Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Gl1800 »

Deze week het plan opgevat om mijn huidige auto (geen Renault) misschien in te ruilen op een Captur. Dus op naar mijn plaatselijke renault dealer Stam. Bijkomend voordeel was, op internet word geadverteerd met eindejaars kortingen. Ruim €2300 korting op voorraadauto's op de catalogus prijs mits voor 31 december geregistreerd. Prima dus, er staat een lijst met welke modellen beschikbaar zijn. Mijn keuze valt op een Dynamique 120 met camera. Na binnenkomst komt de al wat oudere en dus naar ik aannneem ervaren verkoper al direct niet erg vriendelijk over. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Als ik hem mijn plannen uitleg gaat hij mijn in te ruilen auto van 3 jaar jong taxeren. Direct daarna begint hij over zijn marges en dat het niet makkelijk zal worden. Ik vertel hem op zijn verzoek wat mijn eigen merkdealer geboden heeft, hij zegt meteen dat hij dat niet kan bieden, ik antwoord dat ik dat begrijp en vraag hem wat hij dan kan bieden aangezien het prijsverschil met de Koerslijst niet eens zo veel is. Dan gaat hij over naar plan B en zegt dat de door mij gewenste auto besteld moet worden en pas in januari geleverd kan worden. Als ik hem vraag waarom deze dan op hun lijst staart krijg ik daarop geen duidelijk antwoord. Als ik vertel dat ik hierdoor denk dat hun aanbieding dan slechts bestaat om klanten naar de showroom te lokken. Begint hij weer te bazelen over zijn marges etc.
Waar ik als klant geen boodschap aan heb natuurlijk. Hij vertikt het gewoon om mij een aanbod te doen en blijft er maar omheen draaien. Ik vertel hem dat ik liever had gehad dat hij mij verteld had dat hij mijn auto niet in wil ruilen. Hij zegt dat hij hem graag wil inruilen en begint weer over zijn marges pppffff.
Ik besluit dan maar om mijn auto ergens anders te gaan bestellen. Dit is nu de 2e keer dat ik bij Stam zoiets ervaar. Ik ben er klasr mee. Kom er nooit meer. :oops:
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door DHL »

Vraag me af of een slecht gesprek nu echt de moeite is om een dealer met naam en toenaam in een eerste posting totaal de grond in te boren...
Is een eenzijdige kant van het verhaal, jammer dat de dealer zich niet kan verweren.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Franzel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2016 21:54
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Franzel »

Als een bedrijf veel aan marketing doet, en Stam doet dat absoluut, dan zou het slim zijn om zich hier op het forum te registreren en dan kunnen zij toch gewoon weerwoord geven. Ik zou bij een identieke ervaring ook minder positief jegens dat bedrijf / de betreffende verkoper zijn. De trukendoos gaat tegen het eind van het jaar volledig open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door DHL »

Ik ken het bedrijf niet, maar als dit een florerende zaak is, wees er dan maar zeker van dat de verkopers zeer goed weten wat ze doen... Misschien had TS te hoge eisen ivm zijn wagen.
Los hiervan, ik zou nooit een bedrijf met naam vernoemen, alleen al om de aansprakelijkheid.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Franzel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2016 21:54
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Franzel »

Dat is uiteraard aan de moderatoren of zij dit toestaan. De sectie als zodanig, 'Walk of Shame' biedt m.i. de mogelijkheid om je gram te halen of minimaal je ongenoegen te uiten. Of in de forumregels vermeld staat of het noemen van namen verboden is, dat weet ik niet. Dat zou wel vreemd zijn. Dan krijg je heel aparte berichten.

Ik heb een nare ervaring gehad bij een Renaultdealer die ook Citroën en Opel verkoopt ergens in ....... Nederland wiens naam ik niet mag noemen. Als je de plaatsnaam vermeldt weet ook iedereen wie het eventueel zou kunnen zijn. Dus tsja, wat moet je dan wél toestaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is een eenzijdig verhaal en vind dit niet sjiek om zo te vermelden. En een dealer gaat echt niet reageren op een forum, dan krijg je een ellenlange discussie... ik werk zelf bij een dealer, en zo'n verhaal heeft altijd 2 kanten. 9 van de 10 keer is iemand op zn p.. getrapt omdat ie niet krijgt wat ie wil, of het niet zo gespeeld krijgt zoals ie wil. Ervaren auto verkopers zijn niet voor niets zo ervaren...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door mechanic »

Dat het verhaal eenzijdig is klopt natuurlijk,maar dat wil niet zeggen dat het niet kan kloppen.
Ook bij dealers werken auto verkopers die 'slechte dagen' hebben en niet even netjes handelen.
Als de actie modellen die op de site staan niet kloppen of leverbaar zijn is dat ook zeker slordig.
Inruil is vaak een wassen neus,er zijn natuurlijk lijsten voor maar de verschillen zijn groot. Wilde voor mn ouders een auto inruilen,kreeg er na een grondige inspectie van een verkoper 5000e voor. De dealer van het merk inruilauto bood blind al meer dan het dubbele,ook al kochten we daar geen eens een auto.
Met marges heeft een klant niks van doen,en je kunt het natuurlijk altijd elders proberen.
Ben het wel eens dat deze sectie voor dit soort zaken bestemd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door larsdijkstra 16v »

Het kan zeker kloppen Mechanic, maar heel veel mensen denken het allemaal maar even te regelen met "die autoverkopers" zoals ze zelf in hun hoofd hebben ;-) Je moet elkaar vinden, dan maak je een deal. De dealer moet geld verdienen en autos verkopen, de klant een goede deal maken en een nieuwe auto en dan moet je elkaar in het midden vinden. Bedenk wel dat de marges echt flinterdun zijn, paar procenten vaak. Op accessoires kan vaak wat verdiend worden. Inruilprijzen kunnen idd verschillen, ook door de kansen die men ziet deze auto weer te verkopen of door te zetten naar de handel. Ik krijg soms van de ene handelaar veel meer voor bv een Trafic dan een andere, omdat de ene andere connecties etc heeft dan de andere
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door DHL »

Ik vraag me toch wel af (en denk dat het in het verleden wel gebeurde) of de garage-uitbater (of laat ons het algemener stellen, een bedrijf of individu) iemand kan dagvaarden op basis van een post met naam en toenaam wegens smaad.Als ik morgen zeg dat persoon x oneerlijk is, onbekwaam of weet ik veel, dan zal ik ook met bewijzen moeten komen. Glad ijs...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Thomas84 »

Zo hard zal dat in Nederland niet lopen. Bij autoweek staan bijvoorbeeld reviews van dealers/autobedrijven over hoe men het ervaren heeft, zowel positief als negatief. Ook staan er in autobladen rubrieken met mistery shoppers voor zowel verkoop als onderhoud. In de autoweek heeft bijvoorbeeld een tijdjr een rubriek gestaan waar ze om kwart voor 5 met een storing bij een autobedrijf aan kwamen rijden. Dan was er een stekker losgemaakt en werd gekeken hoe bereidwillig en kundig het bedrijf was.

Toen ik nog in de verkoop zat heb ik ook een keer een mistery shopper op bezoek gehad. Dit heeft toen in de ANWB auto kampioen gestaan. Dan gingen ze met 1 auto allemaal dealers langs om te testen hoe de verkoper was en wat er voor inruilprijs werd gegeven. Dit pakte voor mij toen positief uit, voor een collega is dit wel eens negatief geweest.

Het is inderdaad wel zo, aan elk verhaal zitten 2 kanten. Iedereen heeft wel eens een off-day...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door DHL »

Maar als we het eerste zinnetje lezen heirboven van de forumregels, dan dekt het forum zichzelf wel in hee. (Gelijk hebben ze natuurlijk).

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Franzel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2016 21:54
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Franzel »

Wat hoe dan ook een feit is, dat internet en consumentenprogramma's naast goede zaken ook gigantisch veel mogelijkheden bieden om een bedrijf volledig de grond in te boren. Google werkt daar ook aan mee door iedereen de mogelijkheid te bieden om reviews van bedrijven te geven. Als dat anoniem gebeurt, en dat is hier tenslotte ook het geval, dan wil het niet per definitie een waarheidsgetrouw beeld opleveren. Als iemand een uitgebreide review schrijft, zoals hierboven wel het geval is, dan heb ik daar meer vertrouwen in als iemand die een korte negatief bericht plaatst.

In de reiswereld gebeurt het ook vaak dat een waardering beïnvloed wordt door een fix aantal reviews met een halleluja-gehalte van 'heb ik jou daar'. Die pik ik er persoonlijk vrij snel uit.

Als iemand een echte negatieve ervaring heeft met bedrijf X en dat op genuanceerde wijze verwoord, dan heb ik daar weinig moeite mee. Als iemand iets schrijft in de trand van 'Autobedrijf X te Y is helemaal bagger want ik werd niet snel geholpen' en daar verder niets aan toevoegt, dan zou ik zo'n bericht verwijderen of aanpassen en de betreffende poster benaderen. Ik ben overigens zelf moderator op een geheel ander totaal niet gerelateerd forum. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Timelord »

Sterker nog, ik ben ooit bij een bedrijf geweest waarvan ik zeker wist dat ik er nooit meer zou koomen, zo slecht. Enkele jaren later daar toch een nieuwe auto gekocht wegens hele goede ervaringen.
Volgens mij ligt het er maar net aan wie je treft,denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TGV-man
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2017 18:37
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door TGV-man »

haha, wat hielden die marges dan juist in?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Koper1965
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2023 15:04
Actief als: particulier

Re: Zeer slechte ervaring verkoper bij Stam Amersfoort

Bericht door Koper1965 »

Via website van stam een leuke demo auto gezien en een inruil voorstel gevraagd van mijn huidige auto. Er werd telefonisch contact opgenomen, dat ze dit pas konden doen op locatie. Telefonisch een afspraak gemaakt met het sales service team , om op zaterdag 11 november 2023 om 13.00 uur bij de vestiging in Soest een proefrit te maken en tevens mijn auto te laten taxeren. Dit werd tijdens ons telefoongesprek geverifieerd door het sales team bij de vestiging en mij per email bevestigd.
Op zaterdag 11 november om 13.00 netjes gemeld in de vestiging, maar de verkoper op locatie wist van niks en sterker nog de auto waar mee geadverteerd werd was niet eens aanwezig op de locatie Soest.
Wij hebben de dealer verlaten met het idee dat dit een onbetrouwbare partij is en dat wij eigenlijk blij moeten zijn dat we er nu al achter komen dat zij hun afspraken niet nakomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht