Hallo iedereen, deze week eens naar het autosalon geweest op zoek naar een nieuwe wagen. Na een volledige dag rondslingeren moeten vaststellen dat er maar 1 wagen in aanmerking komt die qua prijs, praktische mogelijkheden, uitzicht, zitcomfort en uitgebreide opties in aanmerking komt. Namelijk de scenic.
Meteen doorgereden naar de dealer om wat meer uitleg te krijgen en een testrit te doen. Dit zal hem worden denk ik.
Maar mijn vraag is nu naar mensen die reeds rondrijden in zo een scenic. Welke extra opties heb je erbij genomen en zijn jullie daar achteraf tevreden over of is het meer van wow leuke gadget maar ook niet meer dan dat zoals die head up display, glazen dak enzo.
Zijn er ook mensen die een scenic gekocht hebben en nadien toch beter gegaan waren voor de grand scenic of ook juist omgekeerd.
Dat het een scenic wordt is zo goed als zeker. Ook dat het een benzine zal zijn wegens het weinige aantal km dat ik doe. Ik twijfel enkel nog over de te kiezen opties. Zo las ik dat er iemand was die niet echt tevreden was over zijn lederen zetels en liever de gewone had. Zijn er meerdere mensen van dat oordeel want dit is toch een upgrade van 1500 euro en als die dan juist slechter aanvoelt is dat echt wel balen.
Ook ben ik er nog niet uit of het een gewone of een grand scenic zal worden. Hij moet maar 5 personen vervoeren maar ik wil wel voldoende kofferruimte voor de bagage wanneer we op vakantie gaan. Een dakkoffer is een mogelijkheid maar liever niet want dat ding staat ook de rest van het jaar in de weg he.
Graag jullie ervaringen ivm de gekozen opties en model. Mijn dank is groot

Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak