Geen melding meer oilie OK

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 feb 2018 16:23
Actief als: particulier

Geen melding meer oilie OK

Bericht door scenic »

Hoi,

Betreft Renault Scenic 1.6, uit 2005, sinds een paar dagen krijg ik geen melding meer als ik de auto start van olie ok, elke keer als ik de auto starte, kreeg ik dat wel en kon door op ruitenwisser handle knopje te drukken zien hoeveel olie , er in zit ahv de blokjes die je dan ziet.

Heb auto ook dag laten staan om te kijken of dan weer de melding zou krijgen, dus niet, ook olie bigevuld, want laatste meting, was er 1 blokje vanaf,
dacht dat dat het anders mischien zou zijn, ook geen melding, wie weet wat dit kan zijn ,en hoe je dit kan oplossen


Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Geen melding meer oilie OK

Bericht door MadBull »

Wat geeft het dashboard nu aan dan; gewoon de kilometerstand? Of Snelheidsregelaar? Bij mij als ik de cc erop heb, verschijnt de melding olie OK echt maar heel even namelijk... Zodra de cc eraf is komt de melding langer ervoor te staan en kan je deze ook echt controleren met de blokjes. Als er een andere melding blijft staan idem dito.
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 feb 2018 16:23
Actief als: particulier

Re: Geen melding meer oilie OK

Bericht door scenic »

MadBull schreef:Wat geeft het dashboard nu aan dan; gewoon de kilometerstand? Of Snelheidsregelaar? Bij mij als ik de cc erop heb, verschijnt de melding olie OK echt maar heel even namelijk... Zodra de cc eraf is komt de melding langer ervoor te staan en kan je deze ook echt controleren met de blokjes. Als er een andere melding blijft staan idem dito.


Als ik de motor start ,krijg ik melding melding licht automaat niet actief ,dat klopt die heb ik uit geschakeld, meteen daarna verschijnt de kilometer stand,de cc is uitgeschakeld daar had ik al naar gekeken. Eerder kreeg ik altijd als auto starte meteen melding olie OK, zo hoort het ook volgens mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Geen melding meer oilie OK

Bericht door MadBull »

Zet de lichtautomaat eens aan, gewoon om de dingen uit te sluiten... Maar de olie OK melding hoort inderdaad
te verschijnen, ook al is het meer heel eventjes.

Even geGoogled en kwam dit tegen: https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... rgave.html

Waarschijnlijk dus een kapotte sensor...
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scenic
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 feb 2018 16:23
Actief als: particulier

Re: Geen melding meer oilie OK

Bericht door scenic »

Hoi Madbull,

Met de lichtautomaar net even geprobeerd, krijg de melding olie OK niet als de lichtautomaat aan staat, bedankt voor de link die je geplaats hebt,
daar heb ik iets aan , even de reacties door gelezen lijkt inderdaad op ee kapote oliesensor, even gekeken, kost ongeveer 10 euro ,is de moeite niet ,als sensor vervangt moet worden loopt olie eruit ,dus laat meteen maar olie verversen, en vragen wat kost om te laten repareren.

Bedankt voor je reactie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht