Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Je kan altijd bij de dealer eens vragen of hij geen mogelijkheid heeft om dit met de CLIP te wijzigen. Ik herinner mij dat op mijn C6 het video signaal, al rijdend niet te bekijken, ook met de LEXIA kon gewijzigd worden. Dit hield gewoon in van de in de software ingestelde snelheid welke op 5 km/uur stond, te verhogen naar 255 km/uur.(Maximaal instelbare snelheid op de C6) en je kon video kijken al rijdend. Dus ik weet niet welke verassingen de Renault CLIP nog verborgen houd voor ons...
Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Zal niet gebeuren. ACC op de Talisman is cameragebaseerd volgens mij en heeft geen bijkomende radar. Houdt dus teveel risico in om de snelheid te verhogen.
jefb schreef:Zal niet gebeuren. ACC op de Talisman is cameragebaseerd volgens mij en heeft geen bijkomende radar. Houdt dus teveel risico in om de snelheid te verhogen.
Helaas pindakaas. Dit is onjuist!
De Talisman gebruikt voor ACC een radar. Die zit achter het grote Renault logo verwerkt.
De snelheidsverhoging (vorig jaar oktober/november) van 140 km/u max. naar 150 km/u max. is bewerktstelligd door een betere radar te monteren in de auto. Dit was niet lauter een verandering in de software maar een radar met een hogere 'resolutie' en een groter bereik zodat de auto verder kan 'kijken' en tijdig kan anticiperen op verkeer.
Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Je hoort mij ook niet klagen, hoewel een Espace van 60K naar mijn mening dat toch wel zou moeten kunnen, BMW's van 40K doen dat ook hoewel de mijne iets duurder was.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
k Moet er maar mee leven... en het is een kwestie van mooie marketing filmpjes waar niets over een max snelheid wordt gezegd....zeker in dit geval ver beneden premium.
rvdgaag schreef:Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Dat is ook allemaal maar theorie hè rvdgaag, ik denk niet dat we collectief aan 250/u over de wegen scheuren, ook jij niet.
Hier wordt veel machopraat verkocht. Per opbod.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
rvdgaag schreef:Het is vrij simpel, 150 km/is afgerond 42 meter per seconde. De radar heeft een rijkwijdte van 120 meter dus je hebt 3 seconden "bereik" (veiligheidsmarge).
Zou je hogere snelheden toestaan dan neemt het bereik van 3 seconden af en wordt het dus echt gevaarlijk, nog afgezien van het feit dat de auto niet afremt naar 0 maar bij 30km/h stopt met remmen en er vanuit gaat dat je dan zelf inmiddels op de rem trapt.
Het is een vrij simpele/goedkope variant van de adaptieve cruisecontrol die Renault gebruikt. Mijn BMW remt wel tot 0 en kan tot 250 op cruisecontrol. Wel gaaf om knetterhard op een file aan te rijden, automatisch naar 0 te laten remmen en zodra het weer rijdt gaat de auto weer naar 250 zonder een pedaal aan te raken.
Dat is ook allemaal maar theorie hè rvdgaag, ik denk niet dat we collectief aan 250/u over de wegen scheuren, ook jij niet.
Hier wordt veel machopraat verkocht. Per opbod.
Als je tegen 250km/u op een file afrijdt, gaat die ACC niet helpen om je auto niet in de prak te rijden. Die kan ook maar in die mate afremmen dat de fysische wetten dat toelaten.
De VAG groep wagens met de 4 ringen en vw en Porsche kunnen dat ook zogezegd. Maar ik zou dat toch eens in de praktijk willen zien. Oh ja, Infinity kan dit ook blijkbaar van 200+ naar 0 via de ACC en dan weer optrekken naar ingestelde snelheid op de ACC.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Sorry maar ik kan me niet voorstellen dat het "gaaf" is om met zulke snelheden op een file af te rijden... het systeem hoeft maar 1x te weigeren en je hebt een drama.
Het is een blijft een hulpmiddel maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die +180 km/hr rijden op ACC.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Knippie!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Je kunt de afstand instellen ook bij 140 op 1 streep
Dus 150 zou moeten kunnen.
Heeft niets met de radar te maken die kan het makkelijk aan software behoeft aanpassing
Een BMW van 40k die 250km/h gaat, die mag je mij leveren.
Graag on topic blijven.
Voor cowboyverhalen zijn er andere forums.
Iemand die bij druk verkeer zijn acc op 200 km/h instelt mag zijn rijbewijs van mij inleveren.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-
acc of wat dan ook met de technologie van nu en de komende jaren, camera, sensoren etc rijden we weldra allen braafjes achterelkaar en zullen we alleen nog moeten sturen en stoppen! mijn gedacht!
Zelfs niet meer sturen en stoppen... wellicht doen we dan niks meer zelf. Maar zal voor de eerste decennia niet zijn.
Dat ze eerst eens werk maken met het verplichtend uitrusten van wagens met een noodremsysteem (volledig tot 0 km per uur) en... vooral de vrachtwagens ook!
In ieder geval, op gebied van veiligheid zitten we goed bij Renault. Sedert 2002 werken ze hier enorm hard aan. Laguna was bvb de eerste wagen die 5 sterren behaalde op NCAP.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Toch vind ik dat Renault naast acc ook wel boven 150 km/h een gewone CC had kunnen inbouwen dan was iedereen tevreden geweest. Het is heel erg prettig om s avonds van Bremen naar Groningen 180 km/h met CC te rijden zonder veiligheids issues.
Nee, ik rijd met mijn 3de Renault die de startknop heeft en het is altijd zo geweest dat je hem met de knop moet stilleggen. Ik heb er dus geen weet van dat hij automatisch zou moeten stilvallen als je hem in de P stand zet, lijkt me ook niet logisch. Wat wel zou kunnen is dat de start/stopfunctie is ingeschakeld en daardoor stilvalt. Maar dan moet je hem nog altijd uitschakelen met de knop.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Volgensmij moet je altijd op de stopknop drukken, anders blijft hij op contact staan. Dat de motor uit gaat heeft met het start/stop systeem te maken. Dat hij dan niet uit gaat bij korte stukjes nog niet alle voorwaarden voor het start/stop systeem er zijn. Zoals bijvoorbeeld temperatuur motor of nog opladen van de accu.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Ik herken het wel, want bij mij valt ie soms stil en soms moet ik het met de knop doen. Ook als hij zonder knop stil valt, dan stopt de muziek bij het openen van de deuren.
Totaal niet storend ofzo, maar ik vind het wel vreemd dat het niet consequent werkt.
Knippie schreef:Ik herken het wel, want bij mij valt ie soms stil en soms moet ik het met de knop doen. Ook als hij zonder knop stil valt, dan stopt de muziek bij het openen van de deuren.
Totaal niet storend ofzo, maar ik vind het wel vreemd dat het niet consequent werkt.
Werkt perfect consequent. Zoals sommigen hier al zeiden, heeft te maken met start/stop dat aanstaat waardoor die soms stilvalt bij het inschakelen van de P stand. Je moet in principe altijd met de start/stop knop de motor stilleggen.
Knippie schreef:Perfect consequent en in principe gaan niet helemaal samen. Ik zet start/stop altijd direct uit en ervaar wat ik beschreef. Niet consequent.
Perfect consequent zou t zijn als je niet voor verrassingen kwam te staan....start stop staat bij mij aan en ik zet de auto bv voor een brug altijd in de P (staat op de rem) en bij het wegrijden hoef ik alleen maar gas te geven; k moet trouwens wel uitkijken dat ie er niet met wielspin van door gaat....erg gevoelig.
Knippie schreef:Perfect consequent en in principe gaan niet helemaal samen. Ik zet start/stop altijd direct uit en ervaar wat ik beschreef. Niet consequent.
Perfect consequent zou t zijn als je niet voor verrassingen kwam te staan....start stop staat bij mij aan en ik zet de auto bv voor een brug altijd in de P (staat op de rem) en bij het wegrijden hoef ik alleen maar gas te geven; k moet trouwens wel uitkijken dat ie er niet met wielspin van door gaat....erg gevoelig.
Je zet je auto in P en hoeft dan bij het wegrijden alleen maar gas te geven? Daarvoor moet ik hem toch echt eerst in D zetten. Die gevoeligheid herken ik ook niet, ik kan zeer rustig wegrijden, in de Sportstand van Sense misschien iets minder.
MarcelP schreef:Je zet je auto in P en hoeft dan bij het wegrijden alleen maar gas te geven? Daarvoor moet ik hem toch echt eerst in D zetten. Die gevoeligheid herken ik ook niet, ik kan zeer rustig wegrijden, in de Sportstand van Sense misschien iets minder.
wiseguy.....
Qua gevoeligheid; dan moet ik maar even naar de dealer want ik krijg echt een stoot in m'n rug dat wil je niet weten; ik moet erg voorzichtig gas geven ook in de eco stand
Dat zal ongetwijfeld schelen, maar met ongeacht welk vermogen moet je toch in staat zijn om rustig en beheerst weg te rijden? Het lijkt me anders niet relaxed rijden in de file.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een opknaprenault gekocht. Ik heb de motor, airbagset en ook de PEB en BCB vanvangen. Ik heb nog wel de originele UHC (icm sleutels), mediabox en stuurkolom. De auto is vandaag door de garage gediagnosticeerd omdat hij niet wilt starten....
Over 2 dagen een trotse bezitter van een captur intens 2020. Nu vraag ik me af wat jullie ervaring is met het geluid van de fabrieksradio? Is dit dof of juist voldoende om lekker een plaatje te draaien :D . Heb hier niet op gelet tijdens...
Hoi mensen, ben al een heel tijdje lid hier (13 jaar of zo), heb altijd in 2e hands Kangoo's (type 1) met DCI-82pk gereden...(express/bestel) maar in maart jl. ben ik na 33 jaar dieselrijden (eerst 20 jaar Citroen BX turbodiesel, vanaf 2010 dus...