de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Sp3tter »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Sp3tter schreef:
apzoeir schreef:Kan je ergens andere kaartkleuren en stemmen kiezen voor de navigatie? Op de R link 1 kon ik dit, maar op de 2 vind ik dit precies niet terug....
Kaartkleuren zijn volgens mij niet aan te passen, ik heb het nog niet gevonden in ieder geval.
De stem heb ik aangepast door voor Taal: Vlaams te kiezen. Ik vind de Belgische dame aardiger klinken dan de Nederlandse.
Merk nu dat de spraakbesturing niet werkt in het Vlaams. Dus helaas weer terug naar Nederlands....
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

e3l schreef:Ik heb er nu zo'n 1,5 maand en bijna 3500 km mee mogen rijden. Qua instellingen merk je wel degelijk verschil. Normaal gesproken rij ik in comfort mode (blauw licht) en vind persoonlijk dat dit het lekkerste rijdt.

Sport stand (rood licht) is qua acceleratie echt te merken. De automaat maakt dan veel meer toeren voordat hij doorschakelt. Ik heb deze een aantal maal in Duitsland gebruikt. Echter, qua sturen merk je echt dat het sturen anders wordt. Dat gaat veel zwaarder heeft niet mijn voorkeur binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Daarnaast zorgt sport stand er bij mij voor dat ik nog sneller te hard rij Afbeelding. Overigens wordt de sport stand nadat de auto opnieuw wordt opgestart uitgeschakeld als je niets doet.

Qua verbruik en dus eco mode kan ik helaas niets vertellen aangezien ik een lease rijder ben en niet zelf de benzine hoef te betalen. Wellicht over een paar weken als ik op vakantie ga dat ik er wel achter kom want dan moet ik het zelf betalen Afbeelding. Qua verbruik zit ik ongeveer op hetzelfde niveau als mijn Scenic 3 normaal model.


Al met al ben ik wel zeer blij verast over de auto. Vooral omdat ik de auto besteld heb aan de hand van plaatjes, prijslijsten en een proefrit in een Megane (om te zien hoe de automaat was). Ook het R link 2 systeem ben ik wel tevreden over. Ik kom er mee van A naar B. Alleen coyote waarschuwde mij laatst niet voor een mobiele controle dus ik ben waarschijnlijk de pineut.

Wat minder is is de gordel aan de passagierszijde. Wanneer deze niet goed terug gaat dan tikt hij heel irritant tegen het plastic aan. Wanneer je hem dan goed hangt is het weg. Daarnaast is de baby spiegel niet helemaal handig geplaatst. Als deze uitgeklapt wordt dan mis je in je binnen spiegel een stuk omdat de baby spiegel er voor hangt. Het enige waar ik nog niet achter ben is of de dashboard verlichting van oa de snelheidsmeter lichter gezet kan worden wanneer overdag de lampen aan gaan. De teller wordt dan direct een stuk minder goed af te lezen.


dat gedoe met die gordel was ook het eerste dat me opviel ; heel irritant; heb er iets zachters opgeplakt en daarmee tikt het niet meer



Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hfr schreef:
e3l schreef:Ik heb er nu zo'n 1,5 maand en bijna 3500 km mee mogen rijden. Qua instellingen merk je wel degelijk verschil. Normaal gesproken rij ik in comfort mode (blauw licht) en vind persoonlijk dat dit het lekkerste rijdt.

Sport stand (rood licht) is qua acceleratie echt te merken. De automaat maakt dan veel meer toeren voordat hij doorschakelt. Ik heb deze een aantal maal in Duitsland gebruikt. Echter, qua sturen merk je echt dat het sturen anders wordt. Dat gaat veel zwaarder heeft niet mijn voorkeur binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Daarnaast zorgt sport stand er bij mij voor dat ik nog sneller te hard rij Afbeelding. Overigens wordt de sport stand nadat de auto opnieuw wordt opgestart uitgeschakeld als je niets doet.

Qua verbruik en dus eco mode kan ik helaas niets vertellen aangezien ik een lease rijder ben en niet zelf de benzine hoef te betalen. Wellicht over een paar weken als ik op vakantie ga dat ik er wel achter kom want dan moet ik het zelf betalen Afbeelding. Qua verbruik zit ik ongeveer op hetzelfde niveau als mijn Scenic 3 normaal model.


Al met al ben ik wel zeer blij verast over de auto. Vooral omdat ik de auto besteld heb aan de hand van plaatjes, prijslijsten en een proefrit in een Megane (om te zien hoe de automaat was). Ook het R link 2 systeem ben ik wel tevreden over. Ik kom er mee van A naar B. Alleen coyote waarschuwde mij laatst niet voor een mobiele controle dus ik ben waarschijnlijk de pineut.

Wat minder is is de gordel aan de passagierszijde. Wanneer deze niet goed terug gaat dan tikt hij heel irritant tegen het plastic aan. Wanneer je hem dan goed hangt is het weg. Daarnaast is de baby spiegel niet helemaal handig geplaatst. Als deze uitgeklapt wordt dan mis je in je binnen spiegel een stuk omdat de baby spiegel er voor hangt. Het enige waar ik nog niet achter ben is of de dashboard verlichting van oa de snelheidsmeter lichter gezet kan worden wanneer overdag de lampen aan gaan. De teller wordt dan direct een stuk minder goed af te lezen.


dat gedoe met die gordel was ook het eerste dat me opviel ; heel irritant; heb er iets zachters opgeplakt en daarmee tikt het niet meer



Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

klinkt goed, dus de comfort stand is de betere, ik lees automaat en leaserijder dus een diesel neem ik aan, wat doet hij nu ?L/100 km?
is de interieurverlichting ook los van de rijstand te schakelen, zeg comfort stand met groen, of rood na gelang je zelf het mooist vind.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ja. Kan je in Het multisense menu instellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Marcello schreef:
hfr schreef:
e3l schreef:

klinkt goed, dus de comfort stand is de betere, ik lees automaat en leaserijder dus een diesel neem ik aan, wat doet hij nu ?L/100 km?
is de interieurverlichting ook los van de rijstand te schakelen, zeg comfort stand met groen, of rood na gelang je zelf het mooist vind.
Inderdaad diesel. Ik zit nu op 6,4 l/100 km. Ik rij dan niet heel erg zuinig met het gaspedaal.

Zoals bevestigd inderdaad kunnen de kleurtjes aangepast worden in het multi sense menu. Daarnaast is er ook een persoonlijk profiel binnen multisense waarbij je zelf oa stuur bekrachtiging en doortrekken van de motor kunt instellen.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Sp3tter schreef:
Sp3tter schreef:
apzoeir schreef:Kan je ergens andere kaartkleuren en stemmen kiezen voor de navigatie? Op de R link 1 kon ik dit, maar op de 2 vind ik dit precies niet terug....
Kaartkleuren zijn volgens mij niet aan te passen, ik heb het nog niet gevonden in ieder geval.
De stem heb ik aangepast door voor Taal: Vlaams te kiezen. Ik vind de Belgische dame aardiger klinken dan de Nederlandse.
Merk nu dat de spraakbesturing niet werkt in het Vlaams. Dus helaas weer terug naar Nederlands....
Inderdaad, de garagist had deze daarom ook op Nederlands gezet bij mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Vraagje ivm met de trekhaak
Als je de stekker insteekt van bv caravan of fietsenrek, is het dan nt zo dat de achteruit sensoren uitgaan? Ik heb nl een vaste haak laten monteren. Deze week de caravan er aan en in achteruit een zeer ambetant gepiep dat je dus niet kan uitzetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Verbazend hoeveel positieve reacties er komen op de wagen. Overal waar ik kom begint er wel iemand over het kleur of komen ze kijken welk merk auto het juist is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Vooral ook de grote wielen is een veelgehoorde opmerking


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:Verbazend hoeveel positieve reacties er komen op de wagen. Overal waar ik kom begint er wel iemand over het kleur of komen ze kijken welk merk auto het juist is.
misschien moet je wat foto's posten, voor die gene, die nog even moeten wachten op deze mooie auto, :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Marcello schreef:
apzoeir schreef:Verbazend hoeveel positieve reacties er komen op de wagen. Overal waar ik kom begint er wel iemand over het kleur of komen ze kijken welk merk auto het juist is.
misschien moet je wat foto's posten, voor die gene, die nog even moeten wachten op deze mooie auto, :D
De jouwe kwam midden Augustus dacht ik he? Je bent er bijna! De mijne kwam uiteindelijk nog een week vroeger, dus met een beetje geluk heb je deze volgende week.

Eens je de auto hebt vergeet je alle miserie van de lange wachttijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:
Marcello schreef:
apzoeir schreef:Verbazend hoeveel positieve reacties er komen op de wagen. Overal waar ik kom begint er wel iemand over het kleur of komen ze kijken welk merk auto het juist is.
misschien moet je wat foto's posten, voor die gene, die nog even moeten wachten op deze mooie auto, :D
De jouwe kwam midden Augustus dacht ik he? Je bent er bijna! De mijne kwam uiteindelijk nog een week vroeger, dus met een beetje geluk heb je deze volgende week.

Eens je de auto hebt vergeet je alle miserie van de lange wachttijd.
Ik ontplof zowat van ongeduld, het is dat ik merkvast ben, en goed met mijn dealer overweg kan anders was ik vertrokken. Als het goed is komt hij volgende week bij de dealer binnen, dan moeten ze hem binnen een week op orde hebben want ik ga met vakantie, dus de spanning is te snijden bij mij, 8 maanden moeten wachten op een auto is niet normaal.
Ik bestel een Renault geen Lamborghini :fp: maar precies wat je zegt, zodra hij er is zal het leed snel vergeten zijn.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Even weer een update.
Rit naar Noorwegen met de Scenic.
Het verbruik is gedaald naar 6.8/100.
Duitse autobahn 140 gereden, in Denemarken veelal 100/110 en in Noorwegen krijgt hij flink op de sodemieter. Bergen klimmen en dalen, remmen, optrekken.
Rijdt nog steeds lekker, ik zet mijn profiel aan en rijdt de blauwe comfort stand.
Het baby spiegeltje herken ik, die hangt iets voor de normale. Gelukkig heb ik tieners :-)
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Verbruik van 6.8 lijkt me wel veel. De mijne is anderhalve week oud en ik zit nu aan 6.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Op mijn GSM staan er redelijk wat foto's bij de verschillende contacten. Deze worden echter niet getoond op de R-link. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

zijn er ook al wat dieselrijders die hun verbruik weten? erg benieuwd wat deze is?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

volgens boordcomputer 5.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Hoe doen jullie dat. Heb een 130 Tce en rij aanzienlijk rustiger dan voorheen met mijn 2.0 Laguna. Maar zelfs met ecostand en het volgen van de schakelindicator kom ik niet beneden de 8,5. En dat ik heel veel. Wel veel korte stukken en stedelijk. Maar zelfs dan kom ik niet in buurt wat Renault beweerd in zijn boekjes. Maar misschien veranderd dat nog als ik meer KM heb gereden. Nu slechts 1000 km gereden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ik heb nu een verbruik van 6l. Ongeveer 800km gedaan, heb een 130dci.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hfr schreef:volgens boordcomputer 5.6
Niet slecht lijkt mij, welke rijstand gebruik je?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Schat schreef:Hoe doen jullie dat. Heb een 130 Tce en rij aanzienlijk rustiger dan voorheen met mijn 2.0 Laguna. Maar zelfs met ecostand en het volgen van de schakelindicator kom ik niet beneden de 8,5. En dat ik heel veel. Wel veel korte stukken en stedelijk. Maar zelfs dan kom ik niet in buurt wat Renault beweerd in zijn boekjes. Maar misschien veranderd dat nog als ik meer KM heb gereden. Nu slechts 1000 km gereden.
Hier ook 8,5 en redelijk rustig rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Heb een 130 tce,rij ook zeer rustig en volg de schakelindicator,nu 1500 km gereden en zit ook met een verbruik van 8,7. Vind dit toch ook aan de hoge kant.ook de actieradius klopt langs geen kanten,gisteren kon ik nog 150 km rijden en na 5 km verder stond deze opeens op 40 km.ga toch eens garage gaan denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wminekus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2017 23:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Wminekus »

Schat schreef:Hoe doen jullie dat. Heb een 130 Tce en rij aanzienlijk rustiger dan voorheen met mijn 2.0 Laguna. Maar zelfs met ecostand en het volgen van de schakelindicator kom ik niet beneden de 8,5. En dat ik heel veel. Wel veel korte stukken en stedelijk. Maar zelfs dan kom ik niet in buurt wat Renault beweerd in zijn boekjes. Maar misschien veranderd dat nog als ik meer KM heb gereden. Nu slechts 1000 km gereden.
De eerste 3 a 4000km moet het blok helemaal inlopen. Na verloop van tijd zal je merken dat hij steeds zuiniger word. Ik heb nu bijna 1 tank leeg en zit gemiddeld op 8,2 per 100 km. 50% snelweg 50% binnenweg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

apzoeir schreef:Verbruik van 6.8 lijkt me wel veel. De mijne is anderhalve week oud en ik zit nu aan 6.
Ligt er aan waar je rijdt natuurlijk.
De eerste weken net name binnen de bebouwde kom gereden.
Als je het actueel verbruik ziet bij optrekken vanuit de eerste versnelling, vaak boven de 20/100, soms 29,9 (is de max).De langere afstanden, 80 km wegen, zie ik het actueel verbruik netjes naar 5,4/100 gaan, soms lager.
Maar hier in Noorwegen is het behoorlijk klimmen.
Natuurlijk daal je ook weer, maar nu nog niet.
En ik trek hem aardig door, ook niet echt zuinig.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Schat schreef:Hoe doen jullie dat. Heb een 130 Tce en rij aanzienlijk rustiger dan voorheen met mijn 2.0 Laguna. Maar zelfs met ecostand en het volgen van de schakelindicator kom ik niet beneden de 8,5. En dat ik heel veel. Wel veel korte stukken en stedelijk. Maar zelfs dan kom ik niet in buurt wat Renault beweerd in zijn boekjes. Maar misschien veranderd dat nog als ik meer KM heb gereden. Nu slechts 1000 km gereden.
Ik begon met 9,2.
Dat zakte toen ook naar 8,5, veel binnen de bebouwde kom.
Vlak voor vakantie stond er nog 7,7.
Nu 6,8 na lange afstanden, vooral de 80-100 km wegen laten het verbruik zakken.

Die 6,8 (was kort even 6,6) vind ik ook niet geweldig, maar mijn ervaring met de Captur, het zakt zeker nog wel. Na een aantal duizend km staat het er heel anders voor. Toen ik hem wegdeed was de motor het pittigst en het verbruik prima (maar niet volgens boekjes).
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Zoals eerder aangegeven staat mijn diesel nu op 6,4. Voor mijn gevoel is de tank inhoud minder dan de Scenic 3 normaal model. De actie radius is ook minder en in vergelijking met mijn vorige Scenic duurt het nu niet een paar 100 km voordat de meter gaat zakken.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

e3l schreef:Zoals eerder aangegeven staat mijn diesel nu op 6,4. Voor mijn gevoel is de tank inhoud minder dan de Scenic 3 normaal model. De actie radius is ook minder en in vergelijking met mijn vorige Scenic duurt het nu niet een paar 100 km voordat de meter gaat zakken.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Is het een gevoel is is de tankinhoud echt minder dan de vorige scenic? Wat is de tankinhoud, volgens internet tussen de 51 en de 53 liter afhankelijk van de auto, zal type het type mee bedoeld worden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Het is een gevoel, aangezien ik minder km kan rijden terwijl mijn verbruik veel lager is als de vorige. Ik zal eens op mijn tank pas pagina kijken. Wellicht dat ik daar ook iets kan achterhalen qua verbruik.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

e3l schreef:Het is een gevoel, aangezien ik minder km kan rijden terwijl mijn verbruik veel lager is als de vorige. Ik zal eens op mijn tank pas pagina kijken. Wellicht dat ik daar ook iets kan achterhalen qua verbruik.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Renault boekjes zijn ook niet echt duidelijk over de inhoud van de tank, 50-53 afhankelijk van het type maar wordt er niet bijgezet welke.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Gewone 50 en Grand 53. Staat best duidelijk in de boekjes.
Bovenaan staat een regel namelijk.
Nieuwe scenic/nieuwe grand scenic 5 zitplaatsen/nieuwe grand scenic 7 zitplaatsen.
Bij tankinhoud staat. 50/53/53.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

De gewone Scenic heeft 50 liter, al meen ik ergens 51 liter hebben zien staan.
Daar waar de meter van de Captur heel lang op vol bleef staan en daarna (sneller) zakte, zakt de meter van de Scenic evenrediger (gelijk).
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Wie gaat er na 3000km op onderhoud. Verse olie en oliefilter?
Zakt het verbruik dan niet met verse olie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hendrik s schreef:Wie gaat er na 3000km op onderhoud. Verse olie en oliefilter?
Zakt het verbruik dan niet met verse olie?
Al na 3000 km wordt dat aanbevolen?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

heb de DCI 110 Bose versie en na 5000 km dus verbruik van 5.6 en rijd normaal op comfort stand , maar ook geregeld op sport
na 3 maand is er een eerste controle , volgens het meegeleverde schema

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hfr schreef:heb de DCI 110 Bose versie en na 5000 km dus verbruik van 5.6 en rijd normaal op comfort stand , maar ook geregeld op sport
na 3 maand is er een eerste controle , volgens het meegeleverde schema

5,6 dat is een betere stand dan wat ik tot nu toe gelezen heb,
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

moet wel toegeven dat er een lange rit van 2000 km naar Oostenrijk tussenzit , met de vele wegenwerken die daar zijn , zijn er niet veel stukken waar je hard kunt rijden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht