Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38
Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Daar zijn we weer eens
Na vorig jaar de auto weer goed verzorgd te hebben met nieuwe banden, distributieriem en onlangs nieuwe dynamo, meteen na vervanging van dynamo storing bij hogere toerentallen. Auto gaat dan in noodloop en na tijdje rustig rijden gaat storing weer weg. Meteen na aanspreken veel vermogen weer opnieuw storing. Vooral bij rijden op snelweg.
Garage geeft aan dat inlaatspruitstuk gescheurd is. Is blijkbaar van kunstof en gaat we eens vaker kapot. Huidige motor is “pas” 100.000km oud en auto rijdt eigenlijk nog altijd heerlijk. Zonde om weg te doen maar ook verstandig als het maar geld blijft kosten.
Iemand tips en trucs bij vervangen spruitstuk? Ik begrijp dat er nog wat werk bij komt kijken dat niet geheel zonder risico’s is. Gloeibougies en verstuivers los hetgeen nog wel eens mis wil gaan?
Hoor graag van jullie!
Na vorig jaar de auto weer goed verzorgd te hebben met nieuwe banden, distributieriem en onlangs nieuwe dynamo, meteen na vervanging van dynamo storing bij hogere toerentallen. Auto gaat dan in noodloop en na tijdje rustig rijden gaat storing weer weg. Meteen na aanspreken veel vermogen weer opnieuw storing. Vooral bij rijden op snelweg.
Garage geeft aan dat inlaatspruitstuk gescheurd is. Is blijkbaar van kunstof en gaat we eens vaker kapot. Huidige motor is “pas” 100.000km oud en auto rijdt eigenlijk nog altijd heerlijk. Zonde om weg te doen maar ook verstandig als het maar geld blijft kosten.
Iemand tips en trucs bij vervangen spruitstuk? Ik begrijp dat er nog wat werk bij komt kijken dat niet geheel zonder risico’s is. Gloeibougies en verstuivers los hetgeen nog wel eens mis wil gaan?
Hoor graag van jullie!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 jun 2017 21:25
- Actief als: particulier
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Wanneer je een nieuw inlaatspruitstuk plaatst, wil je daarna vooral geen air-leaks. Ik vraag me trouwens af hoe dat ding gescheurd is...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Volgens garage komt scheuren vaker voor. Is van kunststof en door ouderdom en hoge druk zou dit scheuren kunnen veroorzaken.LagunaChauffeur schreef:Wanneer je een nieuw inlaatspruitstuk plaatst, wil je daarna vooral geen air-leaks. Ik vraag me trouwens af hoe dat ding gescheurd is...
Ik wil uiteraard geen air leaks meer maar vraag me af of vervangen nog zin heeft. Moet nog veel anders gebeuren als ik spruitstuk vervangen en wat kan ik dan verwachten? Ik zit niet echt te wachten op heel veel meer kosten... Wellicht wel tijd om eens naar iets anders op zoek te gaan? Auto verder perfect. Rijdt heerlijk en motor loopt als een zonnetje verder
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Als er meer kosten op de loer liggen is afscheid nemen wellicht nu een wijze beslissing.
Upgraden naar een 2.0dci espace wellicht.
Upgraden naar een 2.0dci espace wellicht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Distributieriem is vorig jaar vervangen, dynamo helemaal nieuw, accu nieuw en nieuwe banden dus verwacht verder niet veel kosten. Ik weet echter niet wat voor kosten ik mag verwachten bij vervangen spruitstuk. Ik hoor verhalen over vastzittende verstuivers etc. die je tegenkomt bij vervanging van spruitstuk.mechanic schreef:Als er meer kosten op de loer liggen is afscheid nemen wellicht nu een wijze beslissing.
Upgraden naar een 2.0dci espace wellicht.
Als ik wist dat deze reparatie iets van 750,- ging kosten dan zou ik het wel doen maar als het veel meer wordt dan wordt het idd tijd om eens van auto te wisselen. Ik twijfel dus nog. Volgens garage zou het veel meer KUNNEN worden maar waarschijnlijkheid kunnen ze niet aangeven. Ben dus benieuwd of iemand anders mij nog zou kunnen adviseren
Edit: mocht iemand nog een tip hebben over garage of goede reparateur in redelijk buurt van Oss-Nijmegen dan houd ik me ook aanbevolen. Ik kan auto prima maandje missen dus hoeft geen haastklus te worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
- Actief als: particulier
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
distributie, accu en banden behoren tot het "gewone" onderhoud. Maar ik geef toe wanneer is het beste moment om een auto weg te doen.
Bel eens met Renaultspecialist Bas Risseeuw in Arnhem. Ik heb zelf geen ervaring met deze garage (woon te ver weg) maar lees op diverse Renaultforums goede berichten over zijn deskundigheid en eerlijkheid.
Bel eens met Renaultspecialist Bas Risseeuw in Arnhem. Ik heb zelf geen ervaring met deze garage (woon te ver weg) maar lees op diverse Renaultforums goede berichten over zijn deskundigheid en eerlijkheid.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Vaak zit de boel behoorlijk vast,dat klopt.
Van te voren is dat niet duidelijk aan te geven helaas.
Van te voren is dat niet duidelijk aan te geven helaas.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Ik denk dat ik maar eens naar vervanging ga kijken dan. Ik heb onwijs veel plezier ervan gehad en nooit bezuinigd op onderhoud maar het houdt ooit op natuurlijk .mechanic schreef:Vaak zit de boel behoorlijk vast,dat klopt.
Van te voren is dat niet duidelijk aan te geven helaas.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38
Re: Inlaatspruitstuk 2.2 dci 2004
Kogel is door de kerk. Hij gaat eruit. Ik heb geen behoefte aan onzekerheid in de komende kosten voor reparatie. Als ik zeker wist wat reparatie zou kosten dan zou ik het waarschijnlijk wel aan durven maar nu lijkt me afscheid nemen het beste
Iemand een goed idee hoe ik er nog iets voor terug kan krijgen? Zit een zojuist gereviseerde Valeo dynamo met vrijloop in en verder altijd goed onderhouden. Motor is bij 127.000 vervangen en nu staat er 247.000 op teller.
Iemand een goed idee hoe ik er nog iets voor terug kan krijgen? Zit een zojuist gereviseerde Valeo dynamo met vrijloop in en verder altijd goed onderhouden. Motor is bij 127.000 vervangen en nu staat er 247.000 op teller.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 64 Weergaves
-
Laatste bericht door ZiggyMiauw
-
- 2 Reacties
- 162 Weergaves
-
Laatste bericht door Orbitelle
-
- 1 Reacties
- 129 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 170 Weergaves
-
Laatste bericht door hmeeberg
-
- 0 Reacties
- 212 Weergaves
-
Laatste bericht door guidohenckens
-
- 10 Reacties
- 421 Weergaves
-
Laatste bericht door Gurbe
-
- 1 Reacties
- 107 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip