Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na een tankbeurt daarstraks nog eens zelf uitgerekend wat het verbruik was over 1 volle tank (504 km mee gereden).
Ik kwam uit op 7,66 l. Dat is iets boven het overall gemiddelde van de boordcomputer (7,5) maar toch nog aanvaardbaar vind ik.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Ja klopt DHL, ik heb hem nu een goede maand (+/- 2200 km) en heb daarin wel wat meer autowegen gereden dan normaal. Dus waarschijnlijk zal het gemiddelde nog wel iets stijgen over de lange termijn. Een juist beeld zal ik waarschijnlijk pas binnen enkele maanden hebben.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Dubbele verbruik met caravan verbaast me niet. Zelfs met fietsenrekje achterop steeg verbruik bij me van 5.2 naar 6.2 liter. Slechtere stroomlijn met caravan nog veel groter.
Welke snelheid?
Met mijn vorige auto een megane 110 dci
Reed ik met caravan met 110 km uur 1 op 10
Is trouwens een fantatisch blok die 110 dci
Zat helaas niet in deze talisman
Net terug uit Italië (Lago Maggiore) en over ruim 2200 km een gemiddelde van 7,5/100 km. In Duitsland lekker gas gegeven en Zwitserland/Italië gewoon 120/140. Viel mij zeker niet tegen met volgepakte auto en veel berg op en af. Ben trouwens best "veel" Talismannen tegen gekomen (stuk of 7).
Ja het was echt een genot. Rijdt super, heerlijk accelereren als het ff nodig is en met gemak de spullen voor 2 kinderen meegenomen. Fijn die ruimte! Over het verbruik stond ik ook te kijken, want ik rij toch redelijk door normaal. Uiteraard met het gezin rustig an, maar reed op een tank van dat Duitse e10 spul zomaar 650 km...
Vergeet 2040 maar... als je de groei van Tesla ziet en wat Volvo van plan is kan ik me moeilijk voorstellen dat er in 10 jaar nog veel benzine of diesel nieuw verkocht wordt. En maar goed ook, want die buiten het snel kunnen tanken is er geen enkel voordeel aan die stinkende motoren.
Brandstof motoren blijven gewoon bestaan, er is geen infrastructuur voor electrisch rijden.
De duitsers hebben even gerekent wat er nodig is en trokken wit weg.
berenburg schreef:Brandstof motoren blijven gewoon bestaan, er is geen infrastructuur voor electrisch rijden.
De duitsers hebben even gerekent wat er nodig is en trokken wit weg.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zoals de titel aangeeft had ik graag via dit topic te weten gekomen wat zoal het gemiddelde verbruik is bij de Clio E tech - rijders onder ons.
En hoe dit +- tot stand gekomen is én met welke brandstof.
Ik zal zelf de aftrap geven :
400 km gereden...