Gekocht.
2008 Grand Espace met 6 stoelen, ingebouwde navi bluetooth wisselaar etc. en parkeersensoren (genoeg gezien zonder!). Voor de rest niets bijzonders, geen xenon/panoramadak/half leer maar goed daar was de prijs ook naar. En ik ben blij dat ik hem goedkoop heb kunnen bemachtigen want:
Helaas gelijk de volgende dag dynamo stuk

(ja ik heb hem uitgebreid proefgereden er was NIETS aan de hand, dus domme pech).
En helaas 2 zit er een beruchte watergekoelde dynamo op. Goed rest niets anders op dan een nieuwe erop, en even alles laten nalopen. Auto heeft 200k gelopen, en omdat de dynamo er toch af is ga ik gelijk distributieriem + multiriem vervangen, uiteraard met waterpomp en alle andere rollen en poulies.
Opvallende dingen:
Power met een P, ding is bijzonder vlot. Hij moet een klein beetje op gang komen maar dan gaat ie ook hard voor een bus IMHO. Heb al 200 op de teller gehad

Ik kan zeggen dat het absoluut niet tegenvalt dit is precies wat ik nodig heb, ik ben blij dat ik geen MPV met puntenslijper blok erin heb gekocht.
Reservewiel! Genoeg moderne auto's zonder! En er zit een volwaardige op, ook al mag je er niet hard mee. Ik hoef geen dunne thuiskomer onzinwiel.
Auto is echt gigantisch en dit is exact wat ik zocht. Ik ben zelfs blj dat er geen 7 stoelen in zit want: zo kan ik rechtsachter gebruiken voor de kinderwagen en allerlei andere troep. En als ik een lange reis ga maken gaat de middelste stoel naar rechtsachter, ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is?
Bluetooth werkt bijzonder goed, audio streaming is niet mogelijk neem ik aan? Zit er AUX oid op weten jullie dat? Ik kon het nergens vinden.
Navigatie werkt best wel goed vind ik voor zo een oud systeem, kan je hier updates krijgen? Heb een DVD speler in de dashboardkast. Kaarten zijn van 2008/2009 maar nieuwer is beter imho.
Weggedrag is niet geweldig maar goed, het is nu eenmaal geen Ford S-MAX of Zafira OPC, maar daar krijg je wel een enorme sloot ruimte voor terug.
Ondanks dat de dynamo stuk is ben ik zeer blij met mijn aankoop.