Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Ik heb in mijn leven veel automaten gehad, Volvo, Rangerover, SAAB. Altijd heb ik ervaren dat , zeker bij koude temperaturen er 's morgens een schokje was bij de 1e keer inschakelen. Ik heb als het goed gaat dit weekend een XF-Sportbrake mee voor een weekend plezier. Ze verwachte serieuze min temperaturen, zal er eens op letten of die het ook doet. Dat slagschip past net niet in mijn garage en zal dus moeten buiten slapen.
De Talisman heeft een EDC bak, is niet te vergelijken met de vloeistofautomaten van vroeger. Zelf hiervoor een Passat met een DSG gehad en nog nooit schokjes ervaren bij lage temperaturen.
(even aangepast, lang leve autocorrectie)
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Ennn daar gaan we weer. Vanmorgen ging de verwarming links ineens koude lucht blazen. Buiten was het -2, binnen alles ingesteld op 22.. pfff wat een teleurstelling is dit zeg.
Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
same here, eerst volledige bak inclusief koppeling vervangen bij 35K. Bij 40K is enkel de koppeling vervangen door een nieuwer type. Schakelt nu prima voor Renault EDC maatstaven.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Ik heb in mijn leven veel automaten gehad, Volvo, Rangerover, SAAB. Altijd heb ik ervaren dat , zeker bij koude temperaturen er 's morgens een schokje was bij de 1e keer inschakelen. Ik heb als het goed gaat dit weekend een XF-Sportbrake mee voor een weekend plezier. Ze verwachte serieuze min temperaturen, zal er eens op letten of die het ook doet. Dat slagschip past net niet in mijn garage en zal dus moeten buiten slapen.
Idd. Volgens mijn dealer is dat eerste schokje ook normaal. De bak staat koud en mijn Talisman slaapt ook buiten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
jimmy-ilse schreef:getrag 7-traps zit ook in de 150 pk versie. die hebben blijkbaar minder problemen. of heb ik het verkeerd voor?
zou de bak dan niet te dicht tegen zijn limiet aandraaien? wat ik heel raar zou vinden.
Ik heb een tce150 en mn automaat is al 2x vervangen op 17000km tijd. Blijkbaar zijn er slechte vervangingsversnellingsbakken geleverd geweest. De huidige doet het nu na 6000 km nog prima. De tce150 en tce 200 versnellingsbakken zijn trouwens hardwarematig identiek.
Domi1963 schreef:De 7- traps automaat zit in alle Renault versies met benzine motor. Behalve de nieuwe Megane IV-RS, die heeft een 6 - traps automaat aangezien die beschikt over 390 NM aan koppel en de GETRAG 6 bak kan 450 NM aan. Wat betreft de GETRAG 7- traps, deze kan maar 300 NM aan en de benzinemotor van de Talisman TCe 200 en de Megane IV- GT hebben respectievelijk 260 NM en 280 NM aan koppel en dat benaderd dicht het Maximum van 300 NM. Maar volgens ik al gehoord heb heeft 7DCT300, zoals de 7-traps bak van GETRAG noemt, de eerste versie nl. , een koelingsprobleem. Renault beschikt nu over een nieuwere versie welke sinds 2017 ingebouwd word, en deze zou die problemen niet meer hebben. De 6DCT450 van GETRAG zou deze problemen niet hebben. Het verschil tussen de 2 bovengenoemde bakken zit hem ook bij de koppelingen. De 7-traps heeft 2 droge koppelingsplaten en de 6- traps met 450 NM, heeft 2 natte koppelingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Het probleem van de koeling lijkt me aannemelijk. Ik vind dat zelfs mn nieuwe versie bak beter schakelt met dit koude weer.
hopelijk rijden er toch nog benzine modellen rond met een goede versnellingsbak. ze kunnen toch allemaal niet kapot gaan of slecht zijn?
zijn er veel gevallen gekend?
ik begin al schrik te krijgen. de mijne is van 21/10/2016 en heeft nog maar een 9000 km op de teller. gelukkig nog garantie. maar doe maar rond de 13k op een jaar. je zal altijd zien dat dan pas de bak de geest heeft na de garantie.
buiten het schokje bij koude motor ben ik tevreden van de bak. schakelt goed op en af. het vertrekken heb ik niet altijd onder de knie. de ene keer vertrekt hij vliegensvlug en de andere keer wil je oversteken en sta je te wachten voor de paarden willen vertrekken.
ben toch benieuwd binnen 2 weken. na aanhalen bij dealer van het schokje willen ze hem reprogrammeren. baat het niet, schaad het niet. is toch onder garantie en is door erkend dealer gedaan als het misgaat.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
jimmy-ilse schreef:hopelijk rijden er toch nog benzine modellen rond met een goede versnellingsbak. ze kunnen toch allemaal niet kapot gaan of slecht zijn?
zijn er veel gevallen gekend?
ik begin al schrik te krijgen. de mijne is van 21/10/2016 en heeft nog maar een 9000 km op de teller. gelukkig nog garantie. maar doe maar rond de 13k op een jaar. je zal altijd zien dat dan pas de bak de geest heeft na de garantie.
buiten het schokje bij koude motor ben ik tevreden van de bak. schakelt goed op en af. het vertrekken heb ik niet altijd onder de knie. de ene keer vertrekt hij vliegensvlug en de andere keer wil je oversteken en sta je te wachten voor de paarden willen vertrekken.
ben toch benieuwd binnen 2 weken. na aanhalen bij dealer van het schokje willen ze hem reprogrammeren. baat het niet, schaad het niet. is toch onder garantie en is door erkend dealer gedaan als het misgaat.
Herkenbaar, ik zit ondertussen in m'n laaste jaar waarborg.
nu 20.500km, rijden is de boodschap
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Sinds gisteren lijkt m'n talisman vermogen te missen. Trage hernemingen. Wel af en toe veel toeren erbij. Bak of koppelomvormer? we waren er nu bijna pff..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.
Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
....quote
Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Wie heeft er meer informatie over het verplaatsen van de sensor voor het "open schoppen" van de kofferklep? Mijn dealer haalde verbaast z'n schouders op en zei dat hij van niets wist en dus ook niet kon uitvoeren. Eigenlijk opzoek naar een dealer die deze wijziging heeft uitgevoerd.
Ik heb een dure originele wegklapbare trekhaak onder mijn Estate laten plaatsen waardoor ze de sensor naar de rechterzijkant (gezien van achteren) hebben verplaatst. 6 keer vd 10 gaat hij pas open naar fiks 4-5keer zwaaien met de benen. Allemaal leuk zo’n sensor maar ik druk tegenwoordig meestal op de knop boven de kentekenplaat. Renault dealer kan er niks aan doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb jij toevallig een dealer in Nederland? Ik heb namelijk ook de wegklapbare trekhaak onder de Estate.
Ik zit bij Bochane in Veenendaal
Sent from my C NOTE 2 using Tapatalk
Mijn dealer de tip gegeven van het verplaatsen van de sensor, die heeft dit uitgevoerd en inmiddels gaat bij mij in 90% van de gevallen de klep in 1x open bij een schop onder de achterbumper! Allen dank voor jullie hulp!
Nieuwe update... vrijdag heeft Renault de 7DCT300 versnellingsbak niet geleverd aan de garage, wat ik van de leasemaatschappij heb begrepen is dat ze de bak kwijt zijn en niet kunnen traceren.
Vandaag opnieuw gebeld. De versnellingsbak staat in de back-order en niemand weet wanneer er een nieuwe versnellingsbak komt.
Inmiddels ga ik richting de twee maanden zonder Talisman. Ben 'm al sinds 6 januari kwijt.
Gaat bij mij ook gebeuren eveneens condens
Samen met een update voor het injectie systeem
Brandstoffilter gaf vocht aan wordt ook na gekeken
Schurend geluid bij sturen wordt ook opgelost
Volgende week een dagje captur rijden
Barst in de voorruit!
Ik had vorige week plotseling een barst in de voorruit. Niet gemerkt dat er iets tegenaan is geknald of zo.
Mogelijk dat de kou mee speelt. Of spanning op de ruit.
Probleem is inmiddels opgelost (nieuwe ruit). Ik hoop dat het niet opnieuw gebeurd (mijn collega heeft destijds met z'n C5 meer dan 5 ruiten vervangen, ws bepaalde spanning op de ruit).
Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Wie heeft er meer informatie over het verplaatsen van de sensor voor het "open schoppen" van de kofferklep? Mijn dealer haalde verbaast z'n schouders op en zei dat hij van niets wist en dus ook niet kon uitvoeren. Eigenlijk opzoek naar een dealer die deze wijziging heeft uitgevoerd.
Ik heb een dure originele wegklapbare trekhaak onder mijn Estate laten plaatsen waardoor ze de sensor naar de rechterzijkant (gezien van achteren) hebben verplaatst. 6 keer vd 10 gaat hij pas open naar fiks 4-5keer zwaaien met de benen. Allemaal leuk zo’n sensor maar ik druk tegenwoordig meestal op de knop boven de kentekenplaat. Renault dealer kan er niks aan doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb jij toevallig een dealer in Nederland? Ik heb namelijk ook de wegklapbare trekhaak onder de Estate.
Ik zit bij Bochane in Veenendaal
Sent from my C NOTE 2 using Tapatalk
Mijn dealer de tip gegeven van het verplaatsen van de sensor, die heeft dit uitgevoerd en inmiddels gaat bij mij in 90% van de gevallen de klep in 1x open bij een schop onder de achterbumper! Allen dank voor jullie hulp!
Mooi, weer een tevreden klant!
Sent from my C NOTE 2 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
berenburg schreef:Gaat bij mij ook gebeuren eveneens condens
Samen met een update voor het injectie systeem
Brandstoffilter gaf vocht aan wordt ook na gekeken
Schurend geluid bij sturen wordt ook opgelost
Volgende week een dagje captur rijden
Schurend geluid bij sturen had ik ook in mijn Talisman Estate 200pk IP.
Het hele stuurhuis is vervangen, bleek een bekend probleem te zijn in de Renault db?
Probleem nu over.
Sent from my C NOTE 2 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
Hier hebben alle units vocht. Met regenweer zijn de koplampen aquariums. Tot nu toe steeds mooi opgedroogt.
Echter ook de DRL en de achterlichten maar dit is eerder damp (bv koud vochtig weer en dan de zon erop)
Ik vrees een beetje dat verandering geen (of niet veel) verschil maakt.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
paultje72 schreef:Barst in de voorruit!
Ik had vorige week plotseling een barst in de voorruit. Niet gemerkt dat er iets tegenaan is geknald of zo.
Mogelijk dat de kou mee speelt. Of spanning op de ruit.
Probleem is inmiddels opgelost (nieuwe ruit). Ik hoop dat het niet opnieuw gebeurd (mijn collega heeft destijds met z'n C5 meer dan 5 ruiten vervangen, ws bepaalde spanning op de ruit).
Iemand anders ook dit probleem gehad?
Been there, done that Eerst hele discussie met de garage. Zou een probleem geweest zijn met de kit die op een bep plaats (bij mij onderaan bij passagier) te dun was.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik heb de laatste tijd last van geluiden bij slechter wegdek of drempels. Met name lijkt het er op dat het bij kouder weer meer speelt.
Sedan intense 130pk schakel 80K+ op de teller.
Iemand ook last van? Het lijkt wel alsof het rubbers zijn van de schokdempers of ophanging.
bakicc schreef:Ik heb de laatste tijd last van geluiden bij slechter wegdek of drempels. Met name lijkt het er op dat het bij kouder weer meer speelt.
Sedan intense 130pk schakel 80K+ op de teller.
Iemand ook last van? Het lijkt wel alsof het rubbers zijn van de schokdempers of ophanging.
Zijn idd de stootrubbers. Laat deze goed invetten en is t weg. Ik heb het ook gehad en hoe kouder hoe erger en na tijdje rijden minder. Heb toen zelf op schokdempers/rubbers gewezen maar Renault is stabilisatorstangen gaan vervangen zonder succes.
Chef werkplaats heeft zelf een talisman en herkende het probleem en had de oplossing. Goede lik speciaal vet en nu al 1,5 jaar rammelvrij.
Ghia schreef:Hier hebben alle units vocht. Met regenweer zijn de koplampen aquariums. Tot nu toe steeds mooi opgedroogt.
Echter ook de DRL en de achterlichten maar dit is eerder damp (bv koud vochtig weer en dan de zon erop)
Ik vrees een beetje dat verandering geen (of niet veel) verschil maakt.
Ik had ook condensvocht in mijn rechter achterlichtblok vorige week, in het vleugel gedeelte en de dealer heeft hem gisteren zonder problemen vervangen. Ik begrijp niet dat er bij U niets vervangen wordt??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Vandaag even langsgeweest, in beide achterlichten (buitenste zijde staat het water er echt in). Ze hebben er foto's van gemaakt en sturen het door naar RN. Verder heb ik nog foto's gestuurd van de koplampen die normaal ook aquariums zijn maar dankzij het droge weer zijn deze nu vochtvrij (y).
De DRL/knipperlichten zijn ook niet dicht. Benieuwd wat het relaas is want condens is eigenlijk niet echt te voorkomen en meerdere merken hebben hier ook last van. (De BMW420 waarvoor ik keek had ook al zo'n lekke koplamp).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik rij al 40 jaar auto maar nog nooit condens gehad,
Waarom zou dat nu opeens niet te voorkomen zijn?
Trouwens bmw haalt waarschijnelijk zijn lampen bij dezelfde leverancier auto fabrikanten maken zelf geen lampen meer assembleren alleen
Mijn dealer zei bij gewone lichtblokken het wel eens kon dat er wat condens in komt. Maar de Talisman LED lichtblokken zijn potdicht en horen ook zo te blijven. Er zitten nl. geen lampjes in maar LED’s en deze zijn niet vervangbaar. Het ganse blok moet vervangen als het defect is of vocht bevat...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)