Gestrand met lege accu

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Gestrand met lege accu

Bericht door fivari »

Het is me na bijna 5j dan toch overkomen, bijna, helemaal.
Twee weekends terug met de zoon naar de Ardennen. Te ver zonder laadbeurt, ook niet vol kunnen vertrekken.
Om een onbekende reden brak de snellaadbeurt in Namen af en kreeg ik het ook niet terug aan de praat. Geen nood: ik had wel ongeveer genoeg bereik om de bestemming te halen. Maar dat was buiten een omleiding gerekend en buiten de flinke stijging naar het einde van de rit toe. De reserve aan kms die we bij het begin nog hadden, smolten weg en op 15km van de bestemming verdween de range-indicatie. Toen reden we al erg traag. Maar de auto bleef gaan en toen we boven op de laatste helling aankwamen aan kruiptempowas het vermogen al een tijdje beperkt. In de afdaling nadien zette we de wagen nog even in N en bij wat hogere snelheid terug in D, maar toen kon er niet meer geregenereerd worden. Toen we onderaan een bocht terug naar boven wilden nemen, was het dan ook echt gedaan met rijden.
We belden de rest van de familie en wat vrienden die al in het vakantiehuis waren aangekomen. Bleek dat we die woning zonet in de afdaling waren voorbij gereden. Zelfs Google Maps had zich vergist. We hadden het dus "probleemloos" kunnen halen.
Maar...

toen we 20' later de bagage hadden overgeladen en de vrienden klaar stonden om de wagen de berg op te duwen tot aan de woning, wilde ik de auto starten, al was het maar om stuurbekrachtiging te hebben. Wat bleek: de batterij had zich voldoende hersteld om die paar honderd meter terug de berg op te rijden.
Fivari in het stopcontact en de volgende morgen terug vol.
Of hoe je in panne kan vallen, alle adrenalinestoten ondergaat, mag ervaren hoe zo'n panne gradueel ontstaat en er dan eigenlijk toch gewoon geraken.

Misschien nog meegeven waarom ik onderweg nergens aanbelde om enkele kWh bij te laden met de Fivari. De auto had na de mislukte pogingen om het laden te herstarten in Namen de melding "accu laden niet mogelijk". De melding was ook weg na de 20' wachttijd, zoals de meesten hier wel weten.

Wat me toch wel meeviel: het flinke bereik dat je nog beschikbaar hebt als de batterij als leeg wordt geafficheerd.
Anderen iets gelijkaardigs al mogen ervaren?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door birdibird »

Ja, ik heb iets vergelijkbaars ervaren.
Wij hebben vorige week ons huis ook net niet gehaald: de laatste 150m het onverharde pad op bleef ze halverwege steken.
Was wel grappig om de motor te voelen proberen en het dan toch nog op te geven.
Echter toen we even later met ons busje de Zoe de heuvel op sleepten, kon ze toch nog een heel klein beetje meehelpen.
Daarna was het vlak voor het huis echt gedaan.
Ik vond het wel wat hebben om haar eens helemaal leeg te hebben gekregen. Er zit inderdaad nog best wat reserve in.
Ik heb het idee dat de --- streepjes bij 10% verschijnen en de turtlemode bij 5%...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door fivari »

Naar mijn ervaring, met de Q210-versie:
bij 12%: "heb je al aan eco-modus gedacht" en oranje licht
bij 6% verdwijnt de range-aanduiding
en dan wanneer Canze al lang 0% aangeeft, krijg je pas de turtlemode.
En dat recupereren van de batterij na wat wachten, is toch ook iets om eventueel mee uit de grootste nood te geraken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door Gliset »

2018-10-23 11.00.19.jpg
Ik was vanochtend toch wel blij toen ik bij "mijn" openbare laadpaal stond (dus thuis was). Maar anders dan een boel irritant gepiep eigenlijk nog niks gemerkt aan de auto (nu reed ik de laatste 3,5km sowieso binnen de bebouwde kom en heb ik (dacht ik) zelf rustig opgetrokken). Bij het opstarten van het laden gaf de auto aan nog 3% te hebben, dus had nog wel iets verder kunnen pushen :roll:

Was trouwens een bewuste keuze. Had bij begin van de rit eigenlijk al te weinig, maar geen zin om onderweg nog ergens te stoppen. Route nog iets kunnen verkorten en zuinig (achter een vrachtwagen) gereden.

Vroeg me wel af: hoe vaak zou Renault inmiddels een volledig lege Zoë hebben versleept, én hoe verhoudt zich dat tot het aantal fossielen dat met een lege tank (en alle ellende van dien...) moet worden versleept?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door TonVH »

Gliset schreef:2018-10-23 11.00.19.jpg
Vroeg me wel af: hoe vaak zou Renault inmiddels een volledig lege Zoë hebben versleept, én hoe verhoudt zich dat tot het aantal fossielen dat met een lege tank (en alle ellende van dien...) moet worden versleept?
Fossielen hebben een zeer geavanceerd systeem en hoeven niet gesleept te worden.

Je gooit er 5L brandstof in en je rijdt zelf naar de pomp. Je zou zelfs wat van een passant kunnen lenen. Bij Sion zijn ze erg slim en bouwen die optie gelijk in.

Tenzij het fossiel een hybride is dan wordt het een heel triest verhaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door Gliset »

TonVH schreef:
Gliset schreef:2018-10-23 11.00.19.jpg
Vroeg me wel af: hoe vaak zou Renault inmiddels een volledig lege Zoë hebben versleept, én hoe verhoudt zich dat tot het aantal fossielen dat met een lege tank (en alle ellende van dien...) moet worden versleept?
Fossielen hebben een zeer geavanceerd systeem en hoeven niet gesleept te worden.

Je gooit er 5L brandstof in en je rijdt zelf naar de pomp. Je zou zelfs wat van een passant kunnen lenen. Bij Sion zijn ze erg slim en bouwen die optie gelijk in.

Tenzij het fossiel een hybride is dan wordt het een heel triest verhaal.
Rijd al te lang in een oldtimer, waarvan ik verwacht dat dat geavanceerde systeem niet meer werkt (door vuil etc...) :oops: Je hebt helemaal gelijk. Maar dan nog: hoe vaak is het echt leegrijden nu al gebeurd bij de Zoë's?
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door TonVH »

Hoe vaak?

Heb toevallig in de afgelopen 10 dagen 3 maal een dergelijk verhaal gelezen. Elke keer een Zoe maar dat kan ook toeval zijn doordat mijn grootste interesse (zoek er nog steeds eentje met koopaccu) daarnaar uit gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door OlafH »

Mij persoonlijk is het 2 x overkomen dat ik afgesleept ben. 1 keer eigen domme schuld en de tweede keer bij die irritante snellader langs de A12 die niet werkt voor de Zoe. Als je daar leeg aankomt is het over en uit...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Gestrand met lege accu

Bericht door aveoz »

Zelf van de zomer gehad naar de Ardennen. Bij laatste Fastned in Nederland nét genoeg opgeladen om volgens de GOM de volgende lader in België (Manhay) te halen. Daar ging het achteraf gezien al mis, maar goed. Afslag naar de laatste snellader was afgezet, 20 km omleiding. Google Maps wist van niks. al kruipend bij Barack Fraiture gekomen en nog gevraagd of we mochten opladen met de thuislader, maar men moest er niks van weten :( Dus geprobeerd de laatste 8 km het er op te gokken, omdat ik dacht dat de auto nog wel genoeg reserve zou hebben, en het zogenaamd toch alleen de helling af zou zijn aldus het personeel. Helaas na 1km midden op de helling stil komen te staan, en drie uur later op de oplegger naar de snellader gebracht. Wel een mooi avontuur, haha
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Garantie van de accu
    door C.I.A. » » in Algemeen Z.E.
    1 Reacties
    557 Weergaves
    Laatste bericht door Sordone
  • Renault Twizy accu
    door Wout-Seuren » » in Twizy
    0 Reacties
    400 Weergaves
    Laatste bericht door Wout-Seuren
  • Accu / electronica issues
    door djeen » » in Electronica
    2 Reacties
    98 Weergaves
    Laatste bericht door djeen
  • Accu overkopen - contact met Mobilize FS?
    door domipost » » in Algemeen Zoe
    3 Reacties
    412 Weergaves
    Laatste bericht door zoe2goe
  • ZE50 occasion prijs accu
    door ErmoZE50 » » in Algemeen Zoe
    1 Reacties
    395 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah
  • 12V accu vervangen; onderhoudsschema en garantie
    door Mastah » » in Algemeen Zoe
    8 Reacties
    817 Weergaves
    Laatste bericht door Pleiades
  • Renault Zoe 2023 accu in spaarstand
    door Lantaarnpaal » » in Technische vragen Zoe
    0 Reacties
    146 Weergaves
    Laatste bericht door Lantaarnpaal