Wat vraagjes

Plaats reactie

Topic author
nartz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2019 16:47
Actief als: particulier

Wat vraagjes

Bericht door nartz »

Hoi allen,

Inmiddels ben ik zo'n 1,5 jaar in het bezit van een tweedehands Renault Zoe 22kw, wat mij uitstekend bevalt. Via mijn zonnepanelen op mijn dak rijd ik vrijwel volledig 'groen'. Nu heb ik een paar vragen, waarop mede Zoë gebruikers wellicht antwoord kunnen geven:

- 1: Ik ben van plan onze oude Volvo in te ruilen voor een Mitsubishi Outlander uit 2013, om zo nog meer gebruik te maken van het elektrische rijden. Nu is de Mitsubishi Outlander 1 fase laden en de Renault Zoe is 3 fase. Ik heb een 3,7KW thuislader dus dan is die toch gewoon geschikt voor beide auto's of niet?
- 2: Nu tijdens de wintermaanden kraakt mijn Zoë elke keer als ik een drempel pak. Als het daarna weer 'boven nul' wordt is het niet. Is dat bij iedereen het geval? Of moet ik daarmee naar de garage.
- 3: Ik zou graag als het nog ergens mogelijk is een keer de accu verwisselen naar een 44kw. Maar dat is een droombeeld of niet? Wat ik me dan wel afvraag: als ik nu nog 5 jaar doorrijd met mijn gehuurde accu en die is nog maar 70% capaciteitssterk: gooien ze er dan een 44kw in of hebben ze die 22kw nog genoeg op voorraad liggen tegen die tijd?

Bedankt voor jullie antwoorden!

p.s. ik rij met mijn Zoë 15,5kw per 100kw de afgelopen 10.000 km. Volgens mij doe ik het dan niet slecht toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wat vraagjes

Bericht door zoe2goe »

1: ja
2: rubbers van de stabilisatiestang. Bekend probleem, helaas naar de dealer, gaat niet vanzelf weg. Ja in de zomer ;-)
3: NL: droombeeld. Bel een garage in Frankrijk, dan maak je nog een kansje (ik ken één geval, uit de UK)

Outlander? Niet doen, negatief milieu effect, heeft gelukkig de minister ook gezien.

15.5 is prima.

Welkom!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Wat vraagjes

Bericht door Thomas84 »

Weet wel dat de wegenbelasting voor een Outlander PHEV 1 januari 2020 van € 133 naar € 265 euro per kwartaal gaat. Het half tarief voor plug-in hybrides vervalt dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nartz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2019 16:47
Actief als: particulier

Re: Wat vraagjes

Bericht door nartz »

zoe2goe schreef: Outlander? Niet doen, negatief milieu effect, heeft gelukkig de minister ook gezien.
Ik weet wel dat er betere auto's zijn, maar er zijn ook een hoop slechtere. Ik moet ivm mijn 3 dochters een flinke auto hebben met vakanties en dagjes weg, en moet ook voor mijn bedrijf nog wel eens flink wat vervoeren. Heb nu een oude Volvo V40 maar die is nóg onzuiniger en nog minder ruim. Zat eerst te kijken naar een Toyota Auris Touring, maar uiteindelijk vind ik de Mitsubishi een betere keuze. Ik denk namelijk dat ik er omdat ik al een thuislaadpaal heb veel elektrisch mee rijd en dat dat beter is dan dat de auto naar het buitenland geëxporteerd wordt en daar alleen op benzine rijdt. Kwestie van de auto zo goed mogelijk op gebruiken... Ik weet ook dat de belasting omhoog gaat. Dat is berekend in de kosten. Je merkt dat namelijk ook nu al aan de prijs van de auto's. Ik denk dat ik voor nog geen 10k deze zomer een super luxe versie koop. Als ik met de Outlander dan 15.000 km rijd en uiteindelijk 750 liter benzine verbruik is dat nog altijd 400 liter minder dan met mijn V40 nu...Enige nadeel is dat ik waarschijnlijk aangekeken word als zo'n zzp'er die nog ff goedkoop wilde profiteren...maar dat neem ik wel voor lief...

zoe2goe schreef:1: ja
2: rubbers van de stabilisatiestang. Bekend probleem, helaas naar de dealer, gaat niet vanzelf weg. Ja in de zomer ;-)
Is het erg als ik er mee door blijf rijden nu?
zoe2goe schreef:: NL: droombeeld. Bel een garage in Frankrijk, dan maak je nog een kansje (ik ken één geval, uit de UK)
Okee, ik denk dat ik het zo maar laat dan. Zie over paar jaar wel wat er nog mogelijk is. Auto heeft maar 9500 gekost dus qua besparing heb ik het er dan toch al wel uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wat vraagjes

Bericht door zoe2goe »

"Wat een ander van je denkt gaat je niks aan" ;-)

2: geen probleem, behalve
Enige nadeel is dat ik waarschijnlijk aangekeken word
:wink:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Wat vraagjes

Bericht door Dave_de_W »

half tarief voor plugin-hybrides geldt tot en met 2020 (1 januari 2021 dus).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Wat vraagjes

Bericht door Thomas84 »

Dave_de_W schreef:half tarief voor plugin-hybrides geldt tot en met 2020 (1 januari 2021 dus).
pfff inderdaad... Had het anders in t koppie koppie zitten ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Wat vraagjes

Bericht door NielsO »

nartz schreef:Hoi allen,

Ik heb een 3,7KW thuislader dus dan is die toch gewoon geschikt voor beide auto's of niet?
Zolang deze geen vaste kabel heeft gaat het goed (Zoe = type 2, Outlander = type 1 stekker)
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in