de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door adinsx »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik zie ze laatste tijd weer ontzettend veel rijden. Van het mooie blauw tot donkerrood. Het blijft een opvallende verschijning en vooral verfrissend in het saaie straatbeeld.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door gd11_be »

Ziezo even een update. Ik ben helemaal NIET tevreden van mijn Renault Scenic. Van de 11.000 km die ik ermee gereden heb, denk ik dat er ongeveer 1000 km fatsoenlijk rammelvrij en storingsvrij mee gereden is.

Na de hele heisa in het begin is de wagen binnengeweest voor
1. herstelling camera systeem.
2. herstelling fan koeling van het camera systeem: iedere keer als het je contact aan zet, kreeg ik een geluid alsof het een opstartende turbine was, gedurende 20-30 seconden en dan verdween dit weer.
3. Start Stop systeem al een keer volledige geblokkeerd.
4. probleem met bandenspannings systeem. Kan banden niet meer vinden.
5. Drie keer is mijn Bluetooth volledige geblokkeerd. ook nu weer, dus nog maar eens proberen de User te verwijderen en zien of dat het oplost.
6. Er zit een rammel/gekraak in het dashboard. Daar is de wagen voor binnengeweest, is hersteld geweest, en na 1 1/2 week is het weer terug een echte rammelkar ! Ook in de garage zeggen ze: "ja mijnheer daar zou ik ook zot van worden".

Bah ! wat een slechte wagen ! En in de garage zeggen ze: tja das allemaal plastiek hé, dat krijgen wij ook niet opgelost. Ik zou hem gewoon tegen een muur rijden en proberen een nieuwe te krijgen. Tja ! daar sta je dan !

En ook al klacht neergelegd bij Renault BE. en daar krijg je de ene 'Out Of Office' die verwijst naar een andere persoon die weer, juist ja 'Out Of Office' is en zo ben je na de 3de out of office, weer terug bij de eerste persoon die 'Out Of Office' is. En als je belt dan zeggen 'de Back office is er niet vandaag, sorry'. En dat ook al 3 weken. En zo blijft Renault BE zijn handen in onschuld wassen en zegt, regel het maar met de lease maatschappij. De lease maatschappij zegt: tja Renault hé, dan had je maar BMW moeten kiezen.

Neen, het liefst zou ik mijn Renault Scenic teruggeven en liefst zo snel mogelijk ! :twisted: :twisted: :twisted:
gd11_be schreef:
Marcello schreef:
gd11_be schreef:Scenic Bose edition, dci 130 pk. Ik heb de wagen niet aanvaard bij levering. Alles is netjes gemeld en opgeschreven en afgesproken dat de wagen terug binnen zou gaan om zaken op te lossten. Na 3 dagen en echt volledige inspectie door mezelf (1 1/2 uur) , had ik een lijst van 15 dingen. Die scheve kofferdeksel dat zie je niet zo makkelijk. Je ziet het pas als je de koffer 2-3 keer op en dicht doet en je zegt : vreemd hier zijn al krassen in de bumper. Ik heb de wagen onmiddellijk terug gebracht en ben 3 weken blijven verder rijden met mijn vorige lease wagen. Die was gelukkig nog niet opgehaald.
ongelofelijk dat het vandaag de dag nog voorkomt, je treft het niet, ik hoop dat alles snel opgelost zal zijn. het is bij Renault een zooitje, zelfs mijn eigen dealer klaagt hierover. ik zelf mag 9 maanden wachten tot mijn bestelde auto eindelijk eens gaat komen. besteld 13 januari, 8 september geplande binnenkomst. te zot voor woorden.
Bedankt ! Langs de ene kant wil ik mensen niet afschrikken en hoop ik dat ik gewoon pech heb. Langs de andere kant na 4 maanden frustratie moest ik het toch eens even kwijt :) :) Gewoon de wagens goed controleren bij aflevering en hopen dat ze beter in elkaar gestoken zijn.

En dan zijn er nog zaken die door de dealer fout liepen (handvaten niet terug gemonteerd na interventie: lag los op de achterbank, kabel van programmeer unit los over de pedalen - niet terug geplaatst onder het dashboard). Daar kan Renault niets aan doen en is gewoon de dealer. Tis jammer het is dan ook nog de 'Dealer van het jaar 2016', dus ik hou mijn hart vast bij de minder kwalitatieve dealers. :roll: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Dat is knap balen. Wellicht gelukkig is dat niet alle scenics zo zijn. Afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Zuid-Duitsland geweest en in totaal 4000 km gereden zonder problemen. In de bergen reed de auto in eco mode als een zonnetje.

Enige nadeel is dat het een slagschip is wat moeilijk manoeuvreert in kleine parkeergarages.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

e3l schreef:Dat is knap balen. Wellicht gelukkig is dat niet alle scenics zo zijn. Afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Zuid-Duitsland geweest en in totaal 4000 km gereden zonder problemen. In de bergen reed de auto in eco mode als een zonnetje.

Enige nadeel is dat het een slagschip is wat moeilijk manoeuvreert in kleine parkeergarages.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Kan je wel zeggen, hij heeft ook een behoorlijke draaicirkel.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Sp3tter »

Hij is inderdaad een stuk groter dan de Captur, dat is duidelijk merkbaar. Maar in krappe plekjes laat ik hem gewoon zelf inparkeren. :D
Inmiddels ook al 4000 km zonder problemen mee gereden, ik vind het een hele fijne auto!
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Heeft die Scenic nu echt zo'n grote draaicirkel gekregen? Mijn Espace 5 draaide vrij kort en die was groter. Nooit de indruk gehad met een grote wagen onderweg te zijn.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

DHL schreef:Heeft die Scenic nu echt zo'n grote draaicirkel gekregen? Mijn Espace 5 draaide vrij kort en die was groter. Nooit de indruk gehad met een grote wagen onderweg te zijn.
als ik hem vergelijk met mijn vorige wagens, de kadjar en de scenic III dat vind ik de draaicirkel behoorlijk groot, maar dat kan iedereen anders beleven natuurlijk, :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ik vind het goed
Meevallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Vandaag slecht nieuws gekregen, de auto is gemaakt op maandag 18 september :( levering voor 10 oktober :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hendrik s schreef:Vandaag slecht nieuws gekregen, de auto is gemaakt op maandag 18 september :( levering voor 10 oktober :clap:
Grapjas, amper een maand wachten, wij hebben 8 maanden moeten wachten op onze wagen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R_kwerreveld
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2017 11:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door R_kwerreveld »

He he, net bericht van dealer, wagen in maart besteld, op te halen op de 10e... heb een afspraak gemaakt voor 10 uur :-) en ga 10 min te laat komen.
De 10e van de 10e om 10uur10....
7 maanden wachten zijn eindelijk voorbij!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

R_kwerreveld schreef:He he, net bericht van dealer, wagen in maart besteld, op te halen op de 10e... heb een afspraak gemaakt voor 10 uur :-) en ga 10 min te laat komen.
De 10e van de 10e om 10uur10....
7 maanden wachten zijn eindelijk voorbij!
gefeliciteerd, wij hebben 8 maanden moeten wachten maar het is het uiteindelijk waard geweest, top wagen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Nog iemand last van een rammelende brandblusser als de baan wat oneffen is? Zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:Nog iemand last van een rammelende brandblusser als de baan wat oneffen is? Zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?
Wat heeft die met de scenic zelf te maken, niet gewoon de manier waarop je de blusser hebt bevestigd?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Marcello schreef:
apzoeir schreef:Nog iemand last van een rammelende brandblusser als de baan wat oneffen is? Zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?
Wat heeft die met de scenic zelf te maken, niet gewoon de manier waarop je de blusser hebt bevestigd?
Euhm, auto wordt geleverd met brandblusser he. Ik installeer dit uiteraard niet zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Was dit een extra optie?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

e3l schreef:Was dit een extra optie?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Nee, geen optie. Ik ben wel van België. Wordt er bij jullie in Nederland dan niet standaard een brandblusser geïnstalleerd? Hier zit dit altijd in de auto. Is ook verplicht. Politie doet zelfs controle op vervallen brandblussers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:
e3l schreef:Was dit een extra optie?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Nee, geen optie. Ik ben wel van België. Wordt er bij jullie in Nederland dan niet standaard een brandblusser geïnstalleerd? Hier zit dit altijd in de auto. Is ook verplicht. Politie doet zelfs controle op vervallen brandblussers.
Vandaar, nee is in Nederland niet verplicht.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2017 19:31
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

En gisteren een mailtje dat ze in plaats van 31 oktober al op de 16e een nieuwe klaar hebben staan. Maand eerder dan oorspronkelijk gepland, nu op zoek naar sneeuwkettingen...
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Verwacht je zo snel sneeuw dan? :D :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2017 19:31
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

Dat niet meteen (maar als ik de kans krijg wil ik wel naar de Alpen), maar er is weinig keus in deze bandenmaat :-)
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Daar heb je gelijk in, opzij vet, maar achteraan een beetje, tja, iel :-) Hoe zit het eigenlijk met de winterbanden, zijn er stalen velgen beschikbaar of wordt het duur lichtmetaal? Ik hou van staal voor winterbanden en moest van mijn maat = dealer vorig jaar wieldoppen erop zetten :-) :-)
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johno
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2017 10:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johno »

Via de dealer zijn stalen velgen in deze maat te bestellen. Heb ze in bestelling staan samen met winterbanden.

Ik hoop half oktober mijn Grand Scenic Intens DCI 130pk in two-tone wit met de Focal 6.1 speaker upgrade te ontvangen! Ik kijk er inmiddels ongeduldig naar uit. Bestelling eind maart. Iemand al ervaring met Focal?
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Renault Koleos 2008 2.5 16V
Grand Scenic 130pk DCi Intens met Focal upgrade

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

De goedkoopste versie staat op stalen 20'' velgen met wieldoppen. In het begin was er een actie met gratis winterbanden.

Zou de Focal beter zijn dan de Bose? Ben er eens benieuwd naar. Zit de sub dan ook op dezelfde plaats? Hoeveel moet je hiervoor betalen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

hendrik s schreef:De goedkoopste versie staat op stalen 20'' velgen met wieldoppen. In het begin was er een actie met gratis winterbanden.

Zou de Focal beter zijn dan de Bose? Ben er eens benieuwd naar. Zit de sub dan ook op dezelfde plaats? Hoeveel moet je hiervoor betalen?
De actie waren alleen de banden zonder velgen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johno
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2017 10:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johno »

Ik heb idd de stalen velgen besteld vanwege de winterbandenactie. De Focal set staat in de accesoirebrochure voor €830,-. De subwoofer kan op 2 plekken. Onder de bestuurderstoel of op de plek van de Bose-subwoofer. Ik weet nog niet waar hij komt te zitten, dat gaan we nog bepalen zodra de auto binnen is.
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Renault Koleos 2008 2.5 16V
Grand Scenic 130pk DCi Intens met Focal upgrade

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Onder de bestuurders zetel zal mss beter zijn, meer in het center, in de grand scenic zit hij helemaal achteraan nog achter de 3de rij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Niet een beetje veel geld voor staal, op internet pak je lichtmetalen voor dat geld. Ik heb er ook winterbanden bij de winters in NL stellen niets voor dus beslis altijd op het laatste moment of er wel of niet gewisseld wordt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Die 830€ is voor de Focal luidsprekers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:03
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Keirtje »

Na negen (9!!) maanden wachten had ik dus eindelijk een afspraak om mijn nieuwe Scenic 110 dci Hybrid Bose (o.i.d.) op te halen. Kom ik vrijdag bij de dealer, zegt de verkoper, sorry, maar ik mag hem niet afleveren van Renault Nederland. Hij is er uitgepikt voor een extra kwaliteits-controle (yeah-right). Dus na wat heen en weer gesteggel maar weer in mijn voorloop auto van LP gestapt en onverrichter zake naar huis vertrokken met een heel onbehagelijk onderbuik gevoel. Ik denk dat deze me net zoveel plezier zal gaan bezorgen als mijn vorige GS, nog nooit zo vaak pech gehad met dat ding als al mijn vorige auto's bij elkaar. (iets van 15 auto's)
Iemand ooit van zoiets gehoord op de dag van aflevering??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Keirtje schreef:Na negen (9!!) maanden wachten had ik dus eindelijk een afspraak om mijn nieuwe Scenic 110 dci Hybrid Bose (o.i.d.) op te halen. Kom ik vrijdag bij de dealer, zegt de verkoper, sorry, maar ik mag hem niet afleveren van Renault Nederland. Hij is er uitgepikt voor een extra kwaliteits-controle (yeah-right). Dus na wat heen en weer gesteggel maar weer in mijn voorloop auto van LP gestapt en onverrichter zake naar huis vertrokken met een heel onbehagelijk onderbuik gevoel. Ik denk dat deze me net zoveel plezier zal gaan bezorgen als mijn vorige GS, nog nooit zo vaak pech gehad met dat ding als al mijn vorige auto's bij elkaar. (iets van 15 auto's)
Iemand ooit van zoiets gehoord op de dag van aflevering??
ook wij hebben ruim 8 maanden moeten wachten op onze wagen, jij nog eens een maand langer, mijn dealer is zo eerlijk geweest om te zeggen dat het een grote puinhoop is bij de Renault fabriek en Renault Nederland, ben je niet meegeholpen natuurlijk. na eindelijk de wagen opgeleverd hebben gekregen zat de toegezegde Apple Carplay niet op de wagen. nu ik gevecht met Renault Ned voor een oplossing. succes met je oplevering, ik zou vragen om bewijs van die extra controle, misschien hebben ze wel schade gereden tijdens het uitladen?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:03
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Keirtje »

ook wij hebben ruim 8 maanden moeten wachten op onze wagen, jij nog eens een maand langer, mijn dealer is zo eerlijk geweest om te zeggen dat het een grote puinhoop is bij de Renault fabriek en Renault Nederland, ben je niet meegeholpen natuurlijk. na eindelijk de wagen opgeleverd hebben gekregen zat de toegezegde Apple Carplay niet op de wagen. nu ik gevecht met Renault Ned voor een oplossing. succes met je oplevering, ik zou vragen om bewijs van die extra controle, misschien hebben ze wel schade gereden tijdens het uitladen?[/quote]

Ik heb de auto uitgebreid kunnen bekijken, geen schade, alles zit er bijna op. Ik heb hem via de site van LP besteld, aangevinkt dat ik pak winter wil. Dus volgens LP is dat stoelverwarming, koplamp sproeiers en voorruit verwarming. Voor de voorruit verwarming heb ik dit pak gekozen, maar zit er mooi niet op, optie bestaat helemaal niet....word nog een discussie wie dat nu gaat betalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Zal geen schade zijn aan de wagen. Maar wellicht één of andere technische ingreep die ze moeten doen. Een 'OTS' zoals ze dat noemen... Nooit geweten dat er een kwaliteitscontrole achteraf gedaan wordt.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

De wagen staat in de garage, zaterdag ophalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Dekwoje »

Hoi allemaal,
Eindelijk, eindelijk... na de bestelling gedaan te hebben op 15/1 is hij gisteren binnen gekomen.... morgen mag ik hem gaan ophalen.
Ben benieuwd.. ik hou jullie op de hoogte.
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Dekwoje schreef:Hoi allemaal,
Eindelijk, eindelijk... na de bestelling gedaan te hebben op 15/1 is hij gisteren binnen gekomen.... morgen mag ik hem gaan ophalen.
Ben benieuwd.. ik hou jullie op de hoogte.
Stef
gefeliciteerd Stef, kijk maar goed na of alles er wel op zit wat je besteld hebt, zijn veel klanten die niet krijgen wat ze bestellen, :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht