Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor de mensen uit belgie . Waar zijn jullie verzekerd en hoe wordt het gedaan met de batterij verzekering . Allen bij RCI of de eigen verzekering ?
En is de wagen dan samen verzekerd of heb je een aparte voor de batterij ?
Ik ben bij Ethias verzekerd. Zij geven een korting op ÉVs, ook op onze elektrische scooters trouwens. Voorlopig ga ik mijn tweede jaar in en nog een jaartje met omnium. Daarbij wordt de batterij als accessoire verzekerd voor een waarde van 8000€. Vanaf 2016 zal het zonder omnium zijn. Ik ga ervan uit dat schade aan de batterij bij een ongeval niet in fout door de tegenpartij wordt betaald. Bij een ongeval in fout is er een probleem. Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Ik ben geneigd om dat risico vanaf dan maar te lopen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Ben gisteren voor de eerste keer een Zoe tegen gekomen in Turnhout
Wij zijn nu ook bij ethias , maar daar vragen ze idd om de wagen zolang je die hebt , samen met de batterij fulltime omnium te verzekeren . Ben ik ook niet echt van plan . Rci zegt dan weer dat ze alleen wagen en batterij samen doen .
Nederland is op veel vlakken toch veel simpeler .
Binnenkort is mijn Zoe 2 jaar. Normaal gesproken nemen wij slechts tijdens de eerste twee jaar een omnium verzekering.
Ik begin echter te twijfelen: het huurcontract van RCI bevat in artikel 8 de duidelijke clausule:
de huurder moet zijn autoverzekeraar op de hoogte brengen van het bestaan van het huurcontract van de batterij en bij hem alle verzekeringen afsluiten die van aard zijn ten minste het volgende te waarborgen:
• zijn burgerlijke aansprakelijkheid,
• de schade veroorzaakt aan het elektrisch voertuig en aan de tractiebatterij,
• diefstal, brand,
• de gevolgen van klimaatgebeurtenissen en natuurrampen.
Op het eerste verzoek van de verhuurder moet de huurder:
• de betaling van de premies kunnen aantonen,
• een verzekeringsattest kunnen voorleggen van het vermelde elektrisch voertuig waarin de batterij ge'lntegreerd is, of een schadeverzekering voor de batterijdie nog geldig is.
Het ziet er dus naar uit dat het huurcontract een omniumverzekering verplicht voor batterij, maar volgens mij zelfs ook voor het voertuig.
Hoe lossen jullie dat op? Het verschil in premie is aanzienlijk: met omnium kost 750€ meer als enkel Burgerlijke Aansprakelijkheid.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Omnium is een onbekend begrip in NL @fivari maar ik denk dat het hetzelfde is als wat wij hier een casco of "All Risk" plachten te noemen. Daarmee is ook eigen schade (i.t.t. alleen aan anderen) door eigen schuld gedekt.
Ik zeg eerlijk dat ik die RCI clausule niet heb gelezen / geregistreerd. Ik heb zelf een mini-Casco verzekering. Heel ruw gezegd betekent dit dat eigen schade door "eigen schuld" niet is gedekt, maar eenzijdige schade aan het eigen voertuig wel (bliksem inslag, diefstal, aanrijding met dieren, dat soort ellende).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
All-risk zal het zijn. De redenering achter de verplichting is dat bij een ongeval "eigen fout", de batterij kan beschadigd geraken. Iemand die zijn eigen wagen total loss rijdt, verliest zijn eigen wagen. Indien niet solvabel kan hij geen nieuwe wagen kopen. Bij de Zoe verniel je ook de batterij die eigendom is van Renault. Die eigendom zal je dus bijkomend moeten vergoeden aan Renault. Je verliest je wagen, maar moet ook de schade aan de batterij betalen. Renault wil het risico waarschijnlijk niet lopen dat ze in dat geval achter hun geld aan moeten.
Maar ik begrijp je goed als ik zeg dat jij zo'n All risk voor de batterij niet hebt afgesloten?
Op zich lijkt het mij logisch dat je kan beslissen het risico van eventuele schade aan de gehuurde batterij zelf te dragen. De verplichting zou IMO anders moeten geformuleerd worden: de schade aan de batterij moet vergoed worden. Aan de eigenaar van de Zoe om te zien of hij zich daarvoor wil verzekeren.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Nogmaals, deze clausule is mij ontgaan. Ik zal de boel eens nakijken. Wel weet ik dat ik voor een zeg eens 5 jaar oude auto (en batterij) echt never nooit niet een vol casco verzekering ga afsluiten. Met deze "voorloper" auto, die dus per definitie sneller afschrijft dan een gevestigde is dat nog eens extra ongunstig.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Guys, de schade aan de batterij zit in de batterijverzekering. Ik heb een gewone minimale (wa) verzekering en de batterijverzekering via Renault. Dat volstaat
Wat Pieter zegt klopt. Dat heb ik uitgezocht voor de aanschaf van de auto en ook schriftelijk bevestigd gekregen van de dealer. De dekking zit in de accuverzekering via Renault.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Even gecheckt: € 371,35 includisef schade inzittenden en no-claim garantie bij 6 jaar schadevrij maar BM trede 14 (75%).
Dit is exclusief dienstverlening rabobank en belasting, inclusief gaat het naar ongeveer € 527,-
Opvallend is dat de premie voor de Volvo V70 maar 4 euro hoger ligt, terwijl de verzekerde waarde meer dan het dubbele is. Op een groot deel van de premie heft de verzekerde waarde natuurlijk geen invloed, maar op schade aan de Eigen auto, diefstal etc toch zeker wel.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
ik betaal £405 aan Aviva voor comprehensive (all-risk) hier in de UK en Aviva heeft direct contact met Renault (RCI) als er iets gebeurt met de batteries. dus geen gezeur tussen mij / Aviva / RCI
Heeft er iemand ook een Nederlandse autoverzekering die de batterij dekt?
Ik heb een maand geleden een verzekering bij Allsecur afgesloten, maar die liggen nu ontzettend dwars over dat laatste. Tot twee maal toe hebben ze mij bevestigd dat de batterij onder de verzekering valt, maar nu geven ze niet thuis. Dus mocht iemand een alternatief weten, dan hoor ik 't graag
Zolang de alle risicoverzekering liep, verzekerde ik de batterij bij de verzekeraar van de auto. Omdat de auto ondertussen meer dan 2 jaar oud is, heb ik die alle risico opgezegd. De batterijverzekering, die verplicht is volgens het huurcontract, wordt nu geregeld via de firma die de batterij verhuurt, RCI.ZE en kost 11€ per maand.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Ik heb gewoon de auto voor catalogusprijs (24k nog wat) en de batterij dus bij RCI. Geen vragen van de verzekeraar over hoe het zat, werd gewoon geaccepteerd (was all-in, mocht dat belangrijk zijn).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Misschien dat die meteen met de batterijhuur wordt afgeschreven, maar de batterijverzekering is apart en kan zodoende ook ergens anders worden afgesloten.
Maar goed. In mijn geval heeft Allsecur mij dus tot twee maal toe verkeerd ingelicht. Zij bieden geen dekking voor de accu en hier zal ik dus nog apart een verzekering voor af moeten sluiten bij RCI.
Omdat ik met eenzelfde vraag rondliep kwam ik op dit bestaande topic uit en vandaar een verlate toevoeging van mijn kant ipv een nieuw topic. Ik heb Renault (Financial Services) gevraagd welke eisen zij stellen aan de verzekering. Dit was hun antwoord:
"De batterij dient allrisk verzekerd te worden ad € 7.000. De verzekering dient onderstaande situaties te dekken:
· alle van buitenaf inkomend onheil
· aansprakelijkheid
· diefstal en verlies
· natuurrampendekking (CATNAT)"
Onze Zoe is bij FBTO verzekerd (allrisk/casco), dus heb ik FBTO gevraagd of bovenstaande van toepassing is. De medewerker moest overleggen en bevestigde uiteindelijk dat dit allemaal onder de verzekering valt. Het feit dat de batterij strikt genomen geen eigendom van de eigenaar is was voor hun meteen ook een aanleiding om in de polisvoorwaarden dit duidelijk op te nemen. Benieuwd of en hoe snel we dit in de aangepaste voorwaarden terug kunnen lezen.
Ter info: na twee jaar koos ik ervoor om de auto niet langer alle risico's te verzekeren. De verzekeringsfirma wilde niet alleen de batterij alle risico's verzekeren.
De firma die de batterijhuur regelt, RCI, heeft de verzekering van de batterij overgenomen voor een aanvaardbaar bedrag per maand.
edit: ik heb dit blijkbaar enkele posts eerder al geschreven.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut