Zoe wil bijna niet meer laden
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
- Actief als: professional
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Zoe wil bijna niet meer laden
Hoi,
Na een aantal dingen denkende te hebben opgelost is het nog niet opgelost.
En ben nu een beetje de weg kwijt.
Na een aantal dingen te hebben gedaan.
1-laadkabel vervangen. (bleek niet defect te zijn)
2-Laadpaal zat een fout in en is door Ecotap vervangen door een nieuw model.
Toen ging het 1,5 week goed en nu weer een lijst met vreemde dingen.
- De zoe wil niet laden en geeft aan de paal 9.3volt door. (wil zeggen dat hij vol is)
Als je net met de zoe hebt gereden wil hij helemaal niet laden. laat je hem dan aan de paal hangen.
Dan begint hij vanzelf na een uur of 4-5 te laden.
Ook als je de bestuurders deur open en dicht doet begint hij soms spontaan met laden.
Eenmaal begonnen met laden is er geen probleem meer dan laadt hij de zoe in 2 uur vol.
- Dus de zoe naar de garage waar hij 3 dagen heeft gestaan. ze hebben een aantal dingen vervangen en opnieuw geprogrameerd.
Vandaag opgehaald, maar hellaas nog precies het zelfde.
Hij wil ook niet laden op andere laadpalen, en een andere zoe gaat direct laden op onze laadpaal en kabel.
Onze laadpaal kan ik uitlezen en zie steeds dat zodra de zoe gekoppelt is hij tussen de 8.85 en 9.3 volt naar de paal stuurt.
Laat je de zoe een tijdje aan de paal hangen zie ik ineens dat de zoe 6 volt naar de laadpaal stuur en gaat laden.
Nu pas merken we dat elektrisch rijden nog maar in de kinderschoenen staat.
Want als we smorgen hebben gereden met zoe, en hem smiddags weer willen pakken en hij niet geladen heeft.
Kunnen we onze leerlingen die automaatrijles hebben die middag afbellen.
Iemand nog ideeen?
mvgr, Mark
Na een aantal dingen denkende te hebben opgelost is het nog niet opgelost.
En ben nu een beetje de weg kwijt.
Na een aantal dingen te hebben gedaan.
1-laadkabel vervangen. (bleek niet defect te zijn)
2-Laadpaal zat een fout in en is door Ecotap vervangen door een nieuw model.
Toen ging het 1,5 week goed en nu weer een lijst met vreemde dingen.
- De zoe wil niet laden en geeft aan de paal 9.3volt door. (wil zeggen dat hij vol is)
Als je net met de zoe hebt gereden wil hij helemaal niet laden. laat je hem dan aan de paal hangen.
Dan begint hij vanzelf na een uur of 4-5 te laden.
Ook als je de bestuurders deur open en dicht doet begint hij soms spontaan met laden.
Eenmaal begonnen met laden is er geen probleem meer dan laadt hij de zoe in 2 uur vol.
- Dus de zoe naar de garage waar hij 3 dagen heeft gestaan. ze hebben een aantal dingen vervangen en opnieuw geprogrameerd.
Vandaag opgehaald, maar hellaas nog precies het zelfde.
Hij wil ook niet laden op andere laadpalen, en een andere zoe gaat direct laden op onze laadpaal en kabel.
Onze laadpaal kan ik uitlezen en zie steeds dat zodra de zoe gekoppelt is hij tussen de 8.85 en 9.3 volt naar de paal stuurt.
Laat je de zoe een tijdje aan de paal hangen zie ik ineens dat de zoe 6 volt naar de laadpaal stuur en gaat laden.
Nu pas merken we dat elektrisch rijden nog maar in de kinderschoenen staat.
Want als we smorgen hebben gereden met zoe, en hem smiddags weer willen pakken en hij niet geladen heeft.
Kunnen we onze leerlingen die automaatrijles hebben die middag afbellen.
Iemand nog ideeen?
mvgr, Mark
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
In 5 jaar wel problemen gehad met palen, maar dan was het rode neus en helemaal niet laden. Nadat de lader twee keer vervangen is zelden meer issues. Elektrisch rijden is echt niet meer in de kinderschoenen, maar je kan natuurlijk pech hebben met een maandagochtend lader. De problemen die jij beschrijft heb ik nog niet eerder voorbij horen komen. Hoop dat iemand het herkent en dat het snel gefixed is.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
- Actief als: particulier
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
Rap terug naar de garage, toch? Neem die monteur mee en laat hem zien dat het zo niet werkt. Hij moet testen op andere laadpalen.mdnooyer schreef: Hij wil ook niet laden op andere laadpalen, en een andere zoe gaat direct laden op onze laadpaal en kabel.
Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
- Actief als: particulier
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
In dit geval is het dus heel duidelijk dat het niet aan de laadpaal ligt maar aan de Zoe, andere Zoe's laden wel aan jullie laadpaal en jullie Zoe wil niet laden aan andere palen. Dat van die deur open en dicht doen herken ik wel en hebben alle Zoe's. Er zit maar een ding op en dat is dat de dealer het oplost: nieuwe lader, BMS update doen, enz.
Ook ik heb in het begin veel problemen gehad met laden en partijen geven altijd elkaar de schuld, de laadpaal leverancier geeft de dealer de schuld en vice versa. Dit probleem moet op te lossen zijn, de kinderschoenentijd zijn we inmiddels voorbij!
Ook ik heb in het begin veel problemen gehad met laden en partijen geven altijd elkaar de schuld, de laadpaal leverancier geeft de dealer de schuld en vice versa. Dit probleem moet op te lossen zijn, de kinderschoenentijd zijn we inmiddels voorbij!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
Mark,
Het is van belang dat je / je dealer, dit zaakje na enig geklooi escaleren naar Renault Nederland. Er zitten daar een paar knappe koppen die echt weten hoe het werkt, en die directe lijntjes hebben met de productspecialisten in Frankrijk. Mijn ervaring is ook dat als het eenmaal zo ver is het wel even kan duren, maar dat ze niet meer "loslaten" totdat het gefixt is.
Het is van belang dat je / je dealer, dit zaakje na enig geklooi escaleren naar Renault Nederland. Er zitten daar een paar knappe koppen die echt weten hoe het werkt, en die directe lijntjes hebben met de productspecialisten in Frankrijk. Mijn ervaring is ook dat als het eenmaal zo ver is het wel even kan duren, maar dat ze niet meer "loslaten" totdat het gefixt is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
- Actief als: professional
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
na enige tijd van updaten en dingen vervangen is dan toch de echte oorzaak gevonden.
De Renault dealer kwam erachter dat het toch in onze laadkabel zat.
Omdat we eerst een paar keer een nieuwe laadkabel hadden geprobeerd en de fout niet weg was, leek de laadkabel uitgesloten.
Na een aantal updates vanuit Renault en het vervangen van een rekenmodule bleven we problemen houden.
In de garage kwam men erachter dat het probleem nu wel de laadkabel was.
Men heeft ons een laadkabel meegeven voor 1 week om te testen.
En geen enkel probleem meer een week lang, ondertussen een nieuwe laadkabel besteld.
Ook bood de garage aan om het afgebroken laadklepje te vervangen onder garantie.
Vandaag is het klepje en de stekker onder garantie vervangen.
Weet niet of het mag, maar wil de Renault garage Kievit in Goes wel een dikke duim geven.
Alles is onder garantie gedaan zelfs de vervangende auto.
De Renault dealer kwam erachter dat het toch in onze laadkabel zat.
Omdat we eerst een paar keer een nieuwe laadkabel hadden geprobeerd en de fout niet weg was, leek de laadkabel uitgesloten.
Na een aantal updates vanuit Renault en het vervangen van een rekenmodule bleven we problemen houden.
In de garage kwam men erachter dat het probleem nu wel de laadkabel was.
Men heeft ons een laadkabel meegeven voor 1 week om te testen.
En geen enkel probleem meer een week lang, ondertussen een nieuwe laadkabel besteld.
Ook bood de garage aan om het afgebroken laadklepje te vervangen onder garantie.
Vandaag is het klepje en de stekker onder garantie vervangen.
Weet niet of het mag, maar wil de Renault garage Kievit in Goes wel een dikke duim geven.
Alles is onder garantie gedaan zelfs de vervangende auto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
- Actief als: particulier
- Locatie: NOORD-HOLLAND
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
Ik heb een probleem met uitgesteld laden maar dan alleen thuis op mijn eigen laadpaal. Thuis heb ik een vaste kabel en elders mijn eigen losse kabel. Met dat laatste nooit een probleem bij de overige palen. Zou er dan toch een fout in de kabel kunnen zitten?? Wat was er met jou kabel aan de hand? Had je ook een vaste kabel of alleen een losse? Ik hoor het wel.mdnooyer schreef:na enige tijd van updaten en dingen vervangen is dan toch de echte oorzaak gevonden.
De Renault dealer kwam erachter dat het toch in onze laadkabel zat.
Omdat we eerst een paar keer een nieuwe laadkabel hadden geprobeerd en de fout niet weg was, leek de laadkabel uitgesloten.
Na een aantal updates vanuit Renault en het vervangen van een rekenmodule bleven we problemen houden.
In de garage kwam men erachter dat het probleem nu wel de laadkabel was.
Men heeft ons een laadkabel meegeven voor 1 week om te testen.
En geen enkel probleem meer een week lang, ondertussen een nieuwe laadkabel besteld.
Ook bood de garage aan om het afgebroken laadklepje te vervangen onder garantie.
Vandaag is het klepje en de stekker onder garantie vervangen.
Weet niet of het mag, maar wil de Renault garage Kievit in Goes wel een dikke duim geven.
Alles is onder garantie gedaan zelfs de vervangende auto.
Grt. Bert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
- Actief als: professional
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
Had een losse kabel.
Als je hem aanraakte bij de zoe stopte hij gelijk met laden.
Als je hem aanraakte bij de zoe stopte hij gelijk met laden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
@mdnooyer: Dan was het ws (mede) dit: http://canze.fisch.lu/the-charge-plug-l ... chanism-4/
@PIPOOO: uitgesteld laden is weer een heel ander monster. Als je thuis niet-uitgesteld normaal kunt opladen is de kans dat het in de kabel (of aansluitpunt) zit vrijwel nul. Meestal een probleem met een halfgare TCU, maar anderen weten hier meer van.
@PIPOOO: uitgesteld laden is weer een heel ander monster. Als je thuis niet-uitgesteld normaal kunt opladen is de kans dat het in de kabel (of aansluitpunt) zit vrijwel nul. Meestal een probleem met een halfgare TCU, maar anderen weten hier meer van.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
- Actief als: particulier
- Locatie: NOORD-HOLLAND
Re: Zoe wil bijna niet meer laden
Deze is door Renault reeds vervangen. Bij alle laadpalen wel uitgesteld laden behalve thuis bij temperaturen <2 graden. Dan zou ik zeggen dan moet hij het overal niet doen. Maar volgens mij dwalen we nu af van de oorspronkelijke vraag hier.zoe2goe schreef:@mdnooyer: Dan was het ws (mede) dit: http://canze.fisch.lu/the-charge-plug-l ... chanism-4/
@PIPOOO: uitgesteld laden is weer een heel ander monster. Als je thuis niet-uitgesteld normaal kunt opladen is de kans dat het in de kabel (of aansluitpunt) zit vrijwel nul. Meestal een probleem met een halfgare TCU, maar anderen weten hier meer van.
Grt. Bert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 573 Weergaves
-
Laatste bericht door jeroende
-
- 0 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmond
-
- 0 Reacties
- 304 Weergaves
-
Laatste bericht door Injector1
-
- 2 Reacties
- 474 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210
-
- 3 Reacties
- 460 Weergaves
-
Laatste bericht door CreatoX