Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Mils: nog even ter verduidelijking: eens die 2 schroeven van de wielkappen los zijn, moet de kap naar binnen geduwd worden of naar buiten gehaald worden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:@Mils: nog even ter verduidelijking: eens die 2 schroeven van de wielkappen los zijn, moet de kap naar binnen geduwd worden of naar buiten gehaald worden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die moeten naar buiten worden gehaald. Linksvoor was geen probleem. Zo gepiept. Nu rechts nog maar daar zit bij mij het reservoir voor de ruitensproeier vloeistof in de weg. Kan er met geen mogelijkheid bij komen. Iemand nog tips?
Sorry, ik ben niet volledig geweest...dat reservoir kan je met één schroef losdraaien (van onder de motorkap) en dan iets omhoog halen, dan moet het lukken.
Wielkap idd. naar buiten (enige mogelijkheid )
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Ik was het eerst van plan om te doen, maar ik zie er toch vanaf.
Heeft o.a. te maken met het vele demonteren van onderdelen om het mooi te laten worden. Vergt mij net teveel inspanning voor een leasewagen
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
Afgelopen weekend spoorverbreders geplaatst van 17mm voor en achter. Ziet er met de 19 inch net wat dikker uit. Tot nu toe niks gemerkt aan rijgedrag behalve wat meer sporing op bol wegdek.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Op jouw aanraden he DHL, heb de 'kinderziektes' thread doorspit ...
Alles in het zwart is wel nog 'meaner' ... moet even zien hoe het allemaal juist zit als ze geleverd wordt ... zal pas janauri zijn.
De afstandsradar zit in het zwarte center van de logo vooraan hebben ze me verteld, als ik dat niet bedek is er geen probleem.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control
Gert-Jan Verzee schreef:Erg mooie photoshop lambocars, ik denk zelf dat dit op een blauwe Talisman juist erg mooi staat. De grill zou ik dan denk ik wel chrome laten.
Grappig dat je dit zegt ... het originele beeld van de media site van Renault is een blauwe Talisman, met de 19" velgen ... ziet er inderdaad niet slecht uit met black chrome
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
Precies dezelfde gehad uit China, ook eigenlijk bedoeld voor de Kadjar. De keycard ging er met veel moeite in maar verder prima. Alleen toen de batterij vervangen moest worden, kreeg ik de keycard er met geen mogelijkheid meer uit en dus kapot moeten knippen. Nu heb ik een rubberen versie uit China. Op zich prima maar er blijft veel stof aan hangen.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
"Grappig dat je dit zegt ... het originele beeld van de media site van Renault is een blauwe Talisman, met de 19" velgen ... ziet er inderdaad niet slecht uit met black chrome"
Dat is inderdaad toevallig, en ik vindt het er inderdaad mooi uitzien Lambocars.
Dat is een erg mooie toegift Domi, op een toch al mooie auto. Ik denk dat je zoiets alleen krijgt bij een Intiale
Rcupra schreef:Afgelopen weekend spoorverbreders geplaatst van 17mm voor en achter. Ziet er met de 19 inch net wat dikker uit. Tot nu toe niks gemerkt aan rijgedrag behalve wat meer sporing op bol wegdek.
r.zeevat schreef:Dit is de verandering die ik volgend jaar wil doorvoeren:
Prachtige verandering!
Enige puntje wat ik bij de volvo's van nu heb is de complete downsizing van motoren. Verder zijn ze qua afwerking nog dichter tegen de MB/BMW/Audi's van deze wereld aan gekropen. Helaas laat het leasebudget van mij een dergelijke auto "nog" niet toe.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
Enige puntje wat ik bij de volvo's van nu heb is de complete downsizing van motoren. Verder zijn ze qua afwerking nog dichter tegen de MB/BMW/Audi's van deze wereld aan gekropen. Helaas laat het leasebudget van mij een dergelijke auto "nog" niet toe.
Das jammer genoeg de plicht van iedere constructeur willen ze de steeds strengere uitstootnormen blijven halen. De grootste motor is een 2.0 liter, zowel in benzine als diesel versie en hybride...
Trouwens ieder merk doet dit nu.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Enige puntje wat ik bij de volvo's van nu heb is de complete downsizing van motoren. Verder zijn ze qua afwerking nog dichter tegen de MB/BMW/Audi's van deze wereld aan gekropen. Helaas laat het leasebudget van mij een dergelijke auto "nog" niet toe.
Das jammer genoeg de plicht van iedere constructeur willen ze de steeds strengere uitstootnormen blijven halen. De grootste motor is een 2.0 liter, zowel in benzine als diesel versie en hybride...
Trouwens ieder merk doet dit nu.
Juist bij een merk als volvo zou je verwachten dat de 5-cilinders nog door ontwikkelt konden worden. Audi gebruikt ook nog 5 cilinders, en concurrenten als BMW/Mercedes hebben ook nog gewoon 6-cilinders die prima voldoen aan de CO2 eisen. Dus downsizing hoeft nog niet perse, daarnaast had Volvo met de hybrid combinaties best op 5 cilinders kunnen blijven.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
De 5 cilinders van Volvo waren zuipschuiten en ik denk dat deze doorontwikkeling bakken geld zou gekost hebben, daarom dat ze met 4 cilinder echte Volvo motoren werken welke bij Volvo doorontwikkeld worden door het bedrijf Polar. De ecoboost (Ford) motoren zijn haast allen verdwenen.
Audi doet het relatief goed met hun V6-3.0 TDI. Deze stoot, afhankelijk in welke wagen hij zit, maar 114 gr CO2 uit. Das weinig voor zo een motor.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Misschien een Douvrin motor dan. De PRV was een 2,8 - 3.0 V-6 benzine en was onderandere te vinden in Renault, Peugeot, Citroën, Volvo, De Lorean etc... en Renault is motorisch zeker niet slecht dit getuigd van de samenwerking met MB en Nissan, Mitsubishi, Dacia etc...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:De 5 cilinders van Volvo waren zuipschuiten en ik denk dat deze doorontwikkeling bakken geld zou gekost hebben, daarom dat ze met 4 cilinder echte Volvo motoren werken welke bij Volvo doorontwikkeld worden door het bedrijf Polar. De ecoboost (Ford) motoren zijn haast allen verdwenen.
Audi doet het relatief goed met hun V6-3.0 TDI. Deze stoot, afhankelijk in welke wagen hij zit, maar 114 gr CO2 uit. Das weinig voor zo een motor.
Die 3.0TDI is ook een beest van een blok. Vriend van mij heeft dit blok in zijn nieuwe A6 allroad.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
Inderdaad een beest van een blok. In de 276pk versie sprint hij in 5 sec. Van 0 naar 100. Het is wel een Diesel hee... maar bon, we zijn aan het uitwijden en nu verder met de Talisman.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)