de Nieuwe Scenic


Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Klijnvea schreef:Bedankt voor je reactie Marcello.
Volgens mij zouden alle scenics die later geproduceerd werden dan week 19 uitgerust worden met Android auto en Apple CarPlay.
Heb je soms een auto gekregen die voor week 19 is geproduceerd en vervolgens een aantal maanden op een parkeerplaats heeft staan wachten totdat de deurpanelen geplaatst konden worden ( vanwege brand in de fabriek).
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen .
Succes
dat idee heb ik ook, en dat gaat ook het gevecht worden met mijn dealer, ik heb hem hierover al aangesproken, hij is dit aan het uitzoeken.
al moet de auto terug naar de fabriek, of ze nemen hem maar terug, ik ga hier geen genoegen meenemen.

overigens heb ik in een ander bericht de beruchte brief gepost, waarin staat dat de lang wachtende klant de giftcard krijgt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Klijnvea »

Wel vervelend voor je.
Ik hou dit verhaal wel in mijn achterhoofd.
Wanneer ik een bericht krijg van de dealer dat onze grand scenic opgehaald kan worden wil ik eerst op papier dat Android auto en Google carplay aanwezig is volgens afspraak.
Eerder betaal ik geen cent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Dat zal hij nooit op papier zetten... google carplay... ;)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Klijnvea »

Weet ik niet... Renault Nederland heeft mij enige maanden geleden per mail bevestigdeze dat onze auto Google carplay aan boord zal hebben bij levering.
Nadat ik andere berichten las op dit forum na die tijd weer contact gezocht met Renault Nederland en toen hebben ze telefonisch bevestigd (als reactie op mijn tweede mail) dat Google carplay aanwezig zou zijn bij oplevering.
Wanneer de dealer mij belt dat we een afspraak kunnen maken voor het ophalen van de auto wil ik eerst weten of Android auto en Google carplay aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Google carplay bestaat niet. Het zal wel apple carplay zijn. Greetz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Klijnvea »

Je hebt gelijk. Apple carplay

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Klijnvea schreef:Weet ik niet... Renault Nederland heeft mij enige maanden geleden per mail bevestigdeze dat onze auto Google carplay aan boord zal hebben bij levering.
Nadat ik andere berichten las op dit forum na die tijd weer contact gezocht met Renault Nederland en toen hebben ze telefonisch bevestigd (als reactie op mijn tweede mail) dat Google carplay aanwezig zou zijn bij oplevering.
Wanneer de dealer mij belt dat we een afspraak kunnen maken voor het ophalen van de auto wil ik eerst weten of Android auto en Google carplay aanwezig is.
je hebt geheel gelijk, en hoop inderdaad dat het erop zal zitten, maar wees niet verbaasd als ze het toch vergeten zijn, het is een grote klerezooi bij de fabriek waar ze gebouwd worden, ze doen maar wat. die van mij heeft gewoon een paar maanden in de brandende Spaanse zon gestaan tot dat de onderdelen er waren, ze durven het alleen nog niet toe te geven.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Klijnvea schreef:Je hebt gelijk. Apple carplay

T was een grapje van mij omdat je google carplay schreef :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Marcello schreef:
Klijnvea schreef:Weet ik niet... Renault Nederland heeft mij enige maanden geleden per mail bevestigdeze dat onze auto Google carplay aan boord zal hebben bij levering.
Nadat ik andere berichten las op dit forum na die tijd weer contact gezocht met Renault Nederland en toen hebben ze telefonisch bevestigd (als reactie op mijn tweede mail) dat Google carplay aanwezig zou zijn bij oplevering.
Wanneer de dealer mij belt dat we een afspraak kunnen maken voor het ophalen van de auto wil ik eerst weten of Android auto en Google carplay aanwezig is.
je hebt geheel gelijk, en hoop inderdaad dat het erop zal zitten, maar wees niet verbaasd als ze het toch vergeten zijn, het is een grote klerezooi bij de fabriek waar ze gebouwd worden, ze doen maar wat. die van mij heeft gewoon een paar maanden in de brandende Spaanse zon gestaan tot dat de onderdelen er waren, ze durven het alleen nog niet toe te geven.
Brandende Spaanse zon? Denk het niet...wordt gemaakt in Douai, tegen Belgische grens. en Le Nord staat bekend om nogal regenachtig te zijn ;)

Ook geen Android of Carplay, is dan ook voor week 16 gemaakt...was even balen, maar mis het niet eigenlijk.
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

onnodige quote verwijderdModerator
ik had begrepen van mijn dealer Spanje, maar goed zo zie je maar hoe je geïnformeerd word, :-( ik mis het wel, ik rij veel op de Nav, welke dus niet up tot date is van de TomTom, en ik luister veel naar een Italiaanse radiozender, met carplay werkt dat toch allemaal wat fijner.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Kadjar, Captur en Megane komen wel uit Spanje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klijnvea
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Klijnvea »

Even werken terug naar de giftcard.
Zoals ik gemeld had heb ik de Renault grand scenic op 6 maart 2017 besteld en nog steeds niet in mijn bezit.
Volgens Renault Nederland heb ik geen recht op een giftcard .
Ik had immers kunnen weten dat de levertijd langer was door de brand in de fabriek.
Volgens Renault Nederland heeft iedereen die voor 1 februari een Renault (grand) scenic heeft besteld een giftcard ontvangen.
Volgens hun heeft niemand een giftcard ontvangen die na 1 februari 2017 een bestelling van de (grand) scenic heeft gedaan.
Delen jullie die mening?
ik had hier het gevoel dat ook mensen die na 1 februari een (grand) scenic hebben besteld ook een giftcard ontvangen hebben.
ik hoop op enkele reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Klijnvea schreef:....
ik had hier het gevoel dat ook mensen die na 1 februari een (grand) scenic hebben besteld ook een giftcard ontvangen hebben.
ik hoop op enkele reacties

Eind januari besteld, pas geleverd gekregen eind augustus inclusief de brief en giftcard.
onnodige gedeelte quote verwijderdModerator
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Klijnvea schreef:Even werken terug naar de giftcard.
Zoals ik gemeld had heb ik de Renault grand scenic op 6 maart 2017 besteld en nog steeds niet in mijn bezit.
Volgens Renault Nederland heb ik geen recht op een giftcard .
Ik had immers kunnen weten dat de levertijd langer was door de brand in de fabriek.
Volgens Renault Nederland heeft iedereen die voor 1 februari een Renault (grand) scenic heeft besteld een giftcard ontvangen.
Volgens hun heeft niemand een giftcard ontvangen die na 1 februari 2017 een bestelling van de (grand) scenic heeft gedaan.
Delen jullie die mening?
ik had hier het gevoel dat ook mensen die na 1 februari een (grand) scenic hebben besteld ook een giftcard ontvangen hebben.
ik hoop op enkele reacties
Compensatie levering heeft te maken met datum bestelling; de beloofde datum en dan de werkelijke levering.
Vanaf februari hebben de meeste dealers ( als ze slim waren :) ) gezegd levering juli/augustus aan de klant waardoor ze ook minder of geen vergoeding moesten betalen..
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

3 januari besteld,en op 16 juli geleverd,2 maanden na beloofde leveringsdatum en heb 1200€ casch ter compensatie gekregen van daeler via renault.
Is wel in belgie.dus ik mag zeker en vast niet klagen,was 20 € per dag te laat leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Sorry was mis was levering 16 juni.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Johandecoster schreef:3 januari besteld,en op 16 juli geleverd,2 maanden na beloofde leveringsdatum en heb 1200€ casch ter compensatie gekregen van daeler via renault.
Is wel in belgie.dus ik mag zeker en vast niet klagen,was 20 € per dag te laat leveren.
In cash? Mooi, ik gratis ALU wintervelgen en trekhaak :)
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

onnodige quote verwijderdModerator
dat zijn veel betere deals in Belgie dan de Nederlandse deals, giftcard van 350 eurootjes slechts, in te wisselen bij Renault zelf,
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

Johandecoster schreef:3 januari besteld,en op 16 juli geleverd,2 maanden na beloofde leveringsdatum en heb 1200€ casch ter compensatie gekregen van daeler via renault.
Is wel in belgie.dus ik mag zeker en vast niet klagen,was 20 € per dag te laat leveren.
klopt dit , want ik had ook gevraagd voor compensatie (december besteld en juni geleverd) en Belux gaf geen compensatie zeiden ze

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Dit klopt zeker,mss heeft daeler niet aangevraagd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R_kwerreveld
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2017 11:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door R_kwerreveld »

Ferre schreef:
Klijnvea schreef:Even werken terug naar de giftcard.
Zoals ik gemeld had heb ik de Renault grand scenic op 6 maart 2017 besteld en nog steeds niet in mijn bezit.
Volgens Renault Nederland heb ik geen recht op een giftcard .
Ik had immers kunnen weten dat de levertijd langer was door de brand in de fabriek.
Volgens Renault Nederland heeft iedereen die voor 1 februari een Renault (grand) scenic heeft besteld een giftcard ontvangen.
Volgens hun heeft niemand een giftcard ontvangen die na 1 februari 2017 een bestelling van de (grand) scenic heeft gedaan.
Delen jullie die mening?
ik had hier het gevoel dat ook mensen die na 1 februari een (grand) scenic hebben besteld ook een giftcard ontvangen hebben.
ik hoop op enkele reacties
Compensatie levering heeft te maken met datum bestelling; de beloofde datum en dan de werkelijke levering.
Vanaf februari hebben de meeste dealers ( als ze slim waren :) ) gezegd levering juli/augustus aan de klant waardoor ze ook minder of geen vergoeding moesten betalen..
Ikzelf eind maart besteld, en kreeg brief van dealer dat ik pas eind oktober aan de beurt ben.
met een beetje tegenzin zou het dus zomaar 2018 kunnen worden. waarschijnlijk leveren ze geen auto's meer uit in nov/dec.
en krijg inderdaad nergens een reactie of ik in aanmerking zou komen voor de giftcard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

onnodige quote verwijderdModerator
Alleen leasemaatschappijen leveren vanaf november niet meer, dat willen ze de wagen over het jaar getild hebben. Maar voor particulieren is niet aan de orde bij dealers.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door adinsx »

Iemand al wat vernomen of de TCe165 welke ook in de Kadjar ligt, naar de Scénic komt?
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

De Nieuwe Scenic en adaptive cruise control

Bericht door Marcello »

Iemand al ervaring met de nieuwe optie adaptive cruise control, heb deze op mijn wagen zitten maar wij vinden deze optie levensgevaarlijk,
Ik had de gedachte dat dit een extra instelling was ten aanzien van de gewone cruise control, dit is echter niet het geval, maar gebruik hiervan is echt gevaarlijk, ik heb door de lange rit naar en van Italië ervaring mogen opdoen, waardoor ik heb besloten deze optie nooit meer te gebruiken. Als je wordt ingehaald en de inhalende wagen gaat vlot naar recht, gaat de wagen vol in de remmen omdat de inhalende wagen te dichtbij komt. Wanneer ik inhaal en de wagen rechts slingert een beetje waardoor er bv een wiel over de streep komt gaat te wagen weer vol in de remmen. Wanneer ik achter wagens rij en ik activeer het systeem dan houd hij afstand op mijn voorligger van minstens 3 a 4 bus lengtes. ik maakte in mijn vorige wagen erg veel gebruik van de cruise control, helaas moet ik nu weer zelf gas geven, want gebruiken is niet te doen, hooguit alleen in de nacht wanneer er niemand op de weg is. iemand anders nog ervaring met dit systeem. als je nog de keuze hebt ga voor een normale cruise controle en niet voor de adaptive control.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Is de afstand op de voorganger niet in te stellen? Misschien dat hij nu maximaal staat en nog wat dichter ingesteld kan worden?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Thomas84 schreef:Is de afstand op de voorganger niet in te stellen? Misschien dat hij nu maximaal staat en nog wat dichter ingesteld kan worden?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
de afstand instelling, geeft nauwelijks verschil, van alles al geprobeerd, en mijn dealer ingelicht en verzocht om de optie software matig uit te schakelen dat het een normale cruise control wordt. het is wachten op antwoord.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R_kwerreveld
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2017 11:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door R_kwerreveld »

Marcello schreef:
R_kwerreveld schreef:
Ferre schreef:
Klijnvea schreef:Even werken terug naar de giftcard.
Zoals ik gemeld had heb ik de Renault grand scenic op 6 maart 2017 besteld en nog steeds niet in mijn bezit.
Volgens Renault Nederland heb ik geen recht op een giftcard .
Ik had immers kunnen weten dat de levertijd langer was door de brand in de fabriek.
Volgens Renault Nederland heeft iedereen die voor 1 februari een Renault (grand) scenic heeft besteld een giftcard ontvangen.
Volgens hun heeft niemand een giftcard ontvangen die na 1 februari 2017 een bestelling van de (grand) scenic heeft gedaan.
Delen jullie die mening?
ik had hier het gevoel dat ook mensen die na 1 februari een (grand) scenic hebben besteld ook een giftcard ontvangen hebben.
ik hoop op enkele reacties
Compensatie levering heeft te maken met datum bestelling; de beloofde datum en dan de werkelijke levering.
Vanaf februari hebben de meeste dealers ( als ze slim waren :) ) gezegd levering juli/augustus aan de klant waardoor ze ook minder of geen vergoeding moesten betalen..
Ikzelf eind maart besteld, en kreeg brief van dealer dat ik pas eind oktober aan de beurt ben.
met een beetje tegenzin zou het dus zomaar 2018 kunnen worden. waarschijnlijk leveren ze geen auto's meer uit in nov/dec.
en krijg inderdaad nergens een reactie of ik in aanmerking zou komen voor de giftcard.
Alleen leasemaatschappijen leveren vanaf november niet meer, dat willen ze de wagen over het jaar getild hebben. Maar voor particulieren is niet aan de orde bij dealers.
helaas in dit geval is het ook lease :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

In geval van lease lijkt het me normaal dat de eigenaar of huurder van de wagen vergoed wordt. Niet de gebruiker.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

