Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zoals ik merk, zijn uw problemen allen electronisch gerelateerd. Oftewel is het de R-Link die flipt ofwel de rekenunit. Vraag dit eens aan je dealer als je gaat?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

softwarematig lijkt bij mij nu alles "goed" te gaan. Alleen kan ik me steeds niets vinden met bepaalde issues die "conform" zijn.
Oa: naden (al diverse malen afgeregeld), krakende ophanging ("hebben ze allemaal", opschuivende chromestrips op de deuren die de rubbers doen scheuren" etc. Ik heb een nieuwe wagen gekocht die een prijs heeft van 41.000euro, niet een occasie van 2000euro. Lijkt alsof de ene dealer van de andere weet...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

@Ghia ik heb nu 8000 km en hoor of voel nogsteeds niets aan de ophanging of 4 control.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Ik denk dat die krakende ophanging eerder van de remmen komt. Bij mijn Talisman, maar ook bij mijn Laguna, komt dat enkel voor bij het remmen wanneer ik mijn garage in of uitrij. Garage ligt in de kelder, gaat dus naar beneden of boven. Het is mij nog nooit opgevallen dat het kraakt op de openbare weg of op vlakke stukken.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Die remmen das inderdaad nog een apart verhaal, de mensen kijken me aan alsof ik met een bak van 15jr oud rij ;) :(
Verder is de 4 control al vervangen (en maakt nu terug lawaai/piepen bij het draaien).
Het kraken gebeurd bij het inveren (sterker bij comfort dan bij sport) maar het hoort gewoon niet.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ghia schreef:Die remmen das inderdaad nog een apart verhaal, de mensen kijken me aan alsof ik met een bak van 15jr oud rij ;) :(
Verder is de 4 control al vervangen (en maakt nu terug lawaai/piepen bij het draaien).
Het kraken gebeurd bij het inveren (sterker bij comfort dan bij sport) maar het hoort gewoon niet.
Ghia, is het gekraak erger bij kouder weer en wordt het minder als je een tijdje rijdt? Mijne kraakte ook als een oude Renault 5 en bleken de stootrubbers te zijn. Deze hebben ze ingevet en sindsdien niets meer vernomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Frankko, het kraakt altijd even hard koud/warm nat of droog geeft geen verschil. Ze zijn de de hoogte zegt de garage(ook Espace) maar er is geen oplossing (zeggen ze). Hoewel ik lees dat er bij bepaalde Talismans op het forum de schokdempers vervangen zijn met goed resultaat.
Ik heb echt een waslijst met issues, en zoek een dealer die alles kan oplossen of tenminste tot een compromis kan komen. Ik stoor me teveel en geduld heb ik genoeg gehad.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Domme vraag mss Frankko maar waar zit die stootrubber? Is dit op het einde van de veer? Die is al diverse malen ingevet/gesprayd/geolied dat het er gewoon afloopt :p
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

@Ghia: Kraakt het ook als je wagen stilstaat en je er "handmatig" mee schommelt door er bv. achteraan gaan op te hangen?
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Bij mij kwam het door verkeerde stuurkogels
Ze hadden een te korte schroefdraad
Door de garage zijn er ringen tussen geplaatst en sinds dien geen kraak meer gehoord.
Na vervangen rekenmodule 4 control en vervangen spoorstangen rijd hij zoals ik van een franse auto qua comfort verwacht even afkloppen maar ik ben zeer tevreden nu ook wat betreft accelaratie en topsnelheid
Inmiddels 36 k op de teller dus motor is lekker los
Sport instelling een aantal keren geprobeert maar 4000 toeren vind ik niks voor een diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:Frankko, het kraakt altijd even hard koud/warm nat of droog geeft geen verschil. Ze zijn de de hoogte zegt de garage(ook Espace) maar er is geen oplossing (zeggen ze). Hoewel ik lees dat er bij bepaalde Talismans op het forum de schokdempers vervangen zijn met goed resultaat.
Ik heb echt een waslijst met issues, en zoek een dealer die alles kan oplossen of tenminste tot een compromis kan komen. Ik stoor me teveel en geduld heb ik genoeg gehad.
Ghia, ik weet niet waar je woont, maar ik zou toch eens een deugdelijke dealer opzoeken. Destijds met mijn Citroën’s reed ik ook 134 kilometer heen en terug naar een deugdelijke dealer. Je gaat mij misschien gek verklaren maar bij mij in de buurt en redelijk daarbuiten heb ik verschillende dealers bezocht toen die enkel maar op geld verdienen uit waren. Nu afkloppen zit mijn Renault dealer maar op 400 m van mijn deur en is het er eentje met know how van zaken en heeft nog op de koop toe een gouden hart. En ik poste al eerder ergens dat bij het kopen van een nieuwe auto niet alleen de korting bij mij geld maar ook een goede dienst na verkoop. Ik zou zeggen verder zoeken naar een serieuze dealer. Die carrosserie problemen worden zoals ik reeds las op het forum wel degelijk opgelost en ik ben zeker dat er voor uw onderstel gekraak ook wel een oplossing is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Hier ook krakende achter ophanging. Schokdempers reeds vervangen en rubbers ingevet. Nog steeds hetzelfde. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Draagarmen?
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Zou kunnen. Is een gekend probleem bij andere Franse merken ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Rcupra schreef:Bij mij ook bak vervangen wegens whoop geluid. Ik heb geen problemen s morgens met een schok od. Wel heb ik nog steeds last van onvoorspelbaar gedrag bij wegrijden.

Mistlampen aan bij inschakelen achteruit heb ik ook. Erg vreemd . Snap niet waar dat goed voor is.
Dat onvoorspelbare gedrag met wegrijden herken ik ook, ook na vervangen versn bak. Is al opnieuw ingelezen een keer de nieuwe versn bak.
Het is soms echt bizar dat je vooruit schiet..........het is ook niet altijd, dus vandaar onvoorspelbaar.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dat onvoorspelbare gedrag bij het wegrijden heb ik niet. Bij het wisselen van de bak kwam hiervoor een update tevoorschijn in de ICM. Juist bij mij éénmalig bij koud vertrek een schok bij het plaatsen van de hendel in “D” elke ochtend. Rijd ik dan 2 meter verder en zet hem dan in R is er niets en dan terug naar D is er ook niets meer. Dus ik zie niet hoe dit kan opgelost worden. Mijn originele bak had dit ook. Maar dan zowel bij plaatsen in D-R-N en P stand. Zo zijn eigenlijk de bak problemen begonnen. En het volgende was telkens een schok bij het op en terug schakelen. En nog later werd dit vergzeld van het bekende whoop/piep geluid...
Mocht ik zeker weten dat die schok bij het naar D gaan geen kwaad kan bij mijn nieuwe bak dan zou ik liever hebben dat ze er afblijven want nu schakeld hij zoals het hoort. Enkel de toerenteller zie je nu bewegen. Verder voel ik hem niet schakelen. Als ik de muziek uitzet hoor je de motor netjes van toerental veranderen. :D
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

EagleForce schreef:
Rcupra schreef:Bij mij ook bak vervangen wegens whoop geluid. Ik heb geen problemen s morgens met een schok od. Wel heb ik nog steeds last van onvoorspelbaar gedrag bij wegrijden.

Mistlampen aan bij inschakelen achteruit heb ik ook. Erg vreemd . Snap niet waar dat goed voor is.
Dat onvoorspelbare gedrag met wegrijden herken ik ook, ook na vervangen versn bak. Is al opnieuw ingelezen een keer de nieuwe versn bak.
Het is soms echt bizar dat je vooruit schiet..........het is ook niet altijd, dus vandaar onvoorspelbaar.
Ik vraag mij af of dit niets te maken heeft met het losschieten van de elektrische parkeerrem. Heb je ook dit probleem als je de handrem manueel afzet voor je vertrekt? Als ik de parkeerrem manueel af zet, dan begint hij vanzelf zachtjes te kruipen. :D
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ja, heeft te maken met losschieten van de elektrische parkeerrem.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Misschien moet daar dan eens naar gekeken worden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Mistlampen aan bij inschakelen achteruit heb ik ook. Erg vreemd . Snap niet waar dat goed voor is.
Hebben meerdere merken, heeft te maken dat de voorkant beter naar de zijkanten verlicht worden tijdens het achteruit rijden. Hebben wel meer merken en ik vind het gewoon een +. Mijn Range Eoque van de zaak niet, maar die is 4 jaar oud en heeft 184000km en volgende week ga ik nr NL met een ingeschreven Talisman, ben benieuwd. Hangt misschien ook af van het niveau?

Nu iets waar ik me mateloos aan kan ergeren op een forum:

Wat betreft dat gezeik hierboven, dat kan een stuk rustiger! Ik wens niemand een ziekte toe zeker een chronische en dan heb je echt wel iets anders te doen dan op een forum zitten. Ik heb deze week een maat verloren aan longkanker, nu hoor ik zeggen - had hij maar niet moeten roken - en NEE dat heeft hij ook NOOIT gedaan. Stop dat pikken op elkaar, er kan gehackt worden, op fora, GSM, PC en tablet.

En wie ben jij om dit en een ziekte in twijfel te trekken?? En misschien heb je het gemerkt, geen namen vernoemd, volledig neutraal opgesteld.

En trouwens, stop eens met dit onnodig quoten, pakt alleen maar plaats op de server
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Een heel weekend met de Talisman eens bezig geweest. En heb toch wel wat "puntjes".

- Bestuurdersportier dien je relatief hard dicht te trekken, anders pakt die niet goed (deur open signaal).
- Ontdekte toch dat de beide voorportieren niet helemaal 100% zitten, loopt niet lekker gelijk met ander plaat materiaal. Het is niet zo erg als ik hier op foto's heb gezien maar toch voor mij reden om er even over te gaan klagen.
- Achterklep daar zat een stuk plastic los. (zelf opgelost)
- Bij de voorpassagier in de stijl zit de bekleding er niet goed in, je ziet een naad zichtbaar terwijl aan de bestuurderskant het er prima zit.
- De binnenspiegelhouder, of in ieder geval de hele plastic stellage zat niet goed. (zelf opgelost)
- Rammel in dashboard, heb alles nagekeken en het vermoeden is dat het in het dashboard moet zitten.

Dan iets waar Renault niet iets aan kan doen, maar de dealer (VKV) wel. De wagen was zeer matig gepoetst en opgeleverd. Kwam overal wax tegen en ook binnen in was het met name achterin matig gepoetst :( Het is dat ik graag auto's poets en op showroom niveau breng. Maar ik had hier wel wat meer van verwacht. Overigens komt de wagen niet meer bij VKV aangezien dat voor mij niet handig is. Ben benieuwd hoe Stam dealer gaat reageren.

Nog een algemeen vraagje.

De massage als je die selecteert dient die dan continu te masseren tijdens een rit, of is er een tijdslimiet aangekoppeld?
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Komaan hé jongens...dit heeft geen enkele zin! We rijden allemaal een (heerlijke) auto en dat is de hoofdreden om hier te zijn.
Even terug "on-topic"
De voorste mistlampen gaan misschien branden omdat, je bij het achteruit rijden, ook moet zien dat de snuit van de auto nergens raakt...??? :think:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ja Mils het blijkt normaal te zijn, de Kadjar heeft dit ook en misschien nog wel andere modellen. Maar tot nog toe vind ik nergens waartoe het eigenlijk dient. Waarschijnlijk om zoals gezegd een betere verlichting te hebben bij het manoeuvreren...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Nig niets opgemerkt ik kijk meestal in de richting waarin ik rij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dat doe ik ook maar als er een (glanzende) wagen voor je staat merk je dat vlug dat mistlichten aan floepen bij het in R plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Viel me ook op maar ik ervaar het wel positief. In het begin wel vreemd maar is vooral handig :-)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Auto-maat
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2017 12:25
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Auto-maat »

Domi1963 schreef:Juist bij mij éénmalig bij koud vertrek een schok bij het plaatsen van de hendel in “D” elke ochtend. Rijd ik dan 2 meter verder en zet hem dan in R is er niets en dan terug naar D is er ook niets meer.
Dat heb ik ook ervaren bij onze Talisman. Als je hem, voordat je hem in de D zet, van de electronische handrem zet merk je dit schokje ook niet/nauwelijks.
Talisman Estate 1.6 dCi 160 EDC Intens 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

@Auto-maat:
Ja ik kan dit eens proberen. Maar zelf met de handrem op is het nauwelijks voelbaar maar je voelt het wel. Ik stoor mij er eigenlijk niet aan, maar ik ben juist bang dat mijn nu 2de versnellingsbak hier nu zou aan kapot gaan want voor de rest schakelt hij boterzacht en maakt geen bijgeluiden zoals de originele bak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:Viel me ook op maar ik ervaar het wel positief. In het begin wel vreemd maar is vooral handig :-)
Dat zou handig kunnen zijn. Maar heb het nog niet kunnen ervaren. Meestal staat mijn wagen vooraan onze woning onder een straatlamp ofwel achteraan en daar heb ik een LED spot hangen van 50W en die geeft een bak aan licht. Afbeelding
Verder heb ik nog niet moeten manoeuvreren in het pikdonkere...Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

ff een vraagje over de navigatie: sinds kort houdt mijn navigatie ineens rekening met vertraging onderweg en stelt daarom de meest bizarre routes voor. Wordt niets eens gevraagd ofzo. Zwaar irritant en in gebieden die ik niet goed ken, rij ik dus onwijs om omdat er ergens een klein oponthoud is.

Heb de update wel gehad en alles m.b.t. omleidingen uit staan. Iemand een idee??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Klopt had ik vandaag ook last van, tot op heden werd altijd om toestemming gevraag nu regelt hij het zelf.
Ik heb geen update gehad nog dus snap ook niet wat er veranderd id

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Sinds de R-Link 2 software update naar 2.2.18.590 heb ik een probleem welke ik voorheen niet had. Mijn muziek geluid fluctueert van luider naar zachter continueel. En dit op elke geluidsbron. Dus op de radio, op USB muziek en via BLUETOOTH van de smartphone. Ik ben hiervoor al 2 keer naar mijn dealer terug geweest maar telkens ik er was deed mijn koppige Talisman het dus normaal...
Nog iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mark_tdm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017 21:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mark_tdm »

Domi1963 schreef:Sinds de R-Link 2 software update naar 2.2.18.590 heb ik een probleem welke ik voorheen niet had. Mijn muziek geluid fluctueert van luider naar zachter continueel. En dit op elke geluidsbron. Dus op de radio, op USB muziek en via BLUETOOTH van de smartphone. Ik ben hiervoor al 2 keer naar mijn dealer terug geweest maar telkens ik er was deed mijn koppige Talisman het dus normaal...
Nog iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing??
Kan het zijn dat dit gebeurt als hij in de buurt is van flits paal of radar controle ?
Had dit ook in mijn profiel, dan gaat alleen de muziek fluctueren
Mijn dochters profiel had dit niet, bij haar ging er een pong geluidje af iedere keer als je te hard reed in de buurt van een snelheids controle of bij rood licht camera

Heb van alles geprobeerd was niet weg te krijgen, ook niet in navigatie instellingen waarschuwingen, tot dat ik het profiel van mijn dochter gekopieerd had naar mijn eigen profiel.
Waarschuwing snelheids controle opnieuw ingesteld.
Nu geeft hij geluidje alleen als ik te hard rij in de buurt van flits paal of snelheids controle :thumb:

Probeer een ander of nieuw profiel en test het.

Mark
Talisman Grandtour TCe150 intens Blue Cosmos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ok ga ik proberen. Ik had al een sterk vermoeden dat het daar iets mee te maken had want soms, niet altijd, knippert het snelheidsbord icoontje tegelijkertijd met de fluctuatie...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

@mark_tdm: Kun je je een beetje nader verklaren in een stappenplannetje aub? Want ik heb geen 2de chauffeur of rijprofiel welke ik kan kopiëren. En welke wijzigingen zitten er dan in Uw dochters profiel tov het Uwe??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Zit bij de bandenboer een multitest te lezen. Ook hier komt de talisman er niet best uit helaas. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het gevoel dat de talisman te snel op de markt is gekomen heb ik ook. Teveel zaken die niet verfijnd zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Wel een test van autoweek.

Die hebben het sowieso niet zo op franse auto's. Waarbij de VAG groep altijd de hemel in word geprezen, terwijl dat mijns inziens niet altijd terecht is. En tuurlijk de Renault laat wat steekjes vallen, maar geloof mij dat doet een Passat, SuperB of een andere VAG wagen ook. Als je perfectie wil zal je naar BMW/Mercedes moeten. Ik zeg hier in dit rijtje geen Audi, na 8 jaar dat te hebben gereden weet ik dat die ook niet "foutloos" zijn.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht