de Nieuwe Scenic

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Laatste bezoek: 28 sep 2019 18:00
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Marcello schreef:een vraagje, het volume van de radio verhoogd tijdens het rijden uit zichzelf, en na gelang je langzamer gaat rijden of stil staat gaat het volume weer naar beneden. voor mij een bijzonder irritante instelling, maar ik kan niet vinden waar je dit kunt uitschakelen. wie heeft dit wel kunnen vinden en wil het delen met mij?
Ben even online naar de e-guide gaan kijken en op pagina 3.18 wordt er iets van gezegd. De instelling zou ergens onder het multimedia item moeten zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid
Posts in topic: 90
Laatste bezoek: 17 dec 2024 22:21

Bericht door Marcello »

Helaas ik heb deze pagina erbij gepakt maar het zit er gewoon weg niet op. Iemand nog een ander idee?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Zojuist bij de dealer geweest, jaja, volgens ons moet dit ook instelbaar zijn, maar ook de dealer kan het vinden. :(
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konin136
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 mar 2018 18:56

Bericht door Konin136 »

Als je Bose hebt kun je dit niet aan/uitzetten en instellen. Zie tekst uit handleiding 3.18:

“Volume snelheid”
Als deze functie is ingeschakeld, varieert het volume van het audiosysteem naargelang van de snelheid van de auto.
Druk op “Volume snelheid” en selecteer “On” of “OFF” om deze functie in of uit te scha- kelen.
Regel het volume door de waarde te verho- gen/verlagen met behulp van de toetsen “+” en “-”.
Opmerking: het volume van het audiosys- teem met Bose-apparatuur wordt automa- tisch afgestemd op de rijsnelheid.

Groet, Keesjan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Keesjan, dank voor de uitleg, das balen en dus een kwestie van er aangaan wennen, helaas het is niet anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Nieuwe vraag van een trotse eigenaar, het Coyote systeem, is daar ergens een gebruikershandleiding van te vinden, heb niet het idee dat het werkt bij mij? kan iemand vertellen hoe je dit moet activeren en instellen? alvast bedankt, gr Marcello

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Laatste bezoek: 19 mar 2018 14:35

Bericht door hendrik s »

Is het niet zo dat de Bose het geluid van de motor compenseert zodat je het motor geluid minder hoort in de comfort modus en juist versterkt in de sport modus?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Morgen maar meteen eens uitproberen, zou een optie kunnen zijn om het via een persoonlijk profiel te maken om het uit te schakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Tot mijn verbazing rij ik over het nieuwe gedeelte van de A1 en de A9, ja hoor mijn NAV pijltje in the middel of no-ware. Auto 2 dagen geleden op gehaald, NAV-systeem van 2016-06. Wie heeft zijn kaarten al ge-update, en hoe hebben jullie dat gedaan? Onbeschrijfelijk dat dit niet door de dealer gedaan wordt bij oplevering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Volgens mij is de 2016-06 versie de laatste en heb je momenteel dus de meest "recente".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Laatste bezoek: 20 mar 2018 22:42

Bericht door e3l »

Had ik van de week ook. Blijkbaar toch dermate nieuw de weg.
In mijn rlink store staat overigens een kaart update klaar die keer op keer verkeerd gaat. Volgens mij is dat dezelfde versie die nu ook al geïnstalleerd is.

Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Beste wel een achterhaald systeem TomTom, als je het gaat vergelijken met Apple kaarten of Google maps, deze zijn gewoon up to date, waar je ook rijdt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Laatste bezoek: 19 mar 2018 14:35

Bericht door hendrik s »

Niemand die hier Waze gebruikt, die is pas up-to-date, als er een evenement is staat dat er zelf op, ook file ongeval stilstaande voertuigen, ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

hendrik s schreef:Niemand die hier Waze gebruikt, die is pas up-to-date, als er een evenement is staat dat er zelf op, ook file ongeval stilstaande voertuigen, ...
Ach ja we hopen als we een auto kopen van ruim 40K dat dan het meegeleverde werkt zoals het zou moeten werken, helaas is dat niet de realiteit.
smartphone en wat appjes blijken beter te werken. Waze ik had er nog niet eerder van gehoord maar ga zeker kijken wat dat kan toevoegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Marcello schreef:Nieuwe vraag van een trotse eigenaar, het Coyote systeem, is daar ergens een gebruikershandleiding van te vinden, heb niet het idee dat het werkt bij mij? kan iemand vertellen hoe je dit moet activeren en instellen? alvast bedankt, gr Marcello
Niemand? die iets kan vertellen over dit systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

hendrik s schreef:Niemand die hier Waze gebruikt, die is pas up-to-date, als er een evenement is staat dat er zelf op, ook file ongeval stilstaande voertuigen, ...
is dit voor NL of Europa?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Ik zou waze graag gebruiken, maar helaas zit er geen Android Auto op mijn wagen. Nochtans pas 25 juli geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wminekus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 30 aug 2017 09:49

Bericht door Wminekus »

apzoeir schreef:...

Ik zou waze graag gebruiken, maar helaas zit er geen Android Auto op mijn wagen. Nochtans pas 25 juli geleverd.
Ik heb zelf wel Android Auto er op zitten maar is het nog niet te gebruiken in Nederland. Ja kunt het nog niet downloaden uit de playstore. Iemand misschien een omweg om het wel te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Wminekus schreef: Ik heb zelf wel Android Auto er op zitten maar is het nog niet te gebruiken in Nederland. Ja kunt het nog niet downloaden uit de playstore. Iemand misschien een omweg om het wel te krijgen?
Je kan deze downloaden op http://www.apkmirror.com. Ging makkelijk bij mij (app ook niet beschikbaar in Belgie). Maar ik ben er dus niets mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 26 aug 2018 10:11

Bericht door Carlovdw »

Marcello schreef:
Marcello schreef:Nieuwe vraag van een trotse eigenaar, het Coyote systeem, is daar ergens een gebruikershandleiding van te vinden, heb niet het idee dat het werkt bij mij? kan iemand vertellen hoe je dit moet activeren en instellen? alvast bedankt, gr Marcello
Niemand? die iets kan vertellen over dit systeem?
Probeer eens te zoeken op coyote gewoon via Google. Het werkt het zelfde als het normale systeem. Instellen en activeren via r link store

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 12 mar 2018 16:39

Bericht door Sp3tter »

Marcello, Coyote is meer voor de flitsmeldingen in het buitenland. Veel gebruikers gebruiken geen Coyote.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 12 mar 2018 16:39

Bericht door Sp3tter »

Carlovdw schreef:
Carlovdw schreef:Vraagje ivm met de trekhaak
Als je de stekker insteekt van bv caravan of fietsenrek, is het dan nt zo dat de achteruit sensoren uitgaan? Ik heb nl een vaste haak laten monteren. Deze week de caravan er aan en in achteruit een zeer ambetant gepiep dat je dus niet kan uitzetten
Niemand met een trekhaak???
Ik heb het zojuist uitgeprobeerd. Zodra ik de stekker erinsteek gaan de sensoren aan de zijkanten en achterkant uit en de dodehoekmelding ook.
Lijkt me dus niet goed aangesloten, Carlo.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 26 aug 2018 10:11

Bericht door Carlovdw »

Ik ga ddl eens naar de garage bellen. Die zijn nu terug uit vakantie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 05 dec 2023 10:58

Bericht door Dekwoje »

Goedemiddag,

Net terug van 2 weken Frankrijk en eigenlijk de Scenic/Grand Scenic heel weinig zien rijden....
Bij de terugrit naar huis kwam ik op de parking een nieuwe Grand Scenic tegen met jawel... een Belg. Dus ik vroeg hem naar zijn ervaring...

Zijn antwoord was eigelijk niet zo goed... Is natuurlijk persoonlijk. Hij haalde volgende punten aan;

* Die tafeltjes die je kan open klappen achteraan de zetels zijn veel te dik.... Kinderen zitten er met hun knieën tegen.
* de koffer achteraan (al die gesloten is) staat een aantal millimeter uit den haak...??
* De GPS trek op niets... Valt uit, loopt vast...

Zijn vorige was de Scenic 3 (zoals de mijne), vele beter zei hij...

Is natuurlijk persoonlijk. Maar ik hoop binnenkort toch iets tevredener te zijn.... :?

Groeten

Stef (de mijne zou nu 6/10 binnen komen)....
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 12 mei 2025 14:41

Bericht door nikk »

Als dat alles is.

- Tafeltjes heb je geen last van zolang er geen grotere personen achterin zitten. Je kunt ze ook nog demonteren
- Klep kan gesteld worden neem ik aan
- Fixen ze hopelijk met een SW update
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Ik merkte dat de r link album covers kon tonen. Ben dus eens aan de slag gegaan met mp3 tag. Even getest in auto en ging perfect, scherm toonde netjes album cover, artiest en nummer. Nadien al mijn muziek een tag gegeven. Intussen niet meer zichtbaar in de auto. Terug alles in mp3 tag geladen en nog eens gesaved. Terug zichtbaar in auto voor paar minuten, maar nadien weer niet meer. Iemand een idee wat ik kan doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 21 nov 2017 14:06

Bericht door Raff445 »

Ik loop tegen een probleem aan met betrekking tot het updaten van mijn kaarten in Rlink2.
Ik heb momenteel de kaarten van 2015.6 en er staat een update klaar van 2016.6 maar als ik deze download en netjes probeer te installeren, krijg ik de melding "Unsupported Voice, see log" en ze hebben al gezegd opnieuw de USB/SD kaart formatteren en nog een keer proberen, maar na 4 keer ben ik maar mee opgehouden.

Wel hebben ze (Renault Nederland) tegen mij gezegd dat als je een versie 3.3 in de auto hebt dat de hardware voor apple CarPlay aanwezig lijkt (niet in alle gevallen, maar bij mij in ieder geval wel) en dat ze bezig zijn met een update om dit goed aan te kunnen zetten. Dus als het goed is heb ik na de update Apple CarPlay er wel in zitten.

Alleen nu nog wachten op de update.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Ook mij was toe gezegd dat Apple CarPlay erin zou zitten, geen icoontje aanwezig op de display maar de versie is wel hogere dan de 3.3 hou kan ik controleren op deze er dan toch in zit??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wminekus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 30 aug 2017 09:49

Bericht door Wminekus »

Staat ook geen Apple of Android carplay bij moet icoon smartphone mirroring bij staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 21 nov 2017 14:06

Bericht door Raff445 »

Ik heb het nagevraagd via mail bij Renault Nederland en hun kwamen met het verlossende woord dat mijn auto later als week 19 (volgens mij) was geproduceerd dus dat de hardware er in ieder geval in zou zitten.
Maar met 2 problemen nu komen ze nog niet direct verder want ik heb en Apple CarPlay die er niet in staat, en een kaartupdate die het niet doet.

Ze beloven dat ze voor beide met een oplossing komen, maar het duurt wel een tijd voordat ze er uit zijn wat die oplossing is. Want ik zit al vanaf voor de vakantie te wachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Beloven, beloven, en wachten en maar blijven wachten, dit geldt voor mij ook, eerst ruim 8 maanden moeten wachten en vervolgens zit het er bij mij ook niet op. Volgende week terug van vakantie mij benieuwen wat hun antwoorden zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 25 aug 2024 11:24

Bericht door Bruijst »

Goedemiddag,

Net terug van 2 weken Frankrijk en eigenlijk de Scenic/Grand Scenic heel weinig zien rijden....
Bij de terugrit naar huis kwam ik op de parking een nieuwe Grand Scenic tegen met jawel... een Belg. Dus ik vroeg hem naar zijn ervaring...

Zijn antwoord was eigelijk niet zo goed... Is natuurlijk persoonlijk. Hij haalde volgende punten aan;

* Die tafeltjes die je kan open klappen achteraan de zetels zijn veel te dik.... Kinderen zitten er met hun knieën tegen.
* de koffer achteraan (al die gesloten is) staat een aantal millimeter uit den haak...??
* De GPS trek op niets... Valt uit, loopt vast...

Voor de achterklep (die mijn garage niet kon stellen), zie ook dit draadje pagina 26 bovenaan.
Voor de vastlopende navi: r-link-2-live-traffic-buitenland-t25921.html

Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel mensen hier ook te maken hebben met de carrosserie-issues. En of daar oplossingen voor zijn (aangeboden) ? Ik ben inmiddels in contact getreden met Renaul NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 05 sep 2017 21:01

Bericht door Klijnvea »

Ik lees hier dat Renault Nederland giftcard cards heeft verstuurd in verband met de lange levertijd van de (grand) scenic
Ik heb 6 maart 2017 onze grand scenic besteld.
Tot dusver nog steeds niks vernomen van mijn dealer.
Ook hebben wij geen giftcard ontvangen van Renault Nederland.
Volgens Renault nederland heb ik daar geen recht op.
Wat zou de reden kunnen zijn? Ik wacht nu bijna 6 maanden op de auto. Krijg je na bijvoorbeeld 8 maanden wachten pas die giftcard?
ik hoop dat 1 van jullie meer weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

ik denk dat het ook puur afhangt hoe je dealer zichzelf inzet voor je, ook ik heb zo'n giftcard plus 350 euro aan Accessoires voor de auto erbij gekregen. het is bij Renault een zooitje, de een wel de andere niet.
ik zelf had de auto besteld in januari nu eindelijk sinds 2 weken de trotse bezitter van de grand Scenic, 8 maanden wachten en geen Apple Carplay BV, laatste woord nog niet over gesproken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 05 sep 2017 21:01

Bericht door Klijnvea »

Bedankt voor je reactie Marcello.
Volgens mij zouden alle scenics die later geproduceerd werden dan week 19 uitgerust worden met Android auto en Apple CarPlay.
Heb je soms een auto gekregen die voor week 19 is geproduceerd en vervolgens een aantal maanden op een parkeerplaats heeft staan wachten totdat de deurpanelen geplaatst konden worden ( vanwege brand in de fabriek).
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen .
Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Klijnvea schreef:Bedankt voor je reactie Marcello.
Volgens mij zouden alle scenics die later geproduceerd werden dan week 19 uitgerust worden met Android auto en Apple CarPlay.
Heb je soms een auto gekregen die voor week 19 is geproduceerd en vervolgens een aantal maanden op een parkeerplaats heeft staan wachten totdat de deurpanelen geplaatst konden worden ( vanwege brand in de fabriek).
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen .
Succes
dat idee heb ik ook, en dat gaat ook het gevecht worden met mijn dealer, ik heb hem hierover al aangesproken, hij is dit aan het uitzoeken.
al moet de auto terug naar de fabriek, of ze nemen hem maar terug, ik ga hier geen genoegen meenemen.

overigens heb ik in een ander bericht de beruchte brief gepost, waarin staat dat de lang wachtende klant de giftcard krijgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut