Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE IK EEN LAMPJE VAN MIJN KILOMETER TELLER KAN VERVANGEN
OP ZICH IS HET NOG NIET ECHT IRRITANT WANT ALLEEN ALS IK BOVEN DE 100 RIJ DAN ZIE JE DE EEN WAZIG
WIL WEL NAAR DE GARAGE MAAR ALS HET SIMPEL IS DOE IK HET LIEVER ZELF WANT DE GARAGE IS BEST DUUR
VOOR EEN LAMPJE VERVANGEN VRAGEN ZE ALLEEN AL 15 EURO EX BTW EN EX LAMPJE
Als eerste niet schreeuwen graag (alleen hoofdletters gebruiken is schreeuwen) En ook graag wat meer leestekens gebruiken.
Wat betreft je probleem, vogens mij moet je je tellerunit uit het dasboard loshalen om bij de lampjes te kunnen. Als je het juiste gereedscap hebt (lees torx) kan je de demontage en montage in een uurtje doen. Ik weet niet of het noodzakelijk is het stuurwiel los te halen.
Hoi,
Ik weet niet of dat je er al iemand naar heb laten kijken maar,
je kan de boven zijde van het dashboard aan de voorruitzijde lostmaken door drie
schroeven los te maken, Dan het dashboard naar je toe schuiven dan kan het tellerhuis er uit gehaald
worden. Let op het zijn wel torkschroeven, daarna kan je de lampje vervangen, is een half uurtje werk.
Hi, sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik ben op zoek naar het type lampje wat er achter de km-teller zit.
Is dit alleen bij de garage te koop, of ook bij een andere handelaar?
Grtz, Robin
mechanic schreef: ↑22 apr 2019 21:11
Een 1.2watt t5 steeklamp.
Hallo,
Sinds gisteren ben ik een blije bezitter van een Twingo uit 2002, maar stoor me aan de teller die gedeeltelijk donker blijft.
Makkelijk te doen, ik heb de boel al losgehaald en gekeken of er reservelampjes te vinden waren, maar niets gevonden.
Ik wil nu wat lampjes bestellen, maar zie dat ze ook zonder de kunststof behuizing verkocht worden.
Kan ik het stukke lampje uit de behuizing halen en een nieuw lampje erin drukken?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag. Een maand terug heb ik de beiden lampjes vervangen van de koplamp omdat de rechter lamp kapot was gegaan. Nu is het weer een lampje kapot aan de rechterzijde. Wat zou dit kunnen zijn?
Sinds gisteren zijn mijn partner en ik eigenaar van een eerste generatie Twingo (2003). Top auto!
Nou heeft het kleine Twingootje een aantal problemen, waaronder technische problemen. We hebben al een beetje sleutel ervaring, maar...
De achterlichtunit is vastgezet met twee moertjes M6 met geintegreerde sluitring.
Demonteren van de unit gaat makkelijker, nu ik deze moertjes door de volgende sterknoppen vervangen heb:
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.
Sinds kort ervaar ik een probleempje. Zodra ik de auto geparkeerd en vergrendeld heb dan blijft het lampje bij de automatische parkeerrem (rood) branden en ook het lampje van de deurvergrendeling (rood).