Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Plaats reactie

Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door Joost_1971 »

Een maand geleden kreeg ik tijdens het rijden een melding "Controleer Inspuiting" en een geel sleuteltje. Bij mijn garage heb ik de storing laten uitlezen. Er stond een code in P1453, iets over een druk probleem partikelfilter.
De garage heeft de storingscode gereset en adviseerde mij om dit even aan te kijken en bij een vervolg wederom terug te komen.
Ik heb bijna 3 a 4 weken zonder storingen gereden, tot gisterochtend.
Starten, rijden en na enkele honderden meters kwam er wederom een storing "Controleer Inspuiting". Het had de gehele nacht gestormd en geregend.
De garage heeft vanochtend dezelfde storingscode uitgelezen en gereset en geeft aan dat mogelijk de sensor defect is.
Kosten sensor ruim 100 euries excl BTW en excl arbeid.
Garage geeft aan dat als de slangen gescheurd zouden zijn, ik geen 3-4 weken storing loos had kunnen rijden.

Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door Valkenet »

Hoi Joost,

Een Renault dealer zou het zo kunnen uitlezen wat er aan mankeert. Het kan idd een sensor zijn, maar er zitten een paar vacuum-slangetjes waar een klein gaatje in kan zitten.
Zo'n gaatje kan een boel ellende veroorzaken.

Zelf ook gehad, pasr sensoren vervangen vacuumslangen gecontroleerd, Paar dagen weer probleemloos rijden en dan weer bingo.
Na het uitlezen bij de dealer bleken de waardes van de vacuumslangen niet helemaal goed te zijn. Deze vervangen en sindsdien geen problemen meer,

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door Joost_1971 »

Hallo Martin, bedankt voor je reactie !!!
Het vreemde is dat bij de 1e melding de storing is gereset en de volgende melding pas weer 3-4 weken later kwam.
Als er een gat in 1 van de slangen zou zitten dan zou er toch gelijk weer een melding moeten komen? Toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GtLineNoord
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:14
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door GtLineNoord »

Hallo,

Ik heb toen ik een jaar geleden mijn megane 3 kocht precies hetzelfde probleem gehad. Heb toen tijdens het rijden de garage gebeld en zei vertelden mij dat dit toen mogelijk de turbodruksensor was. Een dag later naar de garage gegaan en hebben ze dit vervangen, sindsdien nooit meer een melding van gehad. Wat je kan vragen aan de garage of het mogelijk is om even een andere turbo druk sensor van een andere megane aan te sluiten om te kijken of het probleem dan verholpen is.
Groet Alex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door henkus »

Hoi Joost. Ga er maar van uit dat het die slangetjes zijn. Is een kwaaltje van de Renault. Ik heb nu een Kadjar 1.5Dci en zelfs die heeft het probleem gehad. Er is eigenlijk maar 1 slangetje stuk. Er komt roet in het slangetje en droogt uit van binnen. Eerst een klein scheurtje in het slangetje en je heb bijna geen last maar dat word steeds groter. Het is zelf te doen. Staat ergens verderop in het forum. Succes. Vr.Gr.Henk
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door Joost_1971 »

Vandaag ging pas na ruim 2 weken storingsvrij te rijden het beruchte lampje weer branden. Na ongeveer 40 km klonk er een piepje en de melding was weer vanzelf verdwenen. Dit moet toch aan de druksensor liggen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GtLineNoord
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:14
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door GtLineNoord »

Joost_1971 schreef:Vandaag ging pas na ruim 2 weken storingsvrij te rijden het beruchte lampje weer branden. Na ongeveer 40 km klonk er een piepje en de melding was weer vanzelf verdwenen. Dit moet toch aan de druksensor liggen??
Rijd van de week ff langs de dealer en vraag eens of ze nog een andere 1,5 dci hebben staan en of ze eens de turbodruksensor van die auto erin kunnen zetten, kost volgens mij niet zo veel tijd. Als het dan over is moet er een nieuwe sensor is, die is volgens mij niet zo duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Joost_1971
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2018 14:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 1.5 Dci - 2012 - Foutcode P1453

Bericht door Joost_1971 »

Opgelost (hoop ik). In 1 van de 2 slangen voor de drukmetingen zat een scheur/breuk. Beide slangen zijn afgelopen week vervangen. Tot nu toe geen storingsmelding(en) meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht