Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ga de de koppeling/ druklager van mijn scenic uit 2004 vervangen.
Kan iemand mij vertellen wat ik in welke volgorde moet loshalen om er bij te komen?
Moet het subframe los of is er een handigheidje voor.
Denk eraan dat je de motor vast hangt als je de bak demonteerd,anders valt deze naar beneden.
Bij het voorste deel hulpframe loshalen de radiator/condensor cassette ook vastbinden,zakt anders ook naar beneden.
Het is niet ingewikkeld,enkel arbeidsintensief.
Het wijst zichzelf een heel stuk.
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen.
Ik kan helaas nergens plaatjes of een video vinden als voorbeeld, wel van scenic1 maar niet van 2.
En uiteraard gaat mijn handboek ook niet tot type2
Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken in de diverse stadia.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...
Vandaag langs de renault dealer geweest omdat de wagen zo nu en dan stottert met het optrekken. Kreeg te horen na testrit en uitlezen dat het waarschijnlijk aan de koppeling ligt en kosten rond de 2k :cry2:
Het gaat om een Scenic II met 2.0 liter, 16V motor
Krukaspoelie, spanner en multiriem laten vervangen door KwikFit.
Hierna ging de auto inhouden bij gas geven (ong boven de 2500 toeren). Motor maakt dan raar geluid. Als er niet teveel gas wordt...
Onlangs ben ik eigenaar geworden van een Renault Scenic 2011 2.0 16V CVT, benzine 1.997cc 103kW (140pk). Helaas laat de huidige radio (model 281150030R) veel te wensen over. Men claimde dat het een Bose-uitvoering was, maar dat...
Ik heb een Grand Scenic uit 2007. In het voorjaar hadden wij het alombekend Paravane probleem met waterschade onderin bij de stekker onder de bestuurderstoel en alle gevolgen van dien. Dat begon met problemen dat het vochtig in de auto was en...
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...