Tips aanschaf Renault Grand Espace 2.0T 2004
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 jan 2011 14:03
Tips aanschaf Renault Grand Espace 2.0T 2004
Dag allemaal,
Ik sta op het punt een Espace te kopen. Ik heb interesse in deze config:
Renault Grand Espace 2.0T Privilege, Handgeschakeld, 6 versnellingen, Km. stand 124.045 km
7 Persoons, ABS, Audio, Centrale deurvergrendeling, Climate control, Cruise control, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic, Parc distance control, Schuifdak, Stuurbekrachtiging, Xenon verlichting
De onderhoudshistorie is bekend (via leasemij) maar de auto heeft bij 120k geen vervanging gehad van de distr.riem. Ik heb ook een andere ex-lease espace (2.0 t initiale) op het oog waarbij ik ook inzage in de onderhoudshistorie heb gehad. Het valt me op dat beiden flink wat kosten hebben gehad; de 'mijne' versnellingsbak vervangen en de inititale weer turbo vervangen...beiden totaal in 4 jaar 4000 a 5000 euro aan onderhoud !
Ik wil bij de aanschaf iig 6 maanden garantie kopen maar vroeg me af welke tips jullie evt hebben. Tot nu toe heb ik altijd audi a3, tt, a4 en nu vw passat gereden. De collega's met een espace zien niet bepaad lyrisch over de auto. Ik ben echter wel gecharmeerd van de espace maar wil dus weten wat slim is en wat niet.
Ik sta op het punt een Espace te kopen. Ik heb interesse in deze config:
Renault Grand Espace 2.0T Privilege, Handgeschakeld, 6 versnellingen, Km. stand 124.045 km
7 Persoons, ABS, Audio, Centrale deurvergrendeling, Climate control, Cruise control, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic, Parc distance control, Schuifdak, Stuurbekrachtiging, Xenon verlichting
De onderhoudshistorie is bekend (via leasemij) maar de auto heeft bij 120k geen vervanging gehad van de distr.riem. Ik heb ook een andere ex-lease espace (2.0 t initiale) op het oog waarbij ik ook inzage in de onderhoudshistorie heb gehad. Het valt me op dat beiden flink wat kosten hebben gehad; de 'mijne' versnellingsbak vervangen en de inititale weer turbo vervangen...beiden totaal in 4 jaar 4000 a 5000 euro aan onderhoud !
Ik wil bij de aanschaf iig 6 maanden garantie kopen maar vroeg me af welke tips jullie evt hebben. Tot nu toe heb ik altijd audi a3, tt, a4 en nu vw passat gereden. De collega's met een espace zien niet bepaad lyrisch over de auto. Ik ben echter wel gecharmeerd van de espace maar wil dus weten wat slim is en wat niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 12 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik heb in het voorjaar van dit jaar een Espace IV gekocht met 135000km en 6 maanden garantie.
Ook bij de mijne was de onderhoudshistorie bekent en het viel mij destijds ook op dat er erg veel aan de auto was gedaan.
De eerste series hadden ook nog al wat mankementen waaronder de turbo en versnellingsbak, deze zijn inderdaad allebei vervangen en nog een hele reeks andere dingen.
Verder is tijdens mijn vakantie de turboslang gescheurd wat een hoop ellende gaf in Frankrijk maar die is in Nederland gewoon onder garantie vervangen.
Ik had last van wat olieverlies en heb een paar weken geleden de krukaskeerring laten vervangen en omdat de versnellingsbak er dan onderuit moet ook maar gelijk de koppling laten reviseren.
Hij rijdt nu weer als een nieuwe maar ben wel 1400,- euro lichter.
Het blijft een heerlijke auto maar is wel wat storingsgevoelig, ik rij er nog steeds met veel plezier in rond.
Succes met je besluit.
Peter
Ook bij de mijne was de onderhoudshistorie bekent en het viel mij destijds ook op dat er erg veel aan de auto was gedaan.
De eerste series hadden ook nog al wat mankementen waaronder de turbo en versnellingsbak, deze zijn inderdaad allebei vervangen en nog een hele reeks andere dingen.
Verder is tijdens mijn vakantie de turboslang gescheurd wat een hoop ellende gaf in Frankrijk maar die is in Nederland gewoon onder garantie vervangen.
Ik had last van wat olieverlies en heb een paar weken geleden de krukaskeerring laten vervangen en omdat de versnellingsbak er dan onderuit moet ook maar gelijk de koppling laten reviseren.
Hij rijdt nu weer als een nieuwe maar ben wel 1400,- euro lichter.
Het blijft een heerlijke auto maar is wel wat storingsgevoelig, ik rij er nog steeds met veel plezier in rond.
Succes met je besluit.
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22 nov 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ik heb ook een espace uit 2004 aangeschaft
Bij deze espace heb ik via de 2 garage's waar hij in onderhoud was de volgende reparaties naar boven gekregen
- aandrijfassen voorzijde links en rechts vervangen.
- condenser van de airco vervangen
- stuurbekrachtigings pomp en leiding vervangen.
- en nog enekele kleine reparaties
- distributie riem is vervangen.
Ik ben heel erg tevreden over deze auto met name de ruimte en rijeigenschappen spreken mij erg veel aan.
In de onderhouds historie ben ik niets tegengekomen van een koppleling en of druk lager revisie en voor wat ik zo links en rechts lees is dit wel een zwak punt van de renaults dus daar houd ik wel rekening mee.\
Ook de turbo was niets van te achterhalen hoop dat deze niet stuk gaat want dit schijnt een wel erg kostbare ingreep te zijn.
Voor de rest tot nu toe erg tevreden renault rijder
en ik hoop dat dat zo blijft.
Heb je nog meer vragen dan hoor ik dat graag van je.
Peter.
Bij deze espace heb ik via de 2 garage's waar hij in onderhoud was de volgende reparaties naar boven gekregen
- aandrijfassen voorzijde links en rechts vervangen.
- condenser van de airco vervangen
- stuurbekrachtigings pomp en leiding vervangen.
- en nog enekele kleine reparaties
- distributie riem is vervangen.
Ik ben heel erg tevreden over deze auto met name de ruimte en rijeigenschappen spreken mij erg veel aan.
In de onderhouds historie ben ik niets tegengekomen van een koppleling en of druk lager revisie en voor wat ik zo links en rechts lees is dit wel een zwak punt van de renaults dus daar houd ik wel rekening mee.\
Ook de turbo was niets van te achterhalen hoop dat deze niet stuk gaat want dit schijnt een wel erg kostbare ingreep te zijn.
Voor de rest tot nu toe erg tevreden renault rijder

Heb je nog meer vragen dan hoor ik dat graag van je.
Peter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 jan 2011 14:03
goed nieuws. ik heb m gekocht. de distributieriem wordt op kosten van de leasemij vervangen en ik haal de espace op 7-1 op.
ik hou jullie op de hoogte. iemand nog winterbandensetje liggen ?
Groet !
ik hou jullie op de hoogte. iemand nog winterbandensetje liggen ?
Groet !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 jan 2011 14:03
hij is er....fraai exemplaar en rijdt heerlijk. even wennen aan de kleine binnenspiegel maar vrouwlief (die het meest gaat rijden) is razendenthousiast. Het enige wat ik nu nog niet snap. de keycard heeft een uitsparing voor een sluitelbios naar ik aanneem....alleen moet de uitsparing naar beneden ingedrukt worden !!! Ik heb misschien teveel duitse auto's gereden om dit te snappen maar wellicht kan iemand mij adviseren voor een workaround (gat boren in de keycard)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 jan 2011 14:03
nee, carnext. ik heb nu de bonuskaart vastgetaped aan de card....works for me
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Plaats even een foto van de card, klinkt mij namelijk heel vreemd in de oren.
En uiteraard ook van de auto
Antonio.
En uiteraard ook van de auto

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
van die keycard dat snap ik ook niet wie dat bedacht heeft bij Renault. Ik vroeg me ook al af of ergens een gat in kan boren zonder verdere schade te berokkenen maar jouw oplossing is ook wel handig denk ik zo.
Voor degenen die het niet begrijpen: De keycard heeft een opening voor een sleutelbos maar die zit precies op de plaats waar de keycard mee in de sleuf/cardreader in de auto gestopt moet worden. Als er dus een sleutelring aan zit dan past deze niet meer in de sleuf. Ik denk dat Renault eerst heeft gedacht dat alle keycards handsfree zouden zijn dan hoefde je de keycard niet meer in de sleuf en dan was het ook niet erg geweest. Bij latere modellen hebben ze het gat weer ergens anders gemaakt zonder dat dit problemen geeft dus ze leren wel van fouten...
Voor degenen die het niet begrijpen: De keycard heeft een opening voor een sleutelbos maar die zit precies op de plaats waar de keycard mee in de sleuf/cardreader in de auto gestopt moet worden. Als er dus een sleutelring aan zit dan past deze niet meer in de sleuf. Ik denk dat Renault eerst heeft gedacht dat alle keycards handsfree zouden zijn dan hoefde je de keycard niet meer in de sleuf en dan was het ook niet erg geweest. Bij latere modellen hebben ze het gat weer ergens anders gemaakt zonder dat dit problemen geeft dus ze leren wel van fouten...
Megane 1.6 rn automaat 1998
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Dat gat in de keycard is niet voor een sleutelhanger o.i.d. Dat gat zorgt voor de blokkering van de card tijdens het rijden. Er zijn bij de dealer "sleutelhangerhouderbevestigingen" verkrijgbaar geweest die over het uiteinde van de kaart te schuiven waren (uiteinde is wat dikker). Maar of er die nog zijn....
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 04 aug 2008
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Klopt, die zijn op Ebay te koop. Die schuif je over het ronde stuk dat uit het dashboard steekt als de card er in zit.renault15.17 schreef:Er zijn bij de dealer "sleutelhangerhouderbevestigingen" verkrijgbaar geweest die over het uiteinde van de kaart te schuiven waren (uiteinde is wat dikker). Maar of er die nog zijn....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 jan 2011 14:03
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
Usual suspect Soze, Ik heb je een bericht gestuurd met betrekking tot keycard houder. Misschien dat we meerdere kunnen bestellen om zodoende de hoge verzendkosten te delen...
Megane 1.6 rn automaat 1998
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22 nov 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
voor wat betreft die kaart sleutelhanger klopt deze is via de dealer niet meer leverbaar
ik wil ook gaarne er een anschaffen
Dus geef maar een bericht om er samen een te bestellen.
ik wil ook gaarne er een anschaffen
Dus geef maar een bericht om er samen een te bestellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
zijn er nog meer mensen die een keycard houder willen? Ik zal binnen een week eens gaan informeren hoe en wat via e-bay. groeten, Bert
Megane 1.6 rn automaat 1998
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
vandaag bij de dealer geweest en gezien dat de keycardhouder geen goede optie is. Zit niet strak om de keycard heen en risico op loslaten is mij te groot. Dan toch maar een andere optie gaan zoeken. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen op dit gebied.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22 nov 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
als het er niet strak genoeg omheen zit lijkt het mij ook niets
moet er niet aan denken om hem te verliezen en dan een kostenpostje van plm 100€
moet er niet aan denken om hem te verliezen en dan een kostenpostje van plm 100€

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Waarom altijd alle sleutels aan de autosleutel(kaart) hangen?
Dit heeft toch een paar grote nadelen.
- Verlies je je autosleutel, dan kan je ook gelijk je huis niet meer in en omgekeerd.
- Gaat er een gezinslid een keer met de auto weg, dan kan je je huis ook niet meer in.
- Van die vele sleutels, en dus het soms wel flinke gewicht, aan je autosleutel slijt je contactslot veel sneller en kan, in geval van een sleutelkaart, deze inwendig kapot gaan door de torsie die dit teweeg brengt.
- Je sleutels liggen de hele tijd te rammelen op je console met daar beschadigingen tot gevolg.
- Bij een ongeval wil ik even niet weten waar die hele sleutelbos allemaal naartoe slaat en dus ook sloopt.
Het heeft ook voordelen.
- Je hebt altijd al je sleutels bij de hand.
En dat is het dan ook eigenlijk wel.
Ik heb aan mijn autosleutel(s) alleen een leuke sleutelhanger hangen en mijn huissleutels gewoon in mijn broekzak.
De Renault Card is in eerste instantie ook gemaakt om alle minpunten teniet te doen.
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn om een sleutelhanger met label aan de Card te hangen, denk dan aan verhuurbedrijven en dergelijke.
Hier is Renault later ook achter gekomen en heeft vanaf de Mégane II een voorziening hiervoor in de Card gemaakt.
De beste oplossing is in mijn ogen dan ook om de bonuskaart aan de bos met huissleutels enzo te hangen en die niet aan de autosleutel(s) of Renault Card te hangen.
Antonio.
Dit heeft toch een paar grote nadelen.
- Verlies je je autosleutel, dan kan je ook gelijk je huis niet meer in en omgekeerd.
- Gaat er een gezinslid een keer met de auto weg, dan kan je je huis ook niet meer in.
- Van die vele sleutels, en dus het soms wel flinke gewicht, aan je autosleutel slijt je contactslot veel sneller en kan, in geval van een sleutelkaart, deze inwendig kapot gaan door de torsie die dit teweeg brengt.
- Je sleutels liggen de hele tijd te rammelen op je console met daar beschadigingen tot gevolg.
- Bij een ongeval wil ik even niet weten waar die hele sleutelbos allemaal naartoe slaat en dus ook sloopt.
Het heeft ook voordelen.
- Je hebt altijd al je sleutels bij de hand.
En dat is het dan ook eigenlijk wel.
Ik heb aan mijn autosleutel(s) alleen een leuke sleutelhanger hangen en mijn huissleutels gewoon in mijn broekzak.
De Renault Card is in eerste instantie ook gemaakt om alle minpunten teniet te doen.
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn om een sleutelhanger met label aan de Card te hangen, denk dan aan verhuurbedrijven en dergelijke.
Hier is Renault later ook achter gekomen en heeft vanaf de Mégane II een voorziening hiervoor in de Card gemaakt.
De beste oplossing is in mijn ogen dan ook om de bonuskaart aan de bos met huissleutels enzo te hangen en die niet aan de autosleutel(s) of Renault Card te hangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 sep 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 512 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 241 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen33
-
- 0 Reacties
- 358 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 9 Reacties
- 492 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 2 Reacties
- 302 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 4 Reacties
- 680 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic