hoogstens een verschil zijn in fabricagekwaliteit, de onderdelen worden in principe extern aangeleverd vanuit dezelfde fabriek met dezelfde configuraties. By the way, ik heb geen lease-wagen.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
TBiRD schreef:Akkoord dit probleem moet de dealer ook terug opmerken maar de belabberde kwaliteit van de wagen is wel degelijk de schuld van Renault. Daar kan de dealer in se niets aan doen.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Deze uitspraak deel ik ook absoluut niet! Er zijn er een paar op de reeds duizenden verkocht met problemen. Ik heb een stockwagen gekocht nu juni jongstleden met fabricagedatum December 2016. Ik heb geen carrosserie problemen, geen bakproblemen, geen motorische problemen etc... juist het R-Link 2 probleem. Maar daar hebben de meeste last van en is nog een weg te werken kinderziekte.
@Tall: ik heb dit al in een ander draadje gepost. De afkomst uit de fabriek maakt juist WEL uit. De Talisman word normaal voor Europa in Douai gebouwd in Frankrijk. Maar ze hebben ook een extra lijn in Tanger in Marokko waar er meestal Renaults voor de Afrikaanse markt worden gebouwd en Dacia's voor Europa. Als Renault het aanbod niet kan volgen volgens de vraag, worden er vanuit Tanger auto's (ook Talisman's) geïmporteerd naar Europa om zo aan de verwachtingen te voldoen. Dit is niet gekend door het publiek en ga je nergens kunnen terugvinden op Google. Dit is intern aan Renault en ik heb deze info van een Renault medewerker uit Douai. Hij heeft mij trouwens ook al laten verstaan hier verder geen woorden meer aan vuil te maken uit vrees voor lekken en zijn verantwoordelijkheid hiervoor. Hij zou niet graag zijn job verliezen. De kwaliteitscontrole is minder in Tanger dan in Douai. Maar ik vrees niet: want de IP's worden allen in Douai geassembleerd.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
TBiRD schreef:Akkoord dit probleem moet de dealer ook terug opmerken maar de belabberde kwaliteit van de wagen is wel degelijk de schuld van Renault. Daar kan de dealer in se niets aan doen.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Deze uitspraak deel ik ook absoluut niet! Er zijn er een paar op de reeds duizenden verkocht met problemen. Ik heb een stockwagen gekocht nu juni jongstleden met fabricagedatum December 2016. Ik heb geen carrosserie problemen, geen bakproblemen, geen motorische problemen etc... juist het R-Link 2 probleem. Maar daar hebben de meeste last van en is nog een weg te werken kinderziekte.
@Tall: ik heb dit al in een ander draadje gepost. De afkomst uit de fabriek maakt juist WEL uit. De Talisman word normaal voor Europa in Douai gebouwd in Frankrijk. Maar ze hebben ook een extra lijn in Tanger in Marokko waar er meestal Renaults voor de Afrikaanse markt worden gebouwd en Dacia's voor Europa. Als Renault het aanbod niet kan volgen volgens de vraag, worden er vanuit Tanger auto's (ook Talisman's) geïmporteerd naar Europa om zo aan de verwachtingen te voldoen. Dit is niet gekend door het publiek en ga je nergens kunnen terugvinden op Google. Dit is intern aan Renault en ik heb deze info van een Renault medewerker uit Douai. Hij heeft mij trouwens ook al laten verstaan hier verder geen woorden meer aan vuil te maken uit vrees voor lekken en zijn verantwoordelijkheid hiervoor. Hij zou niet graag zijn job verliezen. De kwaliteitscontrole is minder in Tanger dan in Douai. Maar ik vrees niet: want de IP's worden allen in Douai geassembleerd.
Ik blijf bij mijn standpunt dat er enkel een verschil in fabricagekwaliteit kan zijn (zou niet mogen) tussen verschillende montagefabrieken van eenzelfde model.
De onderdelen zijn dezelfde, maakt niet uit waar de wagen geassembleerd wordt, dus ik geloof dan ook niet dat de "probleemgevallen" allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Wie zou dit het best weten: een persoon met wie ik contact heb gehad op een Frans Renault forum en die in Douai werkt? Of iemand zoals jij??? Ik geloof de eerste!
Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Tja, maakt mij niet uit wie of wat jij gelooft hoor, je leest volgens mij toch niet wat ik zeg of alleszins toch niet hoe ik het bedoel.
En zeg me eens, die "iemand zoals jij" zoals jij mij noemt, hoe iemand is dat dan?
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Het is toch jammer hé dat een auto zoveel frustraties bij de mens kan opwekken...
Dat heeft Renault vast niet bedoeld met de Talisman (en de Megane 4).
En wat maakt het nou uit waar een auto wordt geassembleerd, ook al zou dat
door een inboorling gebeuren, zodra de dealer de auto aflevert horen bepaalde
zaken gewoonweg gecontroleerd te zijn. En bij niet juist bevonden; auto laten staan,
klant informeren, problemen oplossen en pas naar de nieuwe eigenaar als alles naar
volle tevredenheid is.
Ik blijf erbij dat een dealer moet nakijken of een auto naadloos aansluit, hoort bij de
controle. Mijn inziens getuigd dat van een zeer slechte dealer. Doet dat het niet, auto
laten staan en oplossen.
ik kan wel aannemen dat de machines nog niet zo goed "afgesteld" stonden. Dat verklaart dat latere modellen in orde zijn.
Alleen werd ik steeds afgeschoven. Opvallend is hoe alles steeds slechter word (bumpers raken steeds meer gespannen/hangen af, en schuren verf weg.
Ondanks aanpassingen schuren de voorportieren weederom verf weg, alsook bij warm weer valt m'n InitialeParislogo er gewoon uit (al reeds 2e).
Door opschuiving van het zijspatbord komt er druk op het koplampgedeelte enz. Ik ben benieuwd als de persoon van Renault komt, in hoe ver dit "conform" is. Ik vermoed dat dit samen met de update in oktober zal plaatsvinden.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
MadBull schreef:Het is toch jammer hé dat een auto zoveel frustraties bij de mens kan opwekken...
Dat heeft Renault vast niet bedoeld met de Talisman (en de Megane 4).
En wat maakt het nou uit waar een auto wordt geassembleerd, ook al zou dat
door een inboorling gebeuren, zodra de dealer de auto aflevert horen bepaalde
zaken gewoonweg gecontroleerd te zijn. En bij niet juist bevonden; auto laten staan,
klant informeren, problemen oplossen en pas naar de nieuwe eigenaar als alles naar
volle tevredenheid is.
Ik blijf erbij dat een dealer moet nakijken of een auto naadloos aansluit, hoort bij de
controle. Mijn inziens getuigd dat van een zeer slechte dealer. Doet dat het niet, auto
laten staan en oplossen.
Dat klopt volledig en da's exact wat ik hier eerder ook al ergens zei.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Mijn Talisman Intens heb ik nu een maand of zo, als occasion gekocht dus, hij is van april 2016. Ondanks dat de versnellingsbak nu is vervangen, wat ik wist dat zou gebeuren, ben ik heel erg tevreden met de auto. Rijd heerlijk en heb tot nog toe geen spijt van mijn aankoop. Integendeel, voel me als een koning als ik ermee rij.
Dus de Marokaanse slag is nog beroerder dan de Franse slag? Ik ben het wel met 'Domi1963' eens dat de fabriek weldegelijk een verschil maakt. Het is algemeen bekend dat de eerste generatie Toyota Yaris die uit Japan kwam een beter geassembleerd was dan de Yaris die in Frankrijk in elkaar werd gezet.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Op zich wel bijzonder dat een Aziatisch merk ook in Europa geassembleerd wordt.........Azie heeft extreem lagere loonkosten.....en als ik zo lees dus betere assemblage
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)