Laadpunt tegen gevel - draad over stoep


Topic author
Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Plumifrons »

Hallo allemaal,

Newbie vraag; Over een week of 2 mag ik mijn Zoe q210 gaan ophalen en ik wil voor die tijd eigenlijk een eigen laadpunt (laten) monteren. Nu wil ik deze tegen mijn gevel plaatsen, maar omdat ik geen oprit oid heb, zal dan straks de laadkabel over de stoep moeten liggen. Weet iemand of hier regels voor zijn (of dit mag of niet?)

Ik heb al gekeken op de site van de gemeente, maar daar kan ik zo niets vinden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Mastah »

Ik weet niet waar jij woont, maar in Den Haag is men hier heel expliciet over dat het niet mag:
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/ve ... dpalen.htm

Dus ik zou zeggen, bel je gemeente even op om te vragen. Maar zeer waarschijnlijk is het antwoord 'nee, dat mag niet'

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door zoe2goe »

Ik ben altijd van de ondeugend in dit soort gevallen (begrijp me goed, dat is een keuze. Ieder moet die voor zich maken). Als je de auto wast ligt er een tuinslang over de stoep. Geen haan kraait daar naar. Neem een zo dun mogelijke kabel (dus geen 3x32 ampere kabel als je met 1 x 16A oplaadt!!) en doe het gewoon. Als een buurman moppert of er een pet langskomt zeg je gewoon sorry. Geen slapende honden wakker maken.

Als je officieel de stoep gaat openbreken ben je helemaal de sigaar. Dan moet je leges gaan betalen en dat is niet mals. Vraag maar aan Velduil op dit forum, die is m.i. gewoon bestolen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Sordone »

Misschien kan je de M/V/X van Streetplug benaderen of ze een oplossing weten ? Ik vrees dat je niet om de gemeente heen komt omdat het openbaar terrein is. Ik zou nog snel een Maingau pas aanvragen zodat je tegen 5 ct per min. bij de Fastned kan laden, is nog goedkoper ook als thuis mits geen PV.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Riesbak »

Met een losse kabel op straat loop je het risico dat er iemand struikelt, ben je verder van huis. Wat ik al vaker gezien heb en in mijn idee veilig is: leg over de kabel een rubber mat, kan er niemand blijven haken.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Plumifrons »

Met de term "Kabelmat" ben ik al een eind verder gekomen. Veel gemeenten gedogen het gebruik van een kabel over de stoep met de volgende tekst: "

Code: Selecteer alles

Opladen elektrische auto vanaf eigen woning
Het opladen van een elektrische auto vanaf uw woning via een kabel over de stoep wordt toegestaan onder enkele voorwaarden:

U installeert een oplaadpunt op eigen terrein;
U parkeert op een openbare parkeerplaats. De openbare parkeerplaats moet direct grenzen aan het trottoir. Er mag geen elektrische kabel over de openbare weg (rijbaan/fietspad) neergelegd worden;
De elektrische kabel moet in goede staat zijn;
U kunt de openbare parkeerplaats niet claimen, deze blijft beschikbaar als openbare parkeerplaats;
U houdt met het laden van uw voertuig rekening met de buren;
De kabel mag maximaal 10 meter over het trottoir liggen. Dit is de afstand vanaf de grens van uw eigen terrein tot aan de auto;
U legt de kabel voor zover mogelijk langs het trottoir;
U dekt de kabel op deugdelijke wijze af met een kabelmat zodat andere gebruikers van het trottoir geen hinder ondervinden en hier niet over kunnen struikelen.

.

Deze tekst staat o.a. op https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/. Het belangrijkste lijkt me inderdaad dat struikelgevaar wordt vermeden en met een kabelmat moet dat lukken. Het is ook maar net een metertje stoep die ik moet overbruggen...

Maar eerst nog even kijken wat een elektricien kost om e.e.a. aan te sluiten. Er zijn wel laadpalen in de buurt, maar die staan op pakweg 5 minuten lopen (en daar staan vaak al gewone auto's omdat er blijkbaar nog niet veel EV's zijn en men toch graag wil parkeren...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Riesbak »

Fossiel op oplaadplek geparkeerd? Politie (nee, niet 112) bellen. Die proberen de eigenaar van de auto te bellen dat zijn of haar of onzijdig auto weg moet. Krijgen ze niemand te pakken wordt het een bekeuring of zelfs wegslepen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Ik gebruik ook een kabelmat. De laadbox ligt bij mij onderin de meterkast. Heb een gleufje in de voordeurdrempel voor de kabel gemaakt. Daar gaat een blokje in wanneer de kabel er niet in ligt.

