Hallo, mijn naam is Erik en ik heb het volgende probleem.
Ik ben eigenaar van een Renault Mégane gt phase 2 van 2008.
Afgelopen weekend een zekering vervangen onder de motorkap, hierbij de bouten waarmee de accubak losgeboord omdat ze vastgeroest waren, na alles terug te hebben gebouwd doet alleen mijn centrale vergrendeling het nog en voor de rest doet niks het meer!!!
Is de bout waarmee de CPU vastgeschroefd zit aan de accubak ook een massacontact of is er een apart massacontact naar het interieur van de auto???
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bvd
Erik
Geen stroom op hele instrumenten in de auto
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 08:48
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Geen stroom op hele instrumenten in de auto
Denk het haast wel.beekie68 schreef:Is de bout waarmee de CPU vastgeschroefd zit aan de accubak ook een massacontact
Als je een starkabel hebt, kan je het testen.
Doe de klem van de ene uiteinde van de startkabel op de behuizing van je ECU, en die van de andere op de massa van de accu of op het motorblok of ander punt waarvan je zeker weet dat die goed (vonkvrij) massa zal maken.
Als je nu het contact aandoet (niet starten!) en je instrumentenpaneel heeft weer stroom, dan heb je je antwoord

Maar start voor de zekerheid maar niet. Stel dat die klem ineens losschiet, ik durf niet te denken aan wat dat met de gevoelige electronica kan doen.

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 sep 2017
- Laatste bezoek: 29 sep 2017 21:10
- Actief als: particulier
Re: Geen stroom op hele instrumenten in de auto
Hoi, bedankt voor je reactie. Achteraf bleek de voedingskabel van de zekeringkast er niet aan te zitten, deze was weggeglipt en viel niet op. Bedankt voor het meedenken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 235 Weergaves
-
Laatste bericht door MuscleMegC
-
- 4 Reacties
- 170 Weergaves
-
Laatste bericht door ronny530
-
- 0 Reacties
- 98 Weergaves
-
Laatste bericht door Pascal1992
-
- 26 Reacties
- 3471 Weergaves
-
Laatste bericht door Jannes-46
-
- 2 Reacties
- 583 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 227 Weergaves
-
Laatste bericht door Thijs3.5
-
- 0 Reacties
- 254 Weergaves
-
Laatste bericht door Fren