Vraagje : vorige week op vakantie in de eiffel Duitsland. Ik rij de garage uit en schakel van 1 naar 2 wil door schakelen naar 3 maar dat wil niet .auto aan de kant gezet proberen te schakelen maar niks alleen 1 en 2. Rondje gereden naar het huis terug auto achter uit garage in laten rollen want achteruit deed ook niet .na 2 uur kwam de adac toen werkte alle versnellingen ineens wel .Iemand idee wat het geweest kan zijn .
Gaat om scenic 2.0 16 v uit 2008
Het was erg koud -8 en harde oostenwind
En de auto had 1 dag stil gestaan in de garage .
In september drukgroep en koppeling vervangen .
Nu schakeld hij weer gewoon en lijkt er niks aan de hand .
Hoor graag jullie ideeën.
Gr erik
schakel probleem scenic 2008
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05 apr 2010
- Laatste bezoek: 25 mar 2019 20:13
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Re: schakel probleem scenic 2008
Zou best kunnen dat bij het vervangen van de koppeling ook wat lucht in het systeem is gekomen, lucht is samendrukbaar en bevat vocht en bij die kou kan dat bevriezingen in het systeem geven. Hierdoor kon je waarschijnlijk de koppeling niet goed vrijtrappen.
Tevens eens checken of er uberhaupt genoeg olie in de versnellingsbak zit. Hoewel wordt gezegd dat versnellingsbakolie onderhoudsvrij is, is een verversing of spoeling met evt. toevoeging van een additief aan te bevelen. Met 2 kapotte Renault versnellingsbakken heb ik mijn lesje wel geleerd
.
Nu maar hopen op (blijvende) hogere temperaturen
Tevens eens checken of er uberhaupt genoeg olie in de versnellingsbak zit. Hoewel wordt gezegd dat versnellingsbakolie onderhoudsvrij is, is een verversing of spoeling met evt. toevoeging van een additief aan te bevelen. Met 2 kapotte Renault versnellingsbakken heb ik mijn lesje wel geleerd

Nu maar hopen op (blijvende) hogere temperaturen

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 264 Weergaves
-
Laatste bericht door jambaas
-
- 2 Reacties
- 194 Weergaves
-
Laatste bericht door Marc151073
-
- 1 Reacties
- 105 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 8 Reacties
- 798 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 183 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 307 Weergaves
-
Laatste bericht door $tefan
-
- 0 Reacties
- 208 Weergaves
-
Laatste bericht door voort24