DHL schreef:In geval van lease lijkt het me normaal dat de eigenaar of huurder van de wagen vergoed wordt. Niet de gebruiker.
leasemaatschappijen hebben speciale prijsafspraken, daar maken zijn zichzelf niet druk om, ook niet als de berijder weken langer moet wachten, zal ze niet boeien.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Marcello schreef:
Thomas84 schreef:Is de afstand op de voorganger niet in te stellen? Misschien dat hij nu maximaal staat en nog wat dichter ingesteld kan worden?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
de afstand instelling, geeft nauwelijks verschil, van alles al geprobeerd, en mijn dealer ingelicht en verzocht om de optie software matig uit te schakelen dat het een normale cruise control wordt. het is wachten op antwoord.
Oef... nog getwijfeld om het pakket 'Cruising pack' erbij te nemen waar de adaptieve snelheidsregelaar bij zat, maar ik had daar al mijn bedenkingen bij en met mijn rijstijl :roll:
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe Scenic en adaptive cruise control

Bericht door hfr »

Marcello schreef:Iemand al ervaring met de nieuwe optie adaptive cruise control, heb deze op mijn wagen zitten maar wij vinden deze optie levensgevaarlijk,
Ik had de gedachte dat dit een extra instelling was ten aanzien van de gewone cruise control, dit is echter niet het geval, maar gebruik hiervan is echt gevaarlijk, ik heb door de lange rit naar en van Italië ervaring mogen opdoen, waardoor ik heb besloten deze optie nooit meer te gebruiken. Als je wordt ingehaald en de inhalende wagen gaat vlot naar recht, gaat de wagen vol in de remmen omdat de inhalende wagen te dichtbij komt. Wanneer ik inhaal en de wagen rechts slingert een beetje waardoor er bv een wiel over de streep komt gaat te wagen weer vol in de remmen. Wanneer ik achter wagens rij en ik activeer het systeem dan houd hij afstand op mijn voorligger van minstens 3 a 4 bus lengtes. ik maakte in mijn vorige wagen erg veel gebruik van de cruise control, helaas moet ik nu weer zelf gas geven, want gebruiken is niet te doen, hooguit alleen in de nacht wanneer er niemand op de weg is. iemand anders nog ervaring met dit systeem. als je nog de keuze hebt ga voor een normale cruise controle en niet voor de adaptive control.
ben 2 maand geleden naar Oostenrijk gereden en heb meer dan de helft op cruisecontrol gereden. je moet effe wennen, vnl wanneer je moet voorbijsteken want anders is de auto al aan het afremmen. Op de laagste stand valt het wel mee al had ik liever nog een stand of 2 meer gehad ; ik denk dat het bij mij in de laagste stand nu zo een 2 buslengtes is voor hij begint af te remmen. op dat punt ben ik wel tevreden en het zeer bruukse afremmen heb ik nog niet voorgehad. Kan misschien te maken hebben met afstelling van de sensoren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic navigatie meldingen

Bericht door hfr »

wanneer het navigatiesysteem tijden een route op de weg verkeersdriehoekjes weergeeft kan je hier op klikken en dan krijg je meer info wat er daar aan de hand is. je krijgt dan een ander scherm met de kaart en bovenaan de info , alleen is die info afgekapt en kun je dus niet alles lezen . nochtans is er plaats genoeg maar blijkbaar laat het systeem maar 2 regels zien en de overige info die mis je dus ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Ik heb al ACC gereden van verschillende merken en ik vind het heerlijk rijden, maar 1 keer gehad dat er sterk geremd werd, dit omdat een Pool vond dat hij best paste net voor me en invoegde.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Hans C schreef:Ik heb al ACC gereden van verschillende merken en ik vind het heerlijk rijden, maar 1 keer gehad dat er sterk geremd werd, dit omdat een Pool vond dat hij best paste net voor me en invoegde.
dat is precies wat ik bedoel, omdat tegenwoordig iedereen hem er maar voor propt, en zeker steeds meer polen en andere nummerborden er op de Nederlandse wegen zijn, ( vlak sommige Nederlandse nummer borden niet uit) is dit systeem niet veilig te gebruiken. met een normale cruise, grijp je zelf in, dat vind ik persoonlijke veiliger.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2017 19:31
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

Oorspronkelijke leverdatum was 15 november, vandaag een bericht dat dat 31 oktober wordt :-)

Uiteraard kijk ik ook of ik al nieuwe exemplaren zie, maar zelfs in Frankrijk de afgelopen twee weken maar heeeel sporadisch een scenic gezien...
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door adinsx »

Ik zie ze laatste tijd weer ontzettend veel rijden. Van het mooie blauw tot donkerrood. Het blijft een opvallende verschijning en vooral verfrissend in het saaie straatbeeld.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht