Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn clio estate staat nu al enkele dagen in de garage omdat de ruitensproeier niet werkt.
Het motortje is doorgemeten en is niet kapot. De Renault dealer kan het probleem maar niet vinden.
Er zit ondertussen een nieuwe CPU in van €300, maar ook dat mocht niet baten. De dealer wil wel verder zoeken, maar gaat dan €100/uur rekenen. Dit lijkt zo een erg dure grap te gaan worden
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, of tips wat ik kan doen?
Zonder een werkende ruitensproeier komt hij niet door de APK.
Wie heeft er een overzicht van de zekeringenkast waar welke zekering voor bedoelt is ??
Clio III 2010 Business Edition
Klacht is dat zowel de bediening voor de ruitensproeiers voor en achter niet werken. (pompje(s) helemaal dood)
Je kunt ze ook 1 voor 1 controleren natuurlijk 5 minuten werk , weet je meteen of ze allemaal heel zijn.
Meten is weten , garage moet dit toch kunnen vinden !
mechanic schreef:De stuurschakelaars geven vaak problemen. Met uitlezen kum je controleren of de uch wel 'ziet' of je de sproeier bediend.
Ok bedankt voor je info, ik kan jullie nog wel berichten dat mijn garage onlangs de switches van de cruise control op het stuur vervangen heeft.
Vraagje om die switches van de cruise control te vervangen dient men dan ook de bediening van de ruitenwisser/sproeiers los te nemen of alleen de bedrading ? Mogelijk dat het door deze werkzaamheden veroorzaakt is ?? Of is dit uitgesloten ??
mechanic schreef:Normaliter kun je na het enkel demonteren van de stuur airbag deze knoppen vervangen.
Even contact gehad met mijn garage en die vertelde mij dat het niets te maken kon hebben met de reparatie van de cruise controle bediening maar aangaf dat het hoogstwaarschijnlijk de pomp is die het begeven heeft. ( na 8 jaar gebruikelijk ?? nee toch !!! )
Men gaat komende week er even naar kijken <> Groeten <> Cees
Je schreef in je eerste post dat deze 'doorgemeten was en niet kapot'.
Raar als je dan iets van €300 vervangt en hef dan toch het pompje is. Of mis ik iets?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik zit al een tijdje met een kapotte leiding van de ruiensproeier. Marterschade helaas.
nu leek me dit eenvoudig zelf te vervangen, en deels is dat ook gelukt voor het stuk dat zichtbaar is, alleen loopt er een deel van de leiding onder het chassis...
Laatst een megane grandtour station uit 2005 gekocht.
Niks mis met de auto en loot perfect.
Enige wat nu blijkt is dat als ik de ruitensproeier functie voor voorruit wil gebruiken er niks gebeurd en als ik die voor achter gebruik...
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...
Ik heb een Renault Megane Coupe uit 2009. Deze heeft een Carminat navigatie systeem zonder Tomtom.
De radio heeft een ingebouwde cd wisselaar en bediening in middenconsole. Bluetooth is aanwezig, maar enkel voor bellen.
Goedemiddag mede renaultrijders
Sinds kort ben ik eigenaar van een megane 3 estate (gt line) uit 2012 na jaren met de espace van 2007 te hebben gereden
Met het proefrijden werkten de achterramen prima helaas nu dus niet meer nadat ze de trekhaak...
Hallo
Ik heb een renault megane estate limited 1.3 uit 2020
De kilometerstand is 103000.
Nu hoor ik als ik terug schakel van de 6e versnelling naar de 4e versnelling af en toe een kloppend geluid ik denk achterin.
Ook bij het schakelen van de 4e...