megane scenic raam vanzelf open

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

Het spookt in mijn scenic, rechter achterraam gaat tijdens de rit vanzelf open en soms ook weer dicht. Konppen reageren dan helemaal niet meer om te sluiten of openen. Na motor uit en afsluiten met card weer openen en dan heel soms wil het raam weer werken. Stekkers in de deurkozijn zien er schoon uit en ingespoten met contactspray. Waar moet ik dit zoeken ?? Ook mijn ventilator gaat niet meer uit en is niet meer regelbaar. Alleen nog vollekracht !! met bedieningsknop geeft display aan dat hij regelbaar is maar motor luistert niet naar knoppen.Waar zoek ik dit ???

Laatste tijd veel storingen, display was stuk inmiddel laten repareren. Penboubine defect reeds vervangen. Nu kleppert ook de rechter kineet bij bochten maken, ik blijf aan het sleutelen ;-(

Vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16023
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door mechanic »

Waterlekkage onder de bestuurdersstoel veroorzaalt dit vaak. Is het opbergvak lv nat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

Hallo Mechanic,
Ga morgen als het wat droger is eens kijken of er vocht onder de stoel staat. zit een bergvak onder maar dat is droog, maar wat zit daar weer onder !! Zag ook al een filmpje over een connector dit totaal rot was , zou ik dat ook hebben ? Zoeken dus even. laat je weten als ik wat gevonden heb.
Vast bedankt voor de tip,
Vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16023
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door mechanic »

Het opbergvak in de vloer is vaak nat. Corrosie in de stekker is een mogelijkeid inderdaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

Hallo,
Weet je toevallig ook hoe de interieur ventilator wordt bestuurd ? Als ik de knop indruk geeft het display aan meer blaadjes of minder blaadjes maar de fan blijft volle kracht draaien. Ook uit helpt niet. Als ik de AC inschakel gaat hij iets minder hard draaien maar meer ook niet. Kan met de voorruitverwarming inschakelen ( ook meteen AC) ook warmte op de ruit krijgen, dat werkt ook gewoon. waar vindt ik de bediening voor de fan.

Vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hmeeberg
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:42
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door hmeeberg »

scenic-centrale-stekker-en-kabels-weer- ... %20stekker

Misschien is dit het probleem met je raam. Stekker onder de bestuurdersstoel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hmeeberg
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:42
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door hmeeberg »

renault-scenic-2004-kachel-blijft-max-b ... d%20scenic

Misschien is dit het probleem met je kachel (weerstand).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

hmeeberg schreef:renault-scenic-2004-kachel-blijft-max-b ... d%20scenic

Misschien is dit het probleem met je kachel (weerstand).
Hallo, Heb dit item gelezen en daarna verder gezocht op internet. Youtube heeft er zelfs filmpjes over. De fan kan of helemaal niets doen , of volle kracht laten draaien. De oorzaak is de transistor in de kachelweerstand. Die kan onderbroken zijn dus doet ie niets of kortgesloten zijn dan volle kracht. Zal dus toch de zaak moeten openbreken om dit te controleren. Als je tussen de massa aansluitingen meet en verbinding hebt is er sluiting en dus de mosfet vervangen of hele ding vervangen. Doet je fan niets kun je de massa's doorverbinden en dan moet hij volle kracht draaien. ( de source en drain van de mosfet HUF75344G3 of IRFP064N doorverbinden dus). Mosfet kost ca €3,-- en hele weerstandblok op de sloop €40 , nieuw vanaf €75 . Koop je hem op Aliexpress betaal je voor een nieuwe ca €12. Ga dus eerst maar eens dit geval eruithalen en bekijken, als hij niet verbrand is op de print haal ik een mosfet anders bestel ik hem in China :-)
Ik laat weten hoe het afloopt.

Bedankt voor je tip
vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door nikk »

Hou er wel rekening mee dat er over electronica via ali nog wel eens btw kan worden geheven als de douane het er uit pikt. Ik heb het in ieder geval 2x meegemaakt. Bijvoorbeeld parkeersensoren die 20 euro kostte maar waar door de btw en douane process kosten nog eens 19 euro bijkwam.

Je ramen nu weer ok?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

nikk schreef:Hou er wel rekening mee dat er over electronica via ali nog wel eens btw kan worden geheven als de douane het er uit pikt. Ik heb het in ieder geval 2x meegemaakt. Bijvoorbeeld parkeersensoren die 20 euro kostte maar waar door de btw en douane process kosten nog eens 19 euro bijkwam.

Je ramen nu weer ok?
Hoi, Bestel vaker via ali en tot €80 is in principe vrij, sommige producten uitgezonderd maar dat kun je vinden op de belasting website. Je kan dan ook beter kleine orders plaatsen bij 1 leverancier dan één grote. Ook vragen om de waarde van de zending aan te passen op papier. Bestelde een kunstof-soldeer set van €39 met als verzendwaarde €22, kreeg een vraag van de post/douane om hoe of wat. Denk dat ze de waarde anders hebben ingeschat toen geantwoord dat het om vervanging ging voor een geleverd defect apparaat. Werd toen zonder probleem doorgezonden, een over ijverige postbehandelaar.
Zo'n kachelweerstand kost daar ca 6 tot 8 euro dus in elkgeval vrij van belastingen. Let wel op dat verzendkosten die berekend worden ook voor belasting mee tellen!!! produkt van €5 en verzendkosten van €15 zijn voor belasting dus € 20 !!!

Nee ramen lukt nog niet zo. heb raam met veel moeite dicht gekregen en toen maar voorlopig stekker van de raammotor losgemaakt. Zodra weer toelaat even de stoel eruit om eronder te kijken.Eerst maar mijn ventilator zien te repareren ;-) . Zal foto's maken van de reparatie moduul als dit kan tenminste.

Vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door nikk »

Als dat raam maar dicht blijft inderdaad. Ga voor mijn '2000 Megane in het voorjaar ook weer kijken naar twee ramen die geen zin hebben.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Kamh »

nikk schreef:Als dat raam maar dicht blijft inderdaad. Ga voor mijn '2000 Megane in het voorjaar ook weer kijken naar twee ramen die geen zin hebben.

Hoi,
ja want als je nu gaat sleutelen krijg je nog meer water binnen dan je lief is :-) Net "even" mijn schuifdak open gedaan omdat hij rammelde....... Zie hen dan maar weer dicht te krijgen. Ben hele tijd bezig geweest met open /dicht te doen en op gegeven moment bijna dicht en toen maar wat geholpen met duwen........ Eindelijk dicht !!!! In komend voorjaar ook dit maar eens bekijken, regent nu toch niet meer in ;-)

Gelukkig kan ik de ventilator wel even doen als het droog is, 1 schroefje hoeft de deur maar voor open ;-)

Fijne dagen voor iedereen
Groetend
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door nikk »

Juist! Als je de auto niet binnen weg kan zetten en hem ook regelmatig nodig hebt even geen risico met ramen en open daken nemen!
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renk
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2014 19:46
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Renk »

Je snapt niet hoe geavanceerd die scenic's zijn !!! Raamproblemen moet ik nog oplossen, vetilator is helemaal automatisch op volle kracht gekomen en gaat niet meer uit. Gisteren nog een nieuwe optie ondekt........ een machinegeweer !!! Ja ja een heus geratel van een machinegeweer in de kofferbak zowat. Zodra mijn scenic een auto ziet die hij niet mag begint het !!!!! De achterdeuren gaan dan als een gek tekeer met op-slot en open in razend tempo !!! Sinds een tijdje ook de rechter vooras die een versleten kineet heeft, rij je de hoek om waarschuwt hij automatisch de voergangers met geratel :-( Wat een galbak die renaults ! Na 200K zijn ze op.
grtz RenK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gidi
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2018 14:56
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door Gidi »

Ik had dit ook een keer, de raam ging eerst open en ook als ik hem dicht deed.
Later kreeg ik hem niet meer dicht en gelijk naar mijn vaste garage gegaan....raam was stuk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ojee66
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2011 08:56
Actief als: particulier

Re: megane scenic raam vanzelf open

Bericht door ojee66 »

Niet je raam. Mechaniek of electra was stuk. Of had iemand je ruitje ingetikt?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht