Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gaat het om de Lodgy? De picasso is het verkeerde forum
Brand de controle lamp in het display wel?
Heb je er al een nieuw lampje ingestoken?
Komt er spanning op de stekker?
De h4 lamp heeft een apart gloeidraadje voor het grootlicht. Dus dat kan werken terwijl het dimlicht gloeidraadje defect is en je toch de lamp moet vervangen.
Het gaat om Dacia lodgy. De lampen zijn al vervangen. De zekering is nagekeken. De stekker die op de lampen komen krijgen geen stroom. Mijn versie heeft geen controlelampje op de dashboard.
Ja dat heb ik vaker gelezen. Kan ik het van het relais zien of het daadwerkelijk kapot is. ( relais is toch die zekering met een blauwe kapje) Anders ben ik van plan om al het relais te vervangen, want weet niet welke relais bij het dimlicht hoort.
Geen idee waar je relais zit of hoe deze eruit ziet.
Als hij defect is zie je er meestal niks aan. Vaak zijn ze in een aparte box onder je motorkap ingebouwd, dan moet je nog weten welke je moet hebben want in een gemiddelde auto zitten er wel een paar.
Je kan ze doormeten maar let op er gaat extreem hoge stromen door een relais dus een standaard multimeter gaat direct in rook op, en heel gezond voor jezelf is het ook niet als het fout gaat.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Het voordeel van een relais is net dat je met een relatief kleine stroomsterkte en bijv dunne draden een grotere stroomsterkte kan opwekken/aansturen.
Demonteren en doormeten kan met een simpele multimeter.
Waar deze zit,vermoed in de motorruimte, weet ik niet en heb helaas ook geen schema's. Wellicht een ander forumlid.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag. Een maand terug heb ik de beiden lampjes vervangen van de koplamp omdat de rechter lamp kapot was gegaan. Nu is het weer een lampje kapot aan de rechterzijde. Wat zou dit kunnen zijn?
Mijn ouweheer heeft een Scenic XMOD uit 2014 waarbij de lichtopbrengst minder lijkt te worden.
Hij heeft zelf de buitenkant van de unit al gepolijst, vanuit de buitenkant ziet de unit er nu best netjes en schoon uit.
Het lijkt...
Bij de linker koplamp is de bevestigingslip aan de bovenkant afgebroken. De lamp zit nu alleen met twee schroeven aan de onderkant vast. Aan de bovenkant zit de bumper er overheen, dus de lamp blijft wel op zijn plek zitten.