Passagiersairbag vervangen door weerstand

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Sasja
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:12

Passagiersairbag vervangen door weerstand

Bericht door Sasja »

Hoi ik heb een twino uit 2006, nu wil ik de airbag uitschakelen van de passagiers zijde, omdat hier een maxi cosi komt.
Weet iemand hoe ik aan deze weerstand kom om de airbag te vervangen? en hoeveel oohm deze moet zijn?
Alvast bedankt :!:
Gr. Sasja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

46920
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 dec 2004 21:16
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 46920 »

Beste Sasja,

Tijdens mijn zoektocht naar een Twingo ben ik er door meerdere mensen op gewezen dat het uitzetten van de airbag door middel van zo'n weerstand (dus niet met een reeds aanwezige schakelaar of sleutel) bij een ernstig ongeluk een probleem kan betekenen. Als er dan gewonden vallen, kan de bestuurder aansprakelijk worden gesteld voor het letsel. Er heeft nl. een niet goedgekeurde aanpassing aan de auto plaatsgevonden. Dat is volgens mij ook de reden waarom de meeste autodealers een dergelijke handeling ook niet meer uitvoeren.
___________________________________________________________________
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale (2006), Renault Avantime 3.0 V6 Privilege (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:00
Actief als: particulier
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bericht door henny »

Beste Sasja,
Heeft jou 2006 Twingo dan geen passagier uitschakel mogelijkheid? Doe de passagiers deur eens open en kijk naar de zijkant van het dashboard, daar zou hij moeten zitten! Er zijn een aantal Twingo fase1 bouwjaren zoals 1997 98 en fase2 1999 2000 welke wel een passagier airbag hebben (optie) maar geen uitschakel mogelijkheid. Toen was de keuze; of de maxi-cosi op de achterbank of de passagier airbag softwarematig uitschakelen in de airbag controller. Dit kan alleen gedaan worden door de Reanult dealer met speciaal apparatuur. Later als je weer uit de "maxi-cosi" tijd bent, kan je hem weer active maken op de delfde manier. Renault verkocht toendertijd ook "dummy's" dit was idd weerstand die in de plaats van de airbag gezet kon worden. Dan moet wel het dashboard "even" weg gehaald worden. Anders kan je niet bij het stekkertje van de airbag!. Het voordeel is dan wel, dat je niet hoeft te configureren. Ps, als je nu toch de schakelaar gevonden hebt, en je zet hem met de contactsleutel "uit" dan zie je een lampje aan komen in de lampunit achter je stuur. Zelf gaan hobby'n met weerstandjes is niet te adviseren. Succes Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sasja
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:12

Bericht door Sasja »

hoi nee in onze twingo van 2006 zit deze optie niet helaas om het uit te schakelen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Ik vervoer zelf ook maxi-cosi's in onze Scenic en Clio, maar ik zou het risico niet durven nemen om daar zelf iets aan te sleutelen. Kun je de dealer niet vragen of die een nette schakelaar kan installeren ?? Onze Scenic en Clio hebben een identieke schakelaar om de bijrijdersairbag uit te schakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht