Hi Leden,
Sinds vorig jaar ben ik de bezitter geworden van een Renault Clio GT (2014). Prima auto en ik ben er heel tevreden mee. Er komen de laatste tijd alleen telkens meldingen om de automatische transmissie te controleren.
De eerste keer dat het gebeurde was op de snelweg en dan valt eigenlijk de hele aandrijving weg. Na een korte pauze aan de zijkant van de weg en herstarten was de melding verdwenen. Een paar dagen later kwam de melding direct bij het starten en ook de melding controleer luchtverontreiniging. In dit laatste geval was er nog geen meter gereden. Wel een opmerking beide dagen was het warm.
Ik heb de auto moeten laten wegslepen en naar de garage gebracht. De dealer heeft de auto uitgelezen en een geleide onderzoek gedaan. Vervolgens hebben ze de automaat een software update gegeven en was het opgelost. Dit alles voor 440 euro.
Nu heb ik 350 kilometer gereden en vandaag weer op de snelweg hetzelfde probleem. Op internet kom ik niet achter het probleem. Ik lees verhalen over vuile kleppen, kabelbreuk, sensoren te cetera. Heeft iemand wellicht ervaringen met dit probleem of tips om dit op te lossen. Ik heb namelijk niet heel veel zin om nogmaals m'n auto te laten uitlezen voor een paar honderd euro zonder een gewenst resultaat.
Groet,
Levi
Melding controleer automatische transmissie
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Levi15690
Topic author - 2-hit-miracle

- Actief als: particulier
-
Makkertje94
- Lid

Re: Melding controleer automatische transmissie
Goedenavond,
Mocht je in de buurt van soesterberg wonen vlakbij Utrecht dan zou je Carrec technocenter (of even Googlen voor hun website) kunnen benaderen aangezien hun heel veel ervaring hebben op het gebied van motoren en versnellingsbakken enzo en wellicht kunnen hun je vertellen wat het probleem is.
Maar ik persoonlijk zou niet weten van hoe en wat
Mocht je in de buurt van soesterberg wonen vlakbij Utrecht dan zou je Carrec technocenter (of even Googlen voor hun website) kunnen benaderen aangezien hun heel veel ervaring hebben op het gebied van motoren en versnellingsbakken enzo en wellicht kunnen hun je vertellen wat het probleem is.
Maar ik persoonlijk zou niet weten van hoe en wat
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
EricGT120
- 2-hit-miracle

Re: Melding controleer automatische transmissie
Hi Levi,
Half juli heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn Renault Clio GT van 2014.
Na een week bij de garage te hebben gestaan was hij gerepareerd…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Half juli heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn Renault Clio GT van 2014.
Na een week bij de garage te hebben gestaan was hij gerepareerd…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 22 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Onregelmatig stationair draaien/afslaan en 1x melding controleer inspuitsysteen
door Capsnarf » 17 nov 2025 23:59 » in Motorisch - onder de kap van de Captur 2 -
Reacties: 3
Weergaves: 2554 -
Laatste bericht door KDL
19 nov 2025 10:23
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 245 -
Laatste bericht door Grou_8
06 apr 2026 08:36
-