Voordeel van geen laadpaal buiten aan de gevel is dat (behalve die ca 2 maal 3 laaduren per week) er niets te zien is buiten en mensen zich mogelijk minder snel ergeren. Zo een laadpaal aan de muur, heeft mogelijk voor potentiele klagers een meer definitiever karakter en is altijd in beeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

blauwe baby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2016 21:43
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door blauwe baby »

Wij wonen in het centrum en onze laadkabel ligt buiten op de stoep. Als bescherming hebben we een kabelgoot zoals op festivals wordt gebruikt. Via een stalen bevestiging zekeren we die aan ons huis. Als je googled op "festival kabel goot" zie je afbeeldingen met voorbeelden. Dit gaat al 2 jaar goed. Veel politie en stadswachten in de straat en nooit een boete. Ons laadpunt hangt ook niet aan de gevel in de straat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Gliset »

Twee gemeenten, vlak bij elkaar, verschillend tov laden vanaf eigen terrein:
Gemeente Meppel schreef:2.4. Opladen elektrische voertuigen vanuit woning of bedrijf
In de praktijk komt het voor dat mensen die een elektrisch voertuig hebben deze vanuit hun woning ofbedrijf opladen met een snoer dat over het trottoir (en andere delen van de openbare weg) wordt uit-gerold. Dit kan tot gevaarlijke situaties aanleiding geven zeker als er geen direct toezicht wordt gehoudentijdens het opladen door degene die het snoer heeft uitgerold. Het is verboden om gevaarlijke en/ofhinderlijke situaties te veroorzaken op de weg (artikel 5 Wegenverkeerswet). Hier kan dus tegen wordenopgetreden.
bron
Gemeente Staphorst schreef:Als u op of vanuit eigen terrein een laadpaal wil realiseren of vanuit eigen terrein op wil laden door middel van een snoer naar de openbare weg dan is dit mogelijk. De gemeente financiert deze particuliere laadpunten echter niet. Houdt u er rekening mee dat snoeren geen obstakel of struikelgevaar mogen opleveren.
bron
(Toevallig gezien toen ik op zoek was naar iets over duurzaamheidsinzet van gemeenten)

Ik vermoed dat gemeenten dit pas helder opschrijven als ze ook beleid ontwikkelen voor het (laten) plaatsen van laadpalen op openbaar terrein (via openbaarladen.nl oid). Het zou me ook niks verbazen als er pas daarna wordt opgetreden tegen losliggende snoeren (of andere objecten, onder het mom van tegengaan van verrommeling). Zolang je kunt profiteren gewoon doen. Hoewel: openbaar laden kan ook heel interessant zijn. Voor €34,99 van begin oktober tot einde van het jaar onbeperkt laden lukt je volgens mij niet op een huisaansluiting :mrgreen:
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Als slechts een korte afstand van ca een meter overbrugd dient te worden (en je bent brutaal genoeg) dan zou je ook een smalle kabelspleet van ca 1 cm in de stoep kunen slijpen/ frezen waar de laadkabel in kan worden gelegd... De kabel is dan telkens verzonken in de stoep en van gevaarlijke en/ofhinderlijke situaties is geen sprake meer.
Misschien zijn hiervoor kant en klare stoepdelen?

Of een betonnen rechthoekige koker (van buiten lijkend op een balk en van binnen hol) in de stoep laten verzinken en daarin een spleet frezen van ca 1 cm, zodat de kabel via de spleet in de koker valt.. :think: .
Of zoiets ? https://www.fabiton.nl/prefab-bouwsyste ... len-goten/

Er wordt steeds gesproken over problemen met losliggende kabels over de weg. Stel dat het gaat om slechts een meter te overbruggen en je bent in de gelegenheid om aan bijvoorbeeld de muur van de woning of schuur aangrenzend aan de stoep met een zwenkarm gelijk als bij de autowasslang bij een autowasserette (of met een soort veer) hoog in de lucht de laadkabel over de stoep te geleiden? Misschien krijg je last van andere afdelingen van de gemeente, maar er liggen geen kabels over de stoep... :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Plumifrons »

Ik lees regelmatig dat er tegen 'kan' worden opgetreden, maar dat hoeft dus niet. Een kabelmat lijkt me een prima oplossing, waardoor je struikelgevaar voorkomt en daarmee ook één van de belangrijkste nadelen voor de gemeente onderuit haalt.

Maar licht off-topic... De investering voor een simpel laadpunt kost me pakweg 750 euro. Daar kan ik best wel wat kWh aan een openbare laadpaal voor laden... Moet ik wel wat verder lopen... :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door zoe2goe »

Dat lijkt me een verstandige overweging, maar ik zou hem wel even narekenen. Even de superdeals uitsluitend want die blijven toch niet voor eeuwig, kosten veel publieke palen in de orde van 10ct méér per kWh dan je huisaansluiting. Dat is geen kritiek, die paal en het vastrecht moeten ook betaald worden. 750 Euro is dan 7500 kWh. Als ik bruto verbruik, dus inclusief verliezen en zo reken kom ik denk ik op iets minder dan 5 km / kWh uit (let op op, de auto geef netto aan). 35000 km dus. Ik rij dat er in iets meer dan twee jaar uit. Naast het lopen in de regen is dat een stuk betere investering dan zonnepanelen ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Plumifrons »

zoe2goe schreef:Dat lijkt me een verstandige overweging, maar ik zou hem wel even narekenen. Even de superdeals uitsluitend want die blijven toch niet voor eeuwig, kosten veel publieke palen in de orde van 10ct méér per kWh dan je huisaansluiting. Dat is geen kritiek, die paal en het vastrecht moeten ook betaald worden. 750 Euro is dan 7500 kWh. Als ik bruto verbruik, dus inclusief verliezen en zo reken kom ik denk ik op iets minder dan 5 km / kWh uit (let op op, de auto geef netto aan). 35000 km dus.
35000 km... Dat verwacht ik in pakweg 1.5 jaar weg te rijden. Alleen; ik kan gratis laden bij mijn werkgever. Dus eigenlijk verwacht ik dat ik nagenoeg alleen in de weekenden thuis te moeten laden. Als ik dan die enkele keer bij een openbare laadpaal in de buurt ga staan...? Ik ben er nog niet helemaal uit.
zoe2goe schreef:Naast het lopen in de regen...
Dáár raak je wel een gevoelig punt ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door zoe2goe »

Ja, alleen weekeinde laden verandert het beeld natuurlijk. Overigens zou ik me in dat geval al HELEMAAL niet meer druk maken over een kabel over de stoep.

Uiteraard ken ik de situatie niet precies, dus wellicht niet van toepassing, maar een kleine doch welgemeende opmerking: mocht de planning zo zijn dat de ZOE is aangeschaft als "de tweede auto voor de relatief korte ritten" (guilty as charged), dat vrijwel nooit uitkomt. ZOE heeft de neiging een "eerste" auto binnen enkele maanden van die plaats te verdringen, en al helemaal als je op werk gratis kunt laden. Ik weet vrij zeker dat veel forumleden door dat proces zijn gegaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pjedr
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2017 17:18
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Pjedr »

Verholen goot opties heb ik ook bij mijn gemeente aangeboden als optie.
Uiteindelijk mocht het met een afdekmat over de stoep.
Ik heb 10 meter oranje laadkabel om 2 meter over de stoep en 2 meter over gras bij de auto te komen.
Dan nog heb ik genoeg lengte om te laden als de auto een beetje verder staat i.v.m. andere geparkeerde auto's.
De mat waaide al snel omhoog, en heb ik nu voorzien van pengaten en tentharingen op de vier hoeken.
Nu gaat het altijd goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Pjedr schreef:Verholen goot opties heb ik ook bij mijn gemeente aangeboden als optie.
Op Marktplaats zie ik hele partijen "verholen goot" met een lengte van 2 meter voor 100 euro excl. btw aangeboden.
Kan mij zo voorstellen dat je daarmee 'onverbiddelijke' gemeenten met strenge regelgeving met een verholen goot een mooie gelegenheid biedt om de draai te maken om het dan toch toe te staan... :dance:
En dat voor €100 excl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door OlafH »

Een mat mag in elke gemeente. Anders zouden er geen oliebollen en frietkramen kunnen staan. Hier of daar is in de gemeentelijke verordening altijd genoteerd dat stroomvoerende kabels met een deugdelijke rubberen nat moeten worden afgedekt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door TonVH »

Bovendien is die "rubberen mat" vrijwel dan zeker een onderdeel van de verstrekte vergunning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

velduil
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jun 2014 18:24
Actief als: professional

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door velduil »

Ik heb bewust gekozen om alles legaal via de gemeente te regelen en idd dat is veel geld , 5 jaar geleden was alles nog een beetje pionieren en hoe dat nu in Nieuwegein is geregeld weet ik niet .

De hoofd reden is dat ik de Zoë als les-auto heb gekocht en niet het risico wil lopen dat wanneer 'de postbode of kranten bezorgen of wie dan ook over de kabel valt 'ik als bedrijf wordt aangeklaagd om de rekening te betalen, uiteindelijk heb ik een prive laadpaal voor de deur op de openbare weg mogen plaatsen en daar geniet ik nu 5 jaar later nog steeds van, het was duur maar uitgesmeerd over 5 jaar valt het ook wel weer mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Plumifrons
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:56
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Plumifrons »

Ik wacht wel even met een eigen laadpunt... Er zijn 3 openbare laadpunten redelijk in de buurt (waarvan er 1, van de provincie Noord Brabant, 22kw, al minimaal 3 weken in storing staat :fp: ).

Bij de andere 2 laadpunten, die naast elkaar op een parkeerterreintje staan, moet men nog wennen aan EV's, want men parkeert standaard op die 2 plekken. Het bordje op de bijstaande "P"-paal "Alleen voor Electrische Voertuigen" hebben ze dan ook omgedraaid, zodat je die niet kunt zien :roll:

Maar ik ga mijn beste buurtgenoten her en der lief aankijken en wat begrip proberen te kweken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Stamp »

Bij mij lig de laadkabel ook gewoon over de stoep. Ziet er mooi uit maar zou geen rubberen mat gebruiken. Had in het begin zelf een rubbere mat (30cm x 2.5meter lang 3mm dik) maar door het snoer gaat de mat verschuiven (rollen) als de mensen hun voeten erop zet. Daardoor ontstaan er plooien en daar kunnen voetgangers weer over struikelen. Zelf gebruik ik nu een gele kabelgoot (3kg) deze is ook geschikt voor de dikke laadkabel. De 1kg zou denk ik ook wel gaan voor een dunnere snoer.

Ik krijg geen klachten van voetgangers en kreeg zelfs een complimentje. De buurman haalt zelfs zijn auto weg als hij toevallig voor mijn deur staat. Dus tot nu toe gaat het goed.

Om problemen te voorkomen haal ik de kabel 's nachts als ik naar bed gaat weg. Of de accu nu wel of niet opgeladen is. Dat is mijn probleem.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Stamp »

Helaas in januari 2019 een brief van de gemeente Vlaardingen gekregen dat de laadkabel niet over de stoep mag.

Krijg totaal geen medewerking voor een andere technische oplossingen voor bijvoorbeeld een verzonken kabelgoot of een Verlengde Private Aansluiting. Een VPA zou ideaal zijn. Gastgebruik is dan ook mogelijk en een eigen parkeerplaats claim ik niet. Ook dat niet. Antwoord is NEE. Ga maar bij een openbare laadpaal laden op de hoek van de straat.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Riesbak »

Best wel heel zuur als je "gratis" zonnestroom erin kan proppen. Stiekem kabelgoot ingraven met met plantenbakje gecamoufleerde deksel is geen optie? De meeste ambtenaren kennen het begrijp werken nauwelijks, laat staan overwerk door in de avonduren rond te lopen om ladende auto's te betrappen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Even brainstormend...(denkend in mogelijkheden) mocht je in de buurt (op loopafstand) toegang krijgen tot een garagebox / bedrijfspand of iets dergelijks gecombineerd met een geschikte parkeerplaats op eigen grond waar je een stroomaansluiting kunt realiseren, zou dat dan ook verrekend kunnen worden met je zonnepanelen?
(Ik heb wel eens vernomen dat eigenaren van bedrijven hun privé-woning als extra aansluiting op de rekening krijgen voor het zakelijke lage stroomtarief, vandaar...het idee)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Sordone »

Ik weet niet of je auto heel dicht bij je huis kan komen maar ik heb wel eens iemand gezien die een soort draaibare “kraan” van ronde buizen had gemaakt waar dan zijn laadsnoer aan zat om over een stoep heen te gaan. Bij niet gebruik werd de kraan tegen zijn huis gedraaid. Ga je niet over de grond. :-)
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Stamp »

Hier mijn krantenartikel "de slapende honden" waren al wakker :(

https://www.ad.nl/waterweg/gemeente-ver ... ~a1b57594/

:cry2:
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Sordone »

Tja. Met zo’n verordening blijf je het onderspit delven. Ik zou de gemeente eens een Tony Seba filmpje over EV disruptie sturen. Kijken hoe lang ze dit ouderwetse denken gaan volhouden.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Geen idee of het terrein pal naast de stoep van u is, maar mocht dat het geval zijn dan is die draaibare kraan van @Sordone wel een idee om uit te proberen. Die worden reeds gemaakt, bijvoorbeeld https://terrasverwarming.nl/zwenkarmen- ... s-4-detail

Maar je zou denk ik dan beter kunnen gaan voor een zo licht mogelijke constructie, bijvoorbeeld een zwenkarm van een paardendouche
https://www.rutjespaardenboxen.nl/produ ... ouche-arm/ voor slechts 120 euro.
Of voor 99 euro op Amazon


Mocht pal naast de stoep zich uw tuin bevinden dan hoeft de zwenkarm alleen in het zicht te zijn tijdens het laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Stamp »

Laadkabel over de stoep mag in Vlaardingen niet. Al dan niet met een rubberen mat of kabeldrempel.
Kreeg een brief in de bus of ik hiermee wilde stoppen :naughty: . Heb aangedrongen op een Verlengde Private Aansluiting :discuss: . Dan staat een degelijke laadpaal aan de stoeprand gekoppeld aan je eigen netwerk. Maar dat wil de gemeente ook niet :cry2: .

overgens is een kabeldrempel beter dan een rubberen mat. Een rubberen mat heeft de neiging om op te krullen.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Aryna
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2022 13:41
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Aryna »

Hallo allen,

Even een wat ouder topic opgepakt, heeft iemand "al" de perfecte oplossing voor -draad over de stoep-?
Ik vind het zelf totaal geen issue trouwens, maar wil heel graag een oplossing hiervoor.

Ik hoop op hulp :)

Alvast bedankt,

Aryna

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door zoe2goe »

Geen antwoord op je vraag, maar toevallig zag ik gisteren bij een huis om de hoek een nieuwe lader tegen de muur geschroefd. Het huis heeft de gevel direct aan de stoep, en auto's worden tegen de stoeprand geparkeerd, m.a.w., betreffende meneer legt de kabel gewoon over de stoep. Zonder twijfel "mag" het hier ook niet, maar ja, er mag zo veel niet.......
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Casss »

Aryna schreef: 14 mar 2022 13:46 Hallo allen,

Even een wat ouder topic opgepakt, heeft iemand "al" de perfecte oplossing voor -draad over de stoep-?
Ik vind het zelf totaal geen issue trouwens, maar wil heel graag een oplossing hiervoor.

Ik hoop op hulp :)

Alvast bedankt,

Aryna
ChargeArm https://chargearm.com/ biedt een laadpaal aan voor thuisladers met een laadarm door de lucht om zo veilig de stoep te overbruggen.
Zie ook:
https://aanamstelveen.nl/amstelveen-ond ... laadpalen/
AMSTELVEEN – De gemeente Amstelveen is druk op zoek naar oplossingen om de overlast van oplaadkabels voor auto’s te verminderen. Kabelgoottegels zijn hiervoor een oplossing maar ook zwenkarmen vanaf eigen terrein zijn hiervoor opties.
https://laadshop.be/chargearm-2/
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ische-auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Aryna
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2022 13:41
Actief als: particulier

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door Aryna »

Dank voor de snelle reacties :)
Ik had de charge-arm idd ook gezien, en ik had het bedrijf gemaild, de kosten zijn bijna 1000 euro :cry:
Dat is mij helaas iets te pittig.

Maar zelf zoiets maken zou wel een optie zijn. Misschien zijn er mensen die al creatief bezig zijn geweest en tips hebben om een constructie te maken?

Ik vind zelf dat het prima moet kunnen, een snoertje va 1 cm doorsnee een stukje over de stoep. Denk je goed bezig te zijn (voor het milieu bijvoorbeeld), en dan kom je met het opladen in een lastig parket...

Wat ik merk is dat het voornamelijk afgunst is van zeurderige mensen. Het is, in dat opzicht, asocialer om op brandstof te rijden, dan op je Eigen elektra.
Andersom zou ik het echt heel goed snappen dat iemand even zijn auto aan het opladen is.

Ik hoop dat de haalbare oplossing er is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Laadpunt tegen gevel - draad over stoep

Bericht door mechanic »

Zou niet iedereen over een kam scheren, je reactie is ronduit kansloos om mensen welke niet jou denkwijze volgen zeurderige types te noemen.

Dat jij zonodig electrisch wil rijden wil niet zeggen dat de rest van de straat tegen jou laadkabel wil kijken. Net als buren met bomen zich aan regels moeten houden, geldt dat ook voor jou.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht