Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb en probleem met mijn Megane cabrio 1.6 2006. Het probleem is; Auto trekt niet meer op. eigenlijk al en lange tijd maar ook niks nieuws gehoord over de garages waar ik langs ben geweest. Sommige zeggen dat er en onbekende storing is en sommige zeggen dat de auto niet sneller kan optrekken. ik heb vandaag 0-100 getest en het kwam neer op ongeveer 19-20 seconden. Is dat normaal? Kilometer staat op 340.000. kan het zijn dat de auto teveel kilometers heeft gedraaid? dat de motor niet meer, echt krachtig is ? Ik heb niet zoveel verstand van auto's (motor)
Meer informatie over mijn auto :
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cc
Vermogen 82 KW / 111 PK
Je geeft aan dat de motor op gas loopt. Als dit al vanaf nieuw zo is en gezien de kilometers zou het best wel eens de klepspelling kunnen zijn.
De kleppen zijn door de hogere verbrandingstemp. dan zo ingesleten dat ze te ver in de zettingen liggen.
Hierdoor hebben ze bijna of geen klepspelling meer heeft.
En dat heeft tot gevolg dat je vermogensverlies gaat krijgen.
Ik zou eerst maar een een compressietest op alle 4 de cilinders laten uitvoeren, als je de auto wilt houden.
Ten eerste bedankt voor jullie reacties. Op gas is het 19-20 seconden maar met benzine scheelt het ook niet veel. Komt neer op 17 seconden. Het is dus echt ongelooflijk traag. Ik ga deze week even nog en keer langs de garage en de tests uitvoeren. Bedankt allemaal.
Of de distributie een tand van tijd af , dat kan nog net , 340.000 is al flink wat op gas , maar hoeft geen bezwaar te zijn , ik heb een k4m motor op gas in onderhoud met ruim 4 ton op de teller , waar niet voorzichtig mee wordt gedaan en die gaat nog als de brandweer.
Als het een automaat is en op gas dan is een 16-17 seconden met deze kilometerstand van 0-100 eigenlijk niet zo vreemd denk ik. De cabrio is ook gewoon een zware auto.
Denk je op gas ook Mechanic? Dan is de al zware auto ook nog eens nog zwaarder door de aanwezigheid van de gastank. Anyways, een compressietest lijkt me sowieso geen kwaad kunnen. Kost de wereld ook niet.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Goeiedag beste Renault liefhebbers,
Mijn schoonouders rijden met een Renault megane II coupé/cabriolet 1.9 dci bj. 2004 waarvan de koelvloeistof verdwijnt tussen het blok , auto is binnen geweest in garage en die wist te vertellen dat de...
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Auto staat in Comfort stand en de hybridesysteem wisselt steeds netjes af wanneer ik onder de 100km/u rij. Ga ik nou boven de 100km/u dan gaat de auto niet meer in EV stand zelfs niet...
Hallo.
Mijn voertuig is 1,5 DCI K9K Latitude. 120.000 km. Ik sta voor een interessant probleem.
De eerste start in de ochtend in de kou is geweldig. Er is geen probleem, zoals het misvallen, rook, alles. Na 4 minuten inactief, wanneer de...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...