Tips aanschaf Renault Grand Espace 2.0T 2004

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
keysersoze0909
repeating visitor
repeating visitor

Tips aanschaf Renault Grand Espace 2.0T 2004

Bericht door keysersoze0909 »

Dag allemaal,

Ik sta op het punt een Espace te kopen. Ik heb interesse in deze config:

Renault Grand Espace 2.0T Privilege, Handgeschakeld, 6 versnellingen, Km. stand 124.045 km
7 Persoons, ABS, Audio, Centrale deurvergrendeling, Climate control, Cruise control, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic, Parc distance control, Schuifdak, Stuurbekrachtiging, Xenon verlichting

De onderhoudshistorie is bekend (via leasemij) maar de auto heeft bij 120k geen vervanging gehad van de distr.riem. Ik heb ook een andere ex-lease espace (2.0 t initiale) op het oog waarbij ik ook inzage in de onderhoudshistorie heb gehad. Het valt me op dat beiden flink wat kosten hebben gehad; de 'mijne' versnellingsbak vervangen en de inititale weer turbo vervangen...beiden totaal in 4 jaar 4000 a 5000 euro aan onderhoud !

Ik wil bij de aanschaf iig 6 maanden garantie kopen maar vroeg me af welke tips jullie evt hebben. Tot nu toe heb ik altijd audi a3, tt, a4 en nu vw passat gereden. De collega's met een espace zien niet bepaad lyrisch over de auto. Ik ben echter wel gecharmeerd van de espace maar wil dus weten wat slim is en wat niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kuifje37
Lid
Lid

Bericht door kuifje37 »

Ik heb in het voorjaar van dit jaar een Espace IV gekocht met 135000km en 6 maanden garantie.
Ook bij de mijne was de onderhoudshistorie bekent en het viel mij destijds ook op dat er erg veel aan de auto was gedaan.
De eerste series hadden ook nog al wat mankementen waaronder de turbo en versnellingsbak, deze zijn inderdaad allebei vervangen en nog een hele reeks andere dingen.
Verder is tijdens mijn vakantie de turboslang gescheurd wat een hoop ellende gaf in Frankrijk maar die is in Nederland gewoon onder garantie vervangen.
Ik had last van wat olieverlies en heb een paar weken geleden de krukaskeerring laten vervangen en omdat de versnellingsbak er dan onderuit moet ook maar gelijk de koppling laten reviseren.
Hij rijdt nu weer als een nieuwe maar ben wel 1400,- euro lichter.
Het blijft een heerlijke auto maar is wel wat storingsgevoelig, ik rij er nog steeds met veel plezier in rond.
Succes met je besluit.

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

peterr
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door peterr »

ik heb ook een espace uit 2004 aangeschaft
Bij deze espace heb ik via de 2 garage's waar hij in onderhoud was de volgende reparaties naar boven gekreg…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken