Geluid vooraan

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Geluid vooraan

Bericht door DHL »

Ik rij dus met een Megane cabrio van 2000. Heeft 35.000 km. Als ik over oneffenheden rij hoor ik vooraan ergens een getok van de ophanging of zo. Het hele rare is dat je dit niet hoort bij koude motor. Als je er een twintigtal kilometers mee gereden hebt begint het. Op heel slechte baan hoor je niks. Ben er al mee naar de Renaultgarage geweest, daar werd de onderste motorsteun vervangen. Deze begon te scheuren. Voor de rest hebben ze alles nagekeken, nergens is er speling te zien op de stabilisatoren, fusee's,...Ook hebben ze alle mogelijke vijzen voor de zekerheid eens aangespannen maar het geluid blijft.... Ook de bovenste motorsteunen zijn ok. Als je gewoon op de auto duwt om hem te laten inveren hoor je ook niks. Enkel bij korte oneffenheden en als hij warmgereden is... :(
De garage kan me niet verder helpen, zelf heb ik er geen verstand van. Wat nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Niemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Misschien een schokbreker?
Of een aandrijfas?
Of misschien toch een achterschokbreker?
Geluiden kunnen vaak ergens anders vandaan komen dan ze vandaan lijken te komen.
Of is het misschien een dakgrendel?
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Je moet ergens beginnen en dan kijken waar je op uitkomt.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik word er gek van... Ben met de wagen naar de Renault dealer geweest. Een mechanieker heeft meegereden en het geklop ook gehoord. Dan de wagen op de brug en werkelijk alle bouten aangetrokken, overal gekeken of er geen speling was....Tweede mechanieker erbij, ook als geinspecteerd maar niks gevonden. Je zal moeten wachten tot het erger wordt was hun raad. Op de brug of door duwen en schudden aan de wagen konden we het geluid op geen enkele manier nabootsen. Bij kloppen op het rechterwiel hoor je de remmen rammelen. Maar als ik het geluid hoor op de baan en duw de rem lichtjes in gaat het niet weg. Als je zijdelings op de rechtervoorveer klopt met je hand heb ik een lichte indruk dat je daar iets hoort.
Maar wat ik zo raar vind is dat het geklop pas begint wanneer de wagen goed warmgereden is. Moet er minstens 20 kilometers mee rijden vooral het begint. Dan voel ik het ook lichtjes in mijn stuur. Het geluid komt ergens vooraan, onderaan denk ik.Durf niet te zeggen links of rechts. Soms den ik rechts...dan weer lijkt het links. Op dwarse oneffenheden hoor je het niet maar vooral op evenwijdige putten met de wielen, zo dat hij een beetje van opzij over en weer gaat. Durf niet te zeggen links of rechts. Soms den ik rechts...dan weer lijkt het links.
Ik moet ook meegeven dat de auto nog maar 38.000km heeft en nooit een ongeval had...
Maar vooral dat je er eerst minstens 20 kilometer mee moet rijden voor het begint :?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut