Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Sorry voor de late reactie. Iets met werk..Bruijst schreef:
Ik zit echter met het volgende na een maandje gebruik van de auto:
1 de driehoekige plastic spiegelkap (direct naast het raam) aan bestuurderskant staat aan de bovenkant (het puntje dus) naar buiten. Hij staat dus hol.
2 bij droog weer van die witte vegen op de plastic spiegeldelen, zeg maar tussen raam en spiegelhuis (waar je alleen vanuit de binnenkant tegenaan kijkt, je kunt het net zien op het vorige plaatje).
3 achterklep staat paar mm teveel naar binnen
4 die hoogglans plastic stroken tussen voor- en achterportieren zijn gewoon in te drukken en er zit onderling speling tussen, waardoor:
5 de naad tussen voor en achterportieren 'wisselt steeds'. Nu ligt het voorportier ca. 3-4mm verder naar binnen (dus als je voor bij de auto staat en jij kijkt naar achteren, kijk je dus tegen dat strookje van het achterportier aan).
6 Tenslotte merkte ik nog op dat afgelopen zaterdag er bij het openen van het rechter voorportier er waterdruppels aan de binnenkant (zijde wielkast) op het plaatwerk zaten..
Morgen gaat de auto even terug naar de garage voor punt 1 -3 (dat had ik al gespot), die laatste twee punten zijn eigenlijk pas de afgelopen dagen naar voren gekomen.
Ik vind dit zelf nogal storende detail. Hebben meer mensen te maken met een van bovenstaande punten...? Of heb ik dan toch een maandagmorgen wagen..
Punt 1 valt blijkbaar niet op te lossen. Is nu bij twee garages naar gekeken.
Punt 2 is opgelost; bleek 'foutje van de poetser' te zijn
Punt 3 is keurig verholpen door garage 2 (onder garantie Renault NL)
Punt 4 kon niet onder garantie worden verholpen door garage 2, omdat bij demontage bleek dat deze strook al eens eerder was afgebroken... Terug naar garage 1 en daar heeft men toen alsnog de gehele strook vervangen. Opgelost dus.
Punt 5 is verholpen dor garage 2 (eveneens garantie Renault NL)
Punt 6 kon geen kwaad aldus beide garages. Afgelopen week viel me wel op na het openen van het linker achterportier, dat er vanuit het bovenste rubber ('voorzijde' portier) ineens een klats water zo naar binnen viel op de dorpel van de achterste zitplaatsen..
Rest enkel nog voor nu dat ik nog moet checken waardoor er de vorige keer in de wasstraat ineens wat waterdruppels aan de binnenzijde zaten van het passagiersraam (raam-bekleding).
In de tussentijd bijna 10k gereden. Vering klinkt, zoals ik hier al meer heb gelezen, wel eens wat angstaanjagend bij drempels. Verder start de auto niet altijd in één keer. Dan krijg je de melding 'start + rem'.. Geen idee wat dit zou kunnen betekenen..
Winterbanden zijn eronder gegaan. Scheelt (zoals ook bij mijn vorige auto) wel wat in verbruik, maar ik mag nog steeds niet klagen (zie AW verbruiksmonitor)

Kleine irritaties zal ik in het R-link deel plaatsen.