welke onderdelen zijn dit?

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

fabruekstype R
variant 5R04
versie 5R040H
motorinhoud 1461
motorvermogen 55
brandstof gasolie

heeft deze digitale km teller?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

Mathijs schreef:
WillemS schreef:... links voorin de motorruimte.
Ter verduidelijking; voor de kijkers van voren is dat dus rechts :wink:
Naast het motorblok als het ware, boven de versnellingsbak. Daar zou nu een leeg gat moeten zitten.
Hoe de accu uit de steun losgebroken is, is dan weer een ander verhaal.
Brandweer knipt kabels door om brand te voorkomen, maar accu's verwijderen, nee, doorgaans niet.

Het andere onderdeel is wat moeilijker te plaatsen, omdat per type motor er verschillen zijn.

mum schreef:... beide onderdelen kunnen belangrijke aanwijzingen geven hoe de botsing gebeurde,
...
Dat zal een beetje een kip-en-het-ei verhaal worden.
Klapte de accu eerst en werd daardoor de macht over het voertuig verloren dan wel het zicht, -of- is de auto zo hard tot stilstand gekomen dat de accu uit de steun losbrak en kortsluiting maakte, waardoor die nu in deze staat is.
Beide mogelijkheden zijn mogelijk, maar zonder verdere informatie over het ongeval en de omstandigheden niet te beantwoorden.

Je kan natuurlijk altijd een onafhankelijk schade-expert naar laten kijken als je er mee verder wilt.
Die moet dan wel toegang hebben tot het voertuig, op basis van foto's en beschrijvingen zal het bij aannames en veronderstellingen blijven, vrees ik.
"onafhankelijk", laat me niet lachen...

de passagier was ge-ex-relateerd door verbaliserende dienst en familie nog bij brandweer,

als je eens wist wat er allemaal in dat strafdossier ontbreekt,

tunnelvisie, ik mag niks verklappen maar ...pppfff

foto's waren door partij achteraf en tijdens zeer slecht, zeer donker, met tegenlicht zodat heel veel niet opviel,
wij hadden er ook genomen,
deskundige "verdediging(lol), maakte een 1 seconde uitredingsfilmpje helemaal niet overeenstemmend met weinige dochter herinnert..
aan de hand van "sporen", weigert nog te antwoorden welke sporen, voor hem afgesloten...

denk na, als hij negatief voor tegenpartij ging, zouden "ze" hem niet meer oproepen...

foto's van ons vond hij niks, als je zag hoe in veld kleine stukken lggen, op berm niks en dan op 1 rijvak...

4 sierdeksels van auto af, en niet eentje aan zijde van dochter, ach, mijn handen jeuken om alles eruit te gooien, maar mag nog niet....

zoals nu eruit ziet, wachten we echt niet tot rechtszaak, te veel onregelmatigheden...

advocaat wil alleen twijfel zaaien zodat dochter niet veroordeeld wordt,
wat als die andere volledig in fout zou zijn?
dochter heeft beperkt gehugenverlies...
we realiseren ons al te zeer dat onze dochter in fout kan zijn....
beide kinderen het zwaartst gewond terwijl slechts gedeeltelijk beschreven, maar tegenpartij....ho 3x op 1 blz met verwondingen die hij helemaal niet had....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

we kunnen dus een andere deskundige nemen, minimum 2000 euro, zelf te betalen, rechtsbijstand zeggen ze dan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door Thomas84 »

Deze Fiesta heeft trommels achter en schijven voor. Daarom zijn de wielmoeren op de achtervelg zo schoon. Voor zullen ze zwart door de remstof.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

foto linkerachterwiel kelly moeren niet proper.jpg
de foto is niet ideaal, ingezoomd en donker, maar vindt u dit propere moeren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door Thomas84 »

kan niks uit de foto opmaken... Zie alleen een blauw vlak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

foto spatlap getekend.jpg
is dit een spatlap, steken pinnen uit, linksonder ben ik niet zeker van de "hoek", lag achter iets in,
waar past deze?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door Thomas84 »

Niet negatief bedoeld maar je springt nogal van de hak op de tak. Is geen touw meer aan vast te knopen.

Er is genoeg kennis en ook gewillige mensen die mee willen denken alleen gaat het op deze manier een beetje lastig.

Probeer wat duidelijker te zijn in je vragen en probeer antwoord te geven op eerder voorgedragen antwoorden of suggesties.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

20171205_015340.png
sorry dat ik zo "verward" overkom maar als je het dossier zou zien waarvan ik niks mag plaatsen...
maar ik kan ook nog artikel uit krant plaatsen, begrijpen jullie het beter...loyaliteit...
btw, tegenpartij was deur gekneld,
zoals je ziet opfoto, linkervoertuig, volledig moeten opensnijden om te bevrijden,
en beide kinderen die nacht hun eerste operatie...
tegenpartij was chauffeur licht gewond en passagier zwaar gewond,
men zegt, rechtse voertuig was frontaal en linker meer frontaal-rechts,
ik denk net andersom...

en kleine opmerking over de "sporen", bij de aanleg zat deze al vol sporen, laat daarin wat olie lopen, heb je een "spoor", enne
deze wat op deze foto staan, staan niet op onze foto's of andere...
we kunnen deze foto van de krant nog steeds niet vastkrijgen...
intussen nog een bijkomend stuk, is dit ook van een renault of niet?
hartelijk dank voor jullie antwoorden...
foto stuk aan boom.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

ik bedoel bij de aanleg van de weg...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door Mathijs »

mum schreef:..
tegenstander beweerde 70 te rijden,
....
doordat ze een clio met digitaal scherm heeft volgens een onduidelijke foto niet door ons genomen, en de accu eruit was...
kon haar snelheid niet meer gecontroleerd worden en werd haar woord dus voor waarheid aangenomen
uhe...wie is 'haar' in dit verhaal van 'werd haar woord dus voor waarheid aangenomen'?
Ook een auto met een traditionele wijzerplaat staat niet altijd met de snelheidsmeter stil op de snelheid van de impact. Dus digitaal scherm of niet, maakt niet uit, het blijft een gok die genomen wordt op basis van deformatie/vervorming van de auto's (het zijn beide 5 NCAP sterren auto's) en de verwondingen van de inzittenden (waarbij leeftijd en fysieke gesteldheid wel meespelen; 61 jaar speelt hier wel een rol).

Denk dat snelheid minder relevant is hier dan plaats-op-de-weg. Duidelijk is dat het een flinke klap is geweest, vermoedelijk door niet-voldoende-rechtshouden, maar het blijft koffiedik kijken. (lang leve de dashcam)
Hier speelt ook de aloude vraag: "In welke auto zit je het veiligste bij een frontale aanrijding, diegene die het hardst rijdt of die het zachtst rijdt."

Remsporen lijken te ontbreken. De positie van de auto's in verhouding tot op welke rijbaan ze staan na de klap en of dit ook de rijbaan was waarin ze reden, kan invloed hebben op de mogelijke schuldvraag.

Met de foto van de posting van 'zo jul 07, 2019 1:06 pm' is de grootte van het zwarte langwerpige stuk beter te zien.
In de openingspost leek die net zo groot te zijn als de accu, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Vrij zeker weten dat dit zwarte stuk onder de voorbumper van de 'Ford Fiesta VII (JA8) Hatchback 2008—2017' heeft gezeten, echter het enige exemplaar bij 'onze' sloperij heeft geen voorkant meer :fp:

Deze onderdelen gaan geen antwoord geven op een schuldvraag.

- Staan beide auto's nog in hun juiste rijbaan? (da's de vraag)
Indien JA :
Dan is de Clio of de Fiesta vermoedelijk van de weghelft geraakt.
Ik vrees de Clio, de Fiesta ligt met zijn kont in de berm, wielen naar uitwijkend rechts gedraaid.
Beide auto's zijn na de klap vervolgens om hun as gedraaid en dwars op de weg komen te staan.
Indien NEE:
Dan is er één zover van de weghelft geraakt dat die is gaan spookrijden, en dat kan bijna alleen maar de Fiesta geweest zijn, want na de klap was er weinig rijbaar/glij- schuifbaar meer over.


----


Heb overigens wel de indruk dat sommige foto's en vragen niet helemaal met elkaar overeenkomen.
Bijvoorbeeld zo jul 07, 2019 1:06 pm met de vraag over de banden want
normaal heeft ze 4 dezelfde banden, nu blijkbaar dus niets, momenteel is ze over niets meer zeker, normaal heeft ze good year banden
, en dan de foto van de Fiesta banden erbij :think:

Behoorlijke puzzel, hopelijk herstel je snel.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

i2paq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 nov 2014 11:37
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door i2paq »

Ik weet niet of je wel eens een frontale botsing van dichtbij hebt gezien en wat dat doet met auto's die met "slechts" 80Km per uur elkaar raken?

Mijn vrouw heeft dat in 2014 gehad, frontaal geraakt door een Peugeot C1/107. Zij reed zelf in een nieuwe Golf station (Variant?).

Door de klap stond mijn vrouw andersom en keek het achteropkomend verkeer in de ogen. Niets was meer recht aan die auto. Voorkant was zo'n 10 a 20cm naar binnen gedrukt, mijn vrouw zat net niet klem tussen de pedalen, schutbord, stuur etc.

De Peugeot werd gelanceerd, draaide in de lucht ondersteboven en lande op het dak. Deze inzittende was dood, mijn vrouw in de kreukels maar is goed hersteld.

Wat een zooi op de weg.
Renault Mégane 1.5 DCI Hatchback 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door Mathijs »

i2Paq schreef:Ik weet niet of je wel eens een frontale botsing van dichtbij hebt gezien en wat dat doet met auto's die met "slechts" 80Km per uur elkaar raken?

...
In hoedanigheid van ex-autoschadecorrespondent bij een grote verzekeraar, en later als aspirant schade-expert, kan ik je verzekeren dat ik behoorlijk smerige dingen heb gezien, en dat zaken soms totaal anders zijn dan dat ze lijken.

Alles frontaal is doorgaans YUK en donkerbruine dakbekleding boven de 30 Km/h, laat ik het daarop houden :fp:

Frontaal en "slechts" 80Km per uur, welnu, je " zeggen dat je weet dat dit knetterhard is. En dat weet ik ook. :?

Goed dat je vrouw er (naar ik toch hoop) goed van afgekomen is :thumb:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mum
Lid
Lid
Posts in topic: 29
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2019 19:20
Actief als: particulier

Re: welke onderdelen zijn dit?

Bericht door mum »

i2Paq schreef:Ik weet niet of je wel eens een frontale botsing van dichtbij hebt gezien en wat dat doet met auto's die met "slechts" 80Km per uur elkaar raken?

Mijn vrouw heeft dat in 2014 gehad, frontaal geraakt door een Peugeot C1/107. Zij reed zelf in een nieuwe Golf station (Variant?).

Door de klap stond mijn vrouw andersom en keek het achteropkomend verkeer in de ogen. Niets was meer recht aan die auto. Voorkant was zo'n 10 a 20cm naar binnen gedrukt, mijn vrouw zat net niet klem tussen de pedalen, schutbord, stuur etc.

De Peugeot werd gelanceerd, draaide in de lucht ondersteboven en lande op het dak. Deze inzittende was dood, mijn vrouw in de kreukels maar is goed hersteld.

Wat een zooi op de weg.
hier zijn ook zo een rariteiten extra,
een ontplofte batterij,in de auto bij de klap of uitgeslingerd en dan overreden,
te zien aan schade en sporen op de auto
het lange stuk vermoed ik toch tegenpartij...bruine kleur auto eraan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht