Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Onze Grand Scenic uit 2009 heeft geen USB-poort om bv een USB-stick of telefoon met muziek aan te sluiten. We hebben de af-fabrieksradio, en op het console zit tussen de cruisecontrol en de aansteker een róde en witte aux ingang - als dat zo heet.
Kan ik toch muziek afspelen via usb-stick of telefoon? En hoe doe ik dat dan het slimst? Werkt bv een simpele usb-aansteker? Of moet ik denken aan een FM-transmitter in de aansteker bijvoorbeeld?
Ik heb ook slots gevonden die de aux zouden kunnen vervangen voor een aux + USB ingang, zoals deze:
Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt alleen een kabeltje aanschaffen wat van Tulp stekker naar Jack stekker gaat. Die Jack prik je dan in je GSM of MP3 speler en dan kun je muziek afspelen.
wat is er niet mogelijk? Een andere radio? Of bedoel je bv zo'n FM-transmitter?
Dat kabeltje klinkt trouwens al als een prima alternatief, zo vaak zal ik het niet gebruiken. Is het dan een kwestie van kabel aansluiten en muziek afspelen op mijn telefoon? Werkt de stuurbediening dan ook, en het display, of moet alles dan via de telefoon worden geregeld?
Liefst zou ik natuurlijk een oplossing hebben waarbij alles via de besturing op het stuur kan worden geregeld.
EDIT: ik kom nu uit bij zoiets als de YATOUR USB, SD, AUX, Bluetooth* interface voor autoradio. Klinkt prima, geen idee hoe het eruit komt te zien. Is dat een goede mogelijkheid?
FM transmitter is een lapmiddel als je gewoon een AUX aansluiting hebt, maar het is uiteraard wel mogelijk. USB aansluiting of een Yatour is niet mogelijk bij deze radio.
Je selecteert de AUX via de Source knoppen bij het stuur. Als je iets aansluit op deze AUX, dan kun je alleen het volume op het stuur regelen. Een ander nummer kiezen is alleen mogelijk via het aangesloten apparaat (GSM, MP3 speler, iPod etc.).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
RichTrip schreef:FM transmitter is een lapmiddel als je gewoon een AUX aansluiting hebt, maar het is uiteraard wel mogelijk. USB aansluiting of een Yatour is niet mogelijk bij deze radio.
Je selecteert de AUX via de Source knoppen bij het stuur. Als je iets aansluit op deze AUX, dan kun je alleen het volume op het stuur regelen. Een ander nummer kiezen is alleen mogelijk via het aangesloten apparaat (GSM, MP3 speler, iPod etc.).
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...
Plots kent mijn mediaspeler geen usb stick meer,of een andere bron.Deze gebruik ik al een jaar op deze capture.Op de laptop,pc speelt die zonder problemen af!Bij het insteken van de stick zegt die # geen muziek bron gevonden #.Ik heb enkele liedjes...
Ik overweeg een Talisman Estate uit 2017 te kopen, maar merkte tijdens de proefrit dat ik de telefoon wel gekoppeld krijg om te bellen, maar dat ik muziek niet via bluetooth van telefoon naar boxen krijg. Het lijkt alsof er geen data...
Hallo, de vloer aan de bijrijderskant is nat en ik vermoed dat het met de airco heeft te maken. Ik zie na gebruik van de airco ook geen plasje water onder de auto.
Wie weet waar onder de auto precies de condensafvoer/slang zit bij een Scenic 3 ? Of...