Lampen en matten

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 74
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Lampen en matten

Bericht door HarmOtten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Voor die prijs bestel ik 4 setjes ledlampen zonder ventilatoren, vind ik veel geld voor 2 jaar garantie.
Canbus module heb je niet nodig.
Of die adapters goed zijn weet ik niet. Ik geb de originele adapters gewoon een beetje uitgevijlt om ze passend te maken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Crxtreem »

Heb toch de Hilox besteld.
Hierbij ook de adaptertjes en diepere afdekkappen.
Deze in een half uurtje ingebouwd.
Enigste wat tegenvalt was dat er nog een Voorschakelkastje bij zit.
Deze past dus niet in de kap zelf en moet ik nog ergens netjes vastmaken.

Direct naar de Renault dealer gereden om het lichtbeeld te checken en deze was goed.
Ze hebben de lampen iets lager afgesteld maar verder was het lichtbeeld goed.

Nu nog even kijken hoe ik het gat in de rubberen dop netjes dicht kan maken.
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Crxtreem »

Gister avond even in het donker gereden en lichtopbrengst is mooi.
Wat mij wel opvalt is dat je kort bij de auto weinig licht naar de bermen hebt.
Ik heb hiervoor nog niet met de Zoe in het donker gereden dus weet niet of dat normaal is.
Misschien dat ik nog een keer terugwissel naar halogeen om het te vergelijken.
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 74
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Lampen en matten

Bericht door HarmOtten »

LED 360.jpg
Volgens een meting zouden ze 5500 lumen per lamp afgeven (Dus iets minder dan het theoretische 9000 lumen, maar toch...) Da's een boel licht! [https://www.facebook.com/permalink.php? ... 9083891131]
Volgens een mailtje wat ik ontving zouden ze $27 per paar kosten.
Iemand interesse om deze in te bouwen? :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Voor dat geld...........
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Crxtreem »

Nu valt mij op als ik achter een andere auto sta bij de verkeerslichten dat mijn linker koplamp goed zichtbaar is in de bumper van de voorligger, maar de rechter minder.
Al een paar keer gekeken maar de lampen geven beide net zo veel licht.
Dus ik denk dat het komt omdat de linker afgesteld staat om voor de auto te verlichten en de rechter voor de berm.

Is dat bij andere ook, of staat mijn koplamp niet goed afgesteld?
Als ik hem voor een muur zet heb ik wel gewoon een goed lichtbeeld.
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Lampen en matten

Bericht door Thomas84 »

Zou gewoon even langs de dealer rijden. Is meestal service en weet je gelijk of alles goed staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door daf55 »

Idem hier zo, ik twijfel ook regelmatig. Als ik parkeer bij huis schijnt de linker ook meer tegen de schuur dan de rechter, maar ze staan echt goed afgesteld!
Crxtreem schreef:Nu valt mij op als ik achter een andere auto sta bij de verkeerslichten dat mijn linker koplamp goed zichtbaar is in de bumper van de voorligger, maar de rechter minder.
Al een paar keer gekeken maar de lampen geven beide net zo veel licht.
Dus ik denk dat het komt omdat de linker afgesteld staat om voor de auto te verlichten en de rechter voor de berm.

Is dat bij andere ook, of staat mijn koplamp niet goed afgesteld?
Als ik hem voor een muur zet heb ik wel gewoon een goed lichtbeeld.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Koplampen horen ook zo afgesteld te staan dat ze als het ware iets de berm in schijnen dit om tegenliggers niet te verblinden. Dus wat je ziet klopt inderdaad, dit is ook de reden dat als je naar the UK gaat je je koplampen moet sealen met een afdeksticker! Britten die naar het vaste land komen doen dit ook vaak.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Injector1 »

Geeft de Philips H 7 Vision plus 12v/55w , al meer licht dan de standaard H7?
En mogen zulke lampen er in, i.v.m. UV?
Alvast bedankt voor eventuele reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door GertjanVB »

Philips doet je geloven van wel. Ik kan je helaas geen ervaringen meegeven. Wel dat ik op speurtocht naar de Osram Nightbreaker eg er op gewezen werd dat deze alleen toegestaan zijn voor off-road gebruik (staat in kleine lettertjes op de verpakking). Nu kun je je afvragen of je hierdoor door de hermandad van de weg gehaald wordt, maar bij een APK zou het theoretisch een no-go zijn. Ik heb er uiteindelijk de simpele standaard H7 ingezet en droom slechts van de lichtopbrengst van Xenon die ik ooit had (als ze het deden).
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Injector1 »

Bedankt voor de reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door daf55 »

droom slechts van de lichtopbrengst van Xenon die ik ooit had (als ze het deden)
Ik rij nog steeds naar tevredenheid met de Xenon van de inbouwdag in Lelystad. De oplossing was zo simpel: Slechte stekkerverbindingen. Deze heb ik vervangen door betere en nu totaal probleemloos, al dat al zo'n 4 jaar nu ongeveer?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door GertjanVB »

Zou ik dan toch.....nog een keer.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Ik heb ook de inbouwdag HIDs. En ook ik heb recentelijk wat startproblemen. Ik kan bevestigen dat het probleem in het connector-paar zit aan de 12 volt kant (zeg maar even de ovale set). Met wat schoonmaak en buigwerk lijkt het weer op orde.

Maar...... als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik nu, 3-4 jaar later, toch voor LED gaan. Ik ben niet zo'n zenuwachtige seiner. maar door de opstarttijd van de HIDs is dat overdag gewoon niet mogelijk. De lichtopbrengst is met moderne LEDs niet minder.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door TonVH »

Zijn er dan LED's die ingebouwd kunnen worden en APK-waardig zijn? Heb je enig idee van de kosten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik weet wel dat mijn (Renault) dealer sets verkoopt/verkocht en inbouwde. Daarmee beweer ik niet zeker te weten dat ze gegarandeerd APK-waardig zijn, maar helemaal stoopid lijkt me toch ook niet.

Ik weet de prijs niet meer, tis al even geleden, ik herinner me alleen nog dat ik het wel behoorlijk veel vond. Maar ik ben een krent en mijn referentie is Aliexpress ;-) HarmOtten heeft er redelijk mee ge-experimenteerd. Heeft geen ZOE meer, maar volgens mij alles ergens hier duidelijk gedocumenteerd.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 74
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Lampen en matten

Bericht door HarmOtten »

De LED-lampen die ik toen der tijd in mijn ZOE heb ingebouwd doen het al 4 jaar zonder problemen, en komen gewoon door de APK. Komt geen UV-licht uit de koplamp. Doordat het LEDje precies op de plek zit waar anders de gloeidraad zat, projecteert de lens in de koplamp een vergelijkbare lichtbundel. Alleen met meer licht :D.
Zie hier voor: inbouwen, prestaties na 2 jaar.
De link naar de lampen die ik toen heb gekocht, werkt niet meer. Maar ik heb even gezocht, en deze lampen komen kwa specs vrijwel overeen. (LED type CREE XHP-50) Maar er zijn veel vergelijkbare lampen op de markt nu. Het voordeel van dit type LED-lampen is dat ze geen ventilator bevatten. Het koelen gebeurt dus passief. Daar kan vrijwel niks aan stuk gaan, en maakt geen lawaai.
Ook de test die ik met warmtecamera heb uitgevoerd toonde aan dat de LEDjes niet te warm werden.
Nieuwe rubber kappen (als je die wil hebben) kun je hier bestellen.

Succes! En laat ervaringen met nieuwe LED-lampen even weten in dit forum-draadje, zodat anderen weten welke ze het beste kunnen bestellen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door daf55 »

In de nieuwe Zoe zitten standaard Led lampen, las ik? Ben benieuwd!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Riesbak »

Injector1 schreef:Geeft de Philips H 7 Vision plus 12v/55w , al meer licht dan de standaard H7?
Ik heb de Philips Xtreme Vision H7 erin zitten, die geven heel duidelijk beter witter licht dan de originele kaarsjes.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Lampen en matten

Bericht door OlafH »

Na een lange weg gegaan te zijn ben ik eindelijk blij met mijn LED koplamp configuratie. Voor degenen die ook beter licht willen, hieronder de beschrijving en boodschappenlijst (ongeveer € 50,-).

De standaard halogeenlampen zijn gewoon dik onder de maat, ongeacht wat voor lamp je er in schroeft. Bij mijn eerste Zoe heb ik er meteen Xenon in geschroefd en qua lichtopbrengst was dat perfect. Echter zou LED beter zijn, omdat deze direct starten. Met Xenon kun je niet seinen en LED dus wel.

Ik ben begonnen in 2019 met Novisight LED's van 5.000 Lumen per stuk (links op de afbeelding). Redelijk licht, beter dan Halogeen, maar vlekken in het lichtbeeld en minder licht dan Xenon. De Novisight is een degelijk ding zonder ventilator en de ballast in de voet. Minder is de kunststof ring waarmee je de lamp op de juiste manier moet stellen, omdat deze geen licht rondom afgeeft.

Toch op zoek naar meer licht, heb ik een set van Xstorm laten komen van 9.000 Lumen per stuk. Heel veel licht, ongeveer gelijk aan Xenon en een homogeen lichtbeeld. Handig te installeren door de compacte voet. De ring kun je eraf trekken en wordt redelijk op z'n plaats gehouden door twee rubberen ringen op de lamp. Verder is het gewoon bagger, de LED's geven het na een aantal maanden één voor één op. Het licht wordt dus langzaamaan steeds minder. Goede service van XStorm, ze sturen wel gewoon nieuwe lampen als je het probleem meldt.
20211020_134347.jpg
Maar ik was nog steeds niet tevreden, die dingen moeten het gewoon doen en dat gepiel met die metalen adapters om de lamp erin te krijgen stoort me mateloos. Het zit namelijk nét niet goed, hoe je ook buigt en vijlt. Ik heb 3 sets van die adapters versleten om het enigszins naar mijn standaard voor elkaar te krijgen. Op zoek dus naar een definitieve oplossing.

Als LED's heb ik nu Bullvision laten komen van 12.500 Lumen per stuk. Prijzige dingen voor Aliexpress en je weet nooit precies wat je krijgt, maar deze zijn perfect. Gigantisch veel licht in een homogeen lichtbeeld. De uitvoering is zeer goed met robuuste metalen voet en onhoorbare fans, siliconen beschermlaag om de LED's zelf en 5 rubberen ringen. Door die 5 ringen zit de metalen ring muurvast over de lamp.

Vervolgens op zoek naar een oplossing voor die krakkemikkige metalen adapter. Hiervoor is een fantastische ABS adapter met metalen veren te krijgen die meteen past als een kluisdeur. Hij is voor een Mégane 4, maar past perfect in de Zoe. Hieronder in stappen hoe de adapter op de lamp wordt gemonteerd en vervolgens in de koplamp wordt geplaatst.

De Bullvision LED. Zie siliconen bescherming, 5 rubberen ringen en degelijke metalen voet en fan behuizing:
20211020_111804.jpg
De ABS LED adapter:
20211020_111819.jpg
Adapter op de juiste wijze over de LED schuiven
20211020_111844.jpg
Vervolgens de metalen ring erover heen en aandrukken tot de lip in de uitsparing zit
20211020_111909.jpg
20211020_111938.jpg
De LED en adapter zijn nu één stevig geheel en kan eenvoudig in de koplamp gedraaid worden:
20211020_111950.jpg
20211020_112356.jpg
Extra grote sofkap (75 mm) over het geheel plaatsen en klaar!
20211020_134040.jpg

Deze spullen heb je nodig:
Stofkap 75 mm: https://nl.aliexpress.com/item/32884736 ... 4c4doQ2q7b
Bullvision LED type U10: https://nl.aliexpress.com/item/10050015 ... 4c4dwuAQAO
Adapters H7 LED: https://nl.aliexpress.com/item/10050030 ... 7f54FMA1Ip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Lampen en matten

Bericht door Valkenet »

Ziet er goed uit, maar geeft deze wel het juiste lichtbeeld op straat.
Er moet een scherpe hoek in het beeld te zien zijn ong 60 gr schuin naar boven aan de rechterzijde.
Anders heb je kans dat je andere verblind met het licht.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Lampen en matten

Bericht door OlafH »

Het lichtbeeld is perfect, dat is geen probleem met de meeste H7 LED's. Als de afstand van de voet tot het centrale punt in de lamp volgens specificatie is klopt dat altijd.

Echter... Helaas heb ik toch weer moeten overstappen naar de metalen adapters. De kunststof bleken teveel speling te hebben (of te krijgen door de warmte), waardoor de LED's los zaten in de lamp. Wel een setje goed passende adapters gevonden in combinatie met deze LED's: https://www.topledverlichting.nl/websho ... s-set.html

Montage zonder vijlen of buigen. Monteer de metalen ring eerst met de adapter in de koplamp en schuif dan met enige kracht de LED door de metalen ring. Nu zitten ze wel goed vast.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Lampen en matten

Bericht door Valkenet »

Oke, mooi goed opgelost.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Top beschrijving / instructie, thanks!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Lampen en matten

Bericht door OlafH »

Vanavond een landweggetje genomen hier in de buurt om het lichtbeeld en lichtintensiteit te tonen. In het filmpje van de dashcam gebruik ik een paar keer groot licht, maar eigenlijk is het niet eens nodig. Ik heb de lampen niet lager gesteld, maar gewoon op stand 0 laten staan, tot nu toe geen gesein gehad, dus ik ga ervan uit dat de afstelling niet hinderlijk is voor medeweggebruikers.

Eerst twee foto's met het lichtbeeld voor een witte muur met dimlicht en grootlicht:
20211021_213240.jpg
20211021_213251.jpg
Binnendoor van Rhenen naar Veenendaal:
bullvision.mp4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Dat ziet er uit als een stevige bak licht. Ik heb sinds de schiphol inbouwdag de HIDs er in zitten en die bevallen prima, inderdaad, behalve het seinen. Niet dat ik nou zo'n seiner ben, maar toch. Ik heb "jouw" spulletjes besteld, adapter H7 niet van Ali maar topledverlichting.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door Riesbak »

Goede bak licht met de LED inbouw! Beetje te vergelijken zo te zien met de LED lampen van mijn ZE50. Ik ben een paar jaar geleden toen ik net mijn Zoe Q210 had bij Jeroen zoe2goe geweest i.v.m. de SOH checken, was toen verbijsterd over de bak licht in zijn auto en de waardeloze hallo bijna geen lampen in mijn auto, de standaard lampen waren helemaal waardeloos.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

Zojuist deze set geïnstalleerd. Half uurtje werk. De HIDs waren erger, daar moest je de veertjes doorknippen, maar het blijft gepiel met die dingen zeg. Ligt volkomen aan de H7 constructie, en ook de meeste andere systemen, niet per se deze lampen of veertjes. Laten we het zo zeggen: je wilt niet in het donker een nieuwe koplamp inzetten, ook geen gewone gloei.

Uiteraard nog niet donker getest, maar allemachtig wat een licht. Voor zover ik kon zien méér dan de HIDs, en dat zegt wat. Ik hoop dat ze net als bij jou Olaf een lang leven zijn beschoren. Nogmaals dank voor de installatiehandleiding en links. Top.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Lampen en matten

Bericht door OlafH »

Veel plezier ermee, en ja, dat H7 formaat is vreselijk. Daarom was ik zo blij met die kunststof adapters, die zou je er in één beweging in kunnen draaien. Helaas.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



2019R90
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2023 12:43
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door 2019R90 »

Ik heb nu de osram night breaker 200 er een aantal maanden in zitten. Is een kleine verbetering tov de standaard lamp, maar nog altijd niet voldoende licht. Ik ben nu aan het twijfelen tussen HiD en LED. Hoe bevalt de bullvision set? Als je het nog eens zou moeten doen, zou je voor HiD of opnieuw voor LED gaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lampen en matten

Bericht door zoe2goe »

LED, omdat je anders niet kan "seinen". Niet dat ik zo'n knipperaar ben, maar het licht bevalt prima, net als HID. Het enige (noodzakelijke) nadeel is het lichte gezoem van de fans. Niet overdrijven, dat hor je alleen als je echt helemaal stopt, radio en ventilatie uit. HID was aanzienlijk meer gedoe met installeren
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht