Een maand geleden kreeg ik tijdens het rijden een melding "Controleer Inspuiting" en een geel sleuteltje. Bij mijn garage heb ik de storing laten uitlezen. Er stond een code in P1453, iets over een druk probleem partikelfilter.
De garage heeft de storingscode gereset en adviseerde mij om dit even aan te kijken en bij een vervolg wederom terug te komen.
Ik heb bijna 3 a 4 weken zonder storingen gereden, tot gisterochtend.
Starten, rijden en na enkele honderden meters kwam er wederom een storing "Controleer Inspuiting". Het had de gehele nacht gestormd en geregend.
De garage heeft vanochtend dezelfde storingscode uitgelezen en gereset en geeft aan dat mogelijk de sensor defect is.
Kosten sensor ruim 100 euries excl BTW en excl arbeid.
Garage geeft aan dat als de slangen gescheurd zouden zijn, ik geen 3-4 weken storing loos had kunnen rijden.
Iemand een idee?
Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453
-
Joost_1971
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
Valkenet
- Gerespecteerd lid

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453
Hoi Joost,
Een Renault dealer zou het zo kunnen uitlezen wat er aan mankeert. Het kan idd een sensor zijn, maar er zitten een paar vacuum-slangetjes waar een klein gaatje in kan zitten.
Zo'n gaatje kan een boel ellende veroorzaken.
Zelf ook gehad, pasr sensoren vervangen vacuumslangen gecontroleerd, Paar dagen weer probleemloos rijden en dan weer bingo.
Na het uitlezen bij de dealer bleken de waardes van de vacuumslangen niet helemaal goed te zijn. Deze vervangen en sindsdien geen problemen meer,
Groet Martin
Een Renault dealer zou het zo kunnen uitlezen wat er aan mankeert. Het kan idd een sensor zijn, maar er zitten een paar vacuum-slangetjes waar een klein gaatje in kan zitten.
Zo'n gaatje kan een boel ellende veroorzaken.
Zelf ook gehad, pasr sensoren vervangen vacuumslangen gecontroleerd, Paar dagen weer probleemloos rijden en dan weer bingo.
Na het uitlezen bij de dealer bleken de waardes van de vacuumslangen niet helemaal goed te zijn. Deze vervangen en sindsdien geen problemen meer,
Groet Martin
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Joost_1971
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453
Hallo Martin, bedankt voor je reactie !!!
Het vreemde is dat bij de 1e melding de storing is gereset en de volgende melding pas weer 3-4 weken later k…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Het vreemde is dat bij de 1e melding de storing is gereset en de volgende melding pas weer 3-4 weken later k…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 5 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Megane CC 2012 sierstrip bovenkant deur
door Frank3 » 07 jul 2025 12:34 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 603 -
Laatste bericht door Frank3
07 jul 2025 12:34
-
-
-
Renault Espace IV 2012: centrale deurvergrendeling, radio/cd, navigatie, display
door CeesH » 18 jun 2025 17:32 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 2
Weergaves: 803 -
Laatste bericht door Pepone
19 jun 2025 13:32
-
-
-
Weergaves: 862 -
Laatste bericht door timus75
11 mei 2025 18:37
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 1132 -
Laatste bericht door mechanic
10 jul 2025 14:56
-
-
Trafic 1.9 dci zonder vermogen maar met voorgloeilampje...
door Joestemenke » 20 apr 2025 08:08 » in Motorisch - onder de kap van de Trafic -
Weergaves: 783 -
Laatste bericht door Joestemenke
21 apr 2025 07:55
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 583 -
Laatste bericht door Red-Devil84
01 mei 2025 22:54
-