Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Plaats reactie

Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Ik zit momenteel met het volgende probleem en ben al bij meerdere garages geweest. Ik rij een Renault Megane 1.5 Dci uit 2012 met een huidige kilometerstand van 167.000 km.
Bij 159.000 km is de distributieriem, spanrol en waterpomp vervangen (voor de zomervakantie). Een paar weken later valt het op dat de auto wat knikkergeluiden maakt. De knikkergeluiden (met name bij de lage toerentallen) blijven aanwezig en de dagen erop stottert de auto lichtjes bij constante snelheid. Gevoelsmatig mis ik ook een aantal pk's.
Ik ben naar mijn garage geweest en die heeft de computer uitgelezen en geen foutcodes kunnen uitlezen. Voor de zekerheid heb ik de brandstoffilter, olie en oliefilter vervangen.
Het stotteren e.d. knikkergeluiden bleven aanwezig, doch daar kwamen ineens ook problemen bij tijdens de koude start, n.l. onregelmatig lopen waarbij de toerenteller richting de 600 toeren ging en de motor net niet wilde afslaan. Dit gaat gepaard met wat rookontwikkeling uit de uitlaat en ruik je binnen in de auto wat onverbrande zure uitlaatgassen. Op advies van de garage heb ik verstuiverreiniger gebruikt, omdat volgens hun de knikkergeluiden van de verstuivers zou komen. Dit heeft helaas niet geholpen alsmede het tanken van diesel bij de Shell.
Als de auto in zijn vrij stond en gas gaf waren er geen knikkergeluiden aanwezig, alleen bij het wegrijden tot circa 1500 toeren.

Een enkele dag heb ik de auto ook nog kunnen starten zonder enig probleem en trok de auto goed op en geen knikkergeluiden.

De auto is in overleg met mijn garage naar een Renault garage gegaan en die heeft na het uitlezen van de computer 6 storingen gevonden die betrekking hadden op een probleem met de verstuivers. Verstuiver 4 is vervangen en opnieuw ingeleerd. De ochtend erop wilde in naar mijn werk gaan, startte ik de auto. Raad eens? Stotteren, knikkergeluiden en stationair heel slecht lopen met een rookwalm uit de uitlaat.
De auto is wederom naar de Renault garage gegaan en die heeft de koude start meegemaakt en heeft de computer uitgelezen. Er stonden geen foutcodes is. De auto hebben ze 3 dagen in bezit gehad, hebben ze een compressiemeting gedaan (was goed), hebben ze de 4 gedemonteerde verstuivers bij een speciaal bedrijf laten testen (geen problemen), is de kleptiming voor de zekerheid (vanwege vervanging distributieriem) gecontroleerd (was goed) en is door hun nieuwe software geïnstalleerd. Er zijn diverse zaken om en rond de motor gecontroleerd en waren alle waarden goed. De garage heeft aangegeven bij een vervolg van het probleem niets voor mij te kunnen betekenen.

Bij het wegrijden ging het enigzins goed, doch de knikkergeluiden zijn aanwezig in het gehele toerengebied (voorheen tot circa 1500 toeren).
Vanochtend heb ik de auto gestart. Veel rook, onregelmatig lopen. Dus na een aantal forse gepeperde rekeningen zit ik nog steeds met een auto die ik meer laat staan dan gebruik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Dan blijft er niet veel over. Er is dus al een hoop gecontroleerd. Mijn eerste gedachten waren de verstuivers, als die van het merk Denso zijn gaan ze met bosjes kapot. Maargoed die zijn bij jou goed bevonden.

Even wat simpele gedachten van mijn kant uit,
- luchtfilter niet verstopt? Te weinig lucht dus teveel brandstof wat het knikkeren veroorzaakt.
- zoals al aangegeven luchtmassa meter kan kapot zijn, verkeerde waarde.
- opvoerpomp in de tank. Als deze te weinig druk levert krijgt de motor niet voldoende brandstof.
- verstuiver retourtest uitvoeren op het voertuig. Misschien toch een probleem hiermee die bij de losse test niet naar boven is gekomen.

Als me nog iets binnen schiet meld ik me weer.

Succes Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Jeroen, bedankt voor de tips.

Hierbij enige reacties op je aangegeven punten, n.l.

- Luchtfilter heb ik heel lang geleden laten vervangen door een vervangingsfilter van K&N;
- Luchtmassa meter kapot? Dan moet er toch een storingsmelding in het geheugen staan.

In onze vakantie is op een gegeven moment ook de turboslang eraf geklapt door een gebroken slangklem (originele klem). Deze is door de wegenwacht vervangen en opgelost. Volgens de wegenwacht had er een storingslampje moeten branden, maar dit was niet het geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Zo'n k&n filter moet wel regelmatig schoon gemaakt worden, anders gaat ie ook dicht zitten.

Een defecte luchtmassa meter hoeft niet altijd een storing te geven. Hij kan ook licht afwijken wat wel tot problemen zorgt maar binnen de marge van de ecu om een foutmelding neer te zetten.

Bij welk bedrijf zijn de verstuivers getest?

Dit moet toch op te lossen zijn. Het is er in gekomen dan moet het er ook uit.

Ik blijf nadenken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Schiet mij nog iets binnen.
Heeft u ook koelwater verlies?
Ik zit ook aan de watergekoelde egr-klep te denken namelijk.
Dan kan er wat koelwater in de cilinder komen en dit verbrand dan.
Is het bij warme motor ook?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Ik heb naar mijn mening geen koelwater verlies. Het roken is in principe alleen bij koude motor. Als de motor warm is, is er geen rookontwikkeling.
Wel licht stotteren en pingelen van de motor (verstuivers ???).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Duidelijk.

Ik blijf de verstuivers verdacht vinden. Denk dat ze teveel staan in te spuiten.
Als er bij ons een Megane binnen komt met verstuiver problemen dan halen wij ze eruit en laten we ze testen, als er dan ook maar 1 kapot is vervangen we ze allemaal (uiteraard altijd in overleg) dit omdat wij ook al een paar keer hebben meegemaakt bij terugplaatsen dat er dan weer een paar kapot gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerardvandegrift
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2018 19:56
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Gerardvandegrift »

Joost,
Ik heb exact dezelfde problemen, ook bij mij recent de distributieriem vervangen.
Ik heb deze week de verstuivers vervangen, helaas zonder resultaat.
Zaterdag gaan we de brandstofproblemen vervangen, hopen dat het dan is opgelost.
Zijn jou problemen al verholpen?
Gr Gersrd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Ik begrijp dat bij allebij de megane's de problemen zijn ontstaan na het vervangen van de distributieriem. Klopt dit?
Als dit zo is dan zou ik zeggen dat de riem niet lekker optijd staat.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

De riem staat goed en op tijd. De Renaultgarage heeft dit als 1e gecontroleerd. De kleptiming staat goed.
Mijn eigen garage die destijds de distributieriem heeft vervangen heeft voor de zekerheid (en voor zichzelf zonder mij op kosten te jagen) de kleptiming ook gecontroleerd. Ook hij koppelde terug dat deze op tijd staat.

Wat kan het nu zijn? De kleppenversteller? Dan moet de sensor die dit bewaakt toch een melding geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Gerard, vraagje? Heb je bij jou auto de distributieriem door een Renault garage laten uitvoeren? of je eigen garage?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Ik hoop dat ze ook het tandwiel van de brandstofpomp op tijd hebben gezet. Ondanks dat het een pomp is die de hoge druk levert moet deze wel op tijd gezet worden.
Er staan ook altijd merktekens op de nieuwe riemen om deze uit te lijnen. Heb het zelf nog nooit anders gedaan dus ik weet niet wat er gebeurd als het verkeerd gezet word. Ik zet ze altijd gewoon volgens de fabrieksgegevens op tijd. Het zou weleens voor een bepaalde voorinspuiting kunnen zijn. Waardoor je nu dus de problemen hebt. Omdat jullie klachten lijken op een verkeerde inspuiting en als ik het nog steeds goed begrijpt na het vervangen van de distributieriem is gekomen.

Het aantal tanden bij X=19
Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie hier weer iets mee. Ik blijf nadenken.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerardvandegrift
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2018 19:56
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Gerardvandegrift »

De brandstofpomp is vervangen, problemen zijn opgelost, hij loopt weer als een zonnetje.
Pomp 2e hands gekocht voor 250 euro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Gerard, vreemd dat je pomp na de vervanging kapot is gegaan. Hoe hebben ze dit kunnen testen bij je garage?
Kwam de storing gelijk na het vervangen van de distributie of zat daar nog enige tijd ertussen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerardvandegrift
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2018 19:56
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Gerardvandegrift »

Distributie is in juni vervangen, ik ben toen met de auto op vakantie naar Spanje geweest, geen problemen.
problemen zijn ontstaan ongeveer 7000 kilometer nadat de riem is vervangen.
Mijn neefje is monteur bij Opel, hij constateerde dat de druk in de brandstofpomp (te) hoog was, wat vermoedelijk slijtage was.
Auto heeft nu ook weer meer vermogen bij de lage toeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Bedankt voor je reacties. Ik ga met deze gegevens naar mijn eigen garage die destijds de riem heeft vervangen. Bij mij kwam na een 1000 km pas de storingen zoals stotteren en knikkeren, maar ongeveer 6000-7000 km na het vervangen van de riem het roken, onregelmatig stationair lopen.
Ik ben bang dat toen 1 van de verstuivers daardoor defect is geraakt. Als de pomp veel meer druk geeft, dan snap ik wel waarom ik aan een giga hoog brandstofverbruik blijf houden. Ik hou jullie beide op de hoogte. Ik denk dat Jeroen daar in de toekomst ook wat mee kan.
Vreemd dat de Renaultgarage dit niet heeft geconstateerd na allerlei testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Update !!! Ik heb vanochtend door mijn garage de timing van de brandstofpomp (volgens de tekening van Jeroen) gecontroleerd. Deze staat goed. Er staan inderdaad strepen van de distributieriem die overeenkomen met de instelling. Daar is dus niks mis mee.
Het verhaal van de brandstofpomp dat deze een (te) hoge druk geeft is een raar verhaal. Als een brandstofpomp defect is moet deze een lagere druk geven. Mijn garage heeft de hele ochtend gereden met de computer aangesloten. Hij heeft voor de zekerheid "iets" met de computer gereset en mij gebeld of ik meeging voor een proefrit.

En wat denk je? :D
De auto start en rijd lekker zonder gepingel e.d. Ook een vrij normaal brandstofgebruik. Kan ik een mechanisch probleem uitsluiten?
Hij heeft een of andere "adaptiewaarde" gereset en vindt het vreemd dat dit mogelijk niet na de vervanging van de verstuivers door de garage is gedaan. Hopelijk start de auto morgenochtend weer "gewoon". Ik hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Hannibal_ »

Wow!
Gaaf als het hiermee opgelost is!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door A110 »

Dat is goed om te horen. Een pomp kan uiteraard kapot gaan maar ik ze nog niet gehad. Resetten van diveren waardes kan inderdaad een hoop schelen. Was er ook vanuit gegaan dat dat al gebeurd was.
Hopelijk zijn de problemen huermee opgelost.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerardvandegrift
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2018 19:56
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Gerardvandegrift »

Ben benieuwd Joost, ik hoop dat het opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Update !!! Vanochtend de koude start meegemaakt. Op heel lichtjes onrustig lopen ( koud / vochtig) geen rookontwikkeling en tijdens het rijden geen gepingel. Heerlijk om weer van de auto te kunnen genieten. Ik ben pas rustig als ik een weekje of wat geen problemen heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Hannibal_ »

En?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

De auto start goed, loopt lekker en geen gepingel. Tijdens het rijden is wel licht stotteren merkbaar en moet ik wel moeite doen om zuinig te rijden. Mijn garage geeft aan dat de waarden in de computer zijn gereset en dat deze de aankomende tijd een soort van gaat kalibreren. Zou het stotteren misschien met gloeipluggen en/of egr te maken hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Hannibal_ »

Hmmmmm antwoord op je vraag zou ik niet weten.

Nog geen 100% oplossing dus.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Victor_1972
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 13:34
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Victor_1972 »

Hoi Joost, zou je de details van je monteur /garage willen delen. Heb dezelfde problemen (km stand 154 k) en wil mijn garage naar laten kijken. Als ik of zij weten welke instellingen zijn gewijzigd dan scheelt dat een hoop zoek werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Victor, is bij jou ook recent de riem vervangen? Bij mij kwam de storingen na een paar duizend kilometer pas. Een verstuiver is vervangen . Na meerdere testen ed heeft mijn eigen garage met zijn computer de "adaptiewaarde(n)"gereset. Als je dit zo aan je garage doorgeeft moet het probleem mijn inziens verholpen zijn.

Rookt en stottert jouw auto ook? En pingelen van de verstuivers?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Victor_1972
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 13:34
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Victor_1972 »

Distri laten vervangen toen ik de auto kocht bij 134 km.Sinds enkele weken misschien langer knikkerend geluid bij lage toeren en stotterende start met war rook en eerste paar honderd meter. Weet niet wat je met pingelen van de verstuivers bedoelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Het knikkeren wordt veroorzaakt door het geluid wat je verstuivers maakt. Dat noemen ze ook wel pingelen of nagelen. Op de distributieriem staan merktekens die ook bij je brandstofpomp ook op tijd moet staan. Zie bovenstaande tip met afbeelding van Roland. Ik zou je adviseren om de computer door een Renaultgarage te laten uitlezen. Die leest namelijk meer uit dan een normale obd uitleesapparatuur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Victor, ik was benieuwd of je auto inmiddels al is gerepareerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jvt
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2019 11:32
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door jvt »

Ook onze Megane heeft dezelfde kuren (schokken/pingelen) na het vervangen van de waterpomp/distributieriem. (na een paar weken). Als de motor koud is begint hij na een paar honderd meter te schokken en dat wordt minder naarmate de motor warmer wordt. Het is weg als de motor warm is. Het pingelen (knikkeren) in lage toeren blijft hij wel doen.

Weet iemand precies de oplossing, want mijn eigen garage komt er "nog"niet uit ?? Lees wat over resetten van de adaptie waarden ....

Alvast bedankt voor reacties !!
Jerry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door Joost_1971 »

Je auto bij de garage aansluiten op de computer en gewoon proberen op de "adaptiewaarde" op nul te zetten of m.a.w. resetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jvt
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2019 11:32
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door jvt »

Dank voor je reactie Joost.

Dat is inmiddels gebeurd en het lijkt zo goed als weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jvt
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2019 11:32
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci (2012) stottert / rookt

Bericht door jvt »

Probleem is helaas toch weer teruggekomen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht