Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

1.5 dci 110.pk Bj 2012 GSIII
Heden 400km gereden, +- 120 km/uur, Motor ff laten draaien bij pauze, half uur pauze, terug 300km gereden idem.
Plots motorsturing...
Kan vanalles zijn natuurlijk, morgen weten we meer.... Auto is getakeld.... Wij zijn op doorreis naar Croatie... Gestrand in München waar we 1 nacht zouden blijven...
Auto heeft 60k km.
Injectoren ?
Vuile diesel getankt ?
Motor was zeker niet heet, wel raar dat de fan niet blaasde bij stoppen motor.
Nog 4 km gereden in noodloop en nu eindelijk in ons hotel..
Iemand een idee?
Dank bij voorbaat.
Pfff typen met gsm....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door mechanic »

De dealer weet er wel raad mee.
Vaak een sensor icm een herprogrammering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

OK, wij wachten nog ff af. Ze zouden via een agent de plaatselijke dealer contacteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Ondertussen zijn we al woensdagavond en weten we amper meer over onze auto. Mijn echtgenote heeft deze middag zelf met de garage in München gebeld, ze zouden er vandaag naar "kijken'. En vervolgens zou ie mogelijk morgen al klaar zijn.... Begrijpen wie kan, geen diagnose eerst en dan zou ie al kunnen gerepareerd zijn morgen...
Morgenmiddag belt ze terug en weten we hopelijk eindelijk wat er mis was en of ie gemaakt wordt of reeds is gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Deze middag het verdict gekregen :
Innjector stuk en een electronisch probleem, welk weten we niet. Kosten +- 1500€zeggen ze... Ze kunnen niet garanderen dat de auto klaar is komende maandag dus besluiten we dat de wagen bij ons thuis wordt gemaakt.
Is dit de normale prijs en is het niet beter om de 4 injectors te laten vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door A110 »

Zo dan, dat is een behoorlijke prijs voor 1 injector.
De gemiddelde prijs bij ons voor 4 injectoren is €1600,- incl BTW

En ja het is veel beter om ze alle 4 te vervangen. Meestal zijn die andere injectoren al net op het randje.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Had al overlegd met een collega, die zei me dat het ook beter zou zijn om ze dan alle 4 te vervangen..
Maar op 60.000 km al????
De wagen is nu 6,5 jaar oud, zou wel erg snel zijn zij ie mij...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door A110 »

Hoogst waarschijnlijk zijn het Delphi injectoren. Deze staan hierom bekend.

De oorzaak dat deze nieuwe generatie zeer gevoelige injectoren kapot gaan is vervuiling van de brandstof.
De tolerantie's en openingen inwendig zijn zo fijn en klein dat een zandkorrel al voor een defect kan zorgen.

Daarom ons advies om om de 2 jaar je brandstoffilter vervangen en een goede continu kwaliteit (A-merk) brandstof tanken. En af en toe de motor eens lekker in toeren te houden. En 1 tot 2x per jaar een goede brandstofreiniger in de tank doen. Het beste voordat er een grote rit word gemaakt zodat de reiniger goed zijn werk kan doen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

De laatste 4 jaar zijn er amper 7500km/jaar met de auto gereden. Ik wacht meestal ook zo'n 10 km alvorens in de toeren te gaan. Ook gebruik ik nooit of amper de 6e versnelling. Voorts ben ik eerder een vlotte chauffeur die regelmatig terugschakelt in plaats van altijd te gaan remmen. Wat me nu pas opvalt is dat de auto de afgelopen maanden wel wat meer stilviel als ik koud vertrok, maar ik dacht dat dit normaal was en ik spreek over bvb +- 1 keer op 25 keer koud wegrijden.... heben we allemaal toch wel eens, niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Vandaag van de verzekering bericht gekregen dat onze auto tussen 5 en 9 augustus zou worden afgeleverd bij de garage !
pffff…..heb een smsje gestuurd of dit normaal is , aangezien dit wel erg lang is naar mijn mening . In ieder geval zal er niks aan gedaan kunnen worden en zitten we heel die tijd zonder gezinswagen.
Ik ben ondertussen al wat gaan lezen op het www en denk dat het misschien beter is dat de auto buiten de injectoren meteen ook nog wat andere nieuwe "stuff" kan gebruiken.
Is er iemand die ons op weg kan helpen ? Ik dacht oa. aan volgende dingen :
-alvorens alle nodige dringende reparaties de diesel eruit laten halen ???
-injectoren , 4 stuks
-nieuwe brandstoffilter ?
-gloeibougies vervangen of laten nakijken op werking ?
-accu is 6.5 jaar : laten uitmeten ? Hoewel dat geen garantie biedt voor de dag erna , nu goed kan morgen stuk zijn...…een nieuwe kost wel wat maar nu we toch in kosten vallen.....
-brandstofleiding(en) vervangen/reinigen===>of enkel een brandstofreiniger ??
-egr-klep nakijken ( kan dit zomaar ? ) ====>eventueel ook een nieuwe nodig ?
-andere ????

-op aanraden van een bevriende mekanieker was er afgelopen onderhoud beslist om de distributieriem voorlopig NIET te vervangen , misschien beter om dit nu dan ook maar te laten doen ?? ( 60500 km nu 6,5 jaar oud....) ik moest mij echt geen zorgen maken dat ie zou knappen , dat is allemaal om ons op kosten te jagen zei ie me en die weet echt wel waar ie over klapt ( + 200 firmawagens die daar alle onderhoud krijgen van verschillende merken vooral Ford )

Het electronika-probleem is vooralsnog niet door ons bekend , dit weten we waarschijnlijk dus als de auto (terug) wordt uitgelezen.

Off-topic : een nichtje van mijn echtgenote heeft binnenkort haar nieuwe okkaziewagen ==>Mercedes A diesel bj 2016 +- dacht ik.
Het zou gaan om dezelfde motor als onze 1.5 dci.....
Ze moet momenteel ook nog wachten op deze wagen omdat er iets met de koeling was …..en auto's van mensen die nu op reis gaan of bvb panne hebben krijgen voorrang volgens de garage. ( ik ben dus niet de enige die moet wachten op m'n wagen )
Vraag : zijn er gekende problemen bij deze wagen/motortype/bouwjaar , ze had dit opgevangen van collega's en nu kreeg ze een beetje schrik voor haar wagen.....de wagen was +- 3 jaar oud zei ze me en heeft +- 100.000 km.
Alvast bedankt voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door mechanic »

De allereerste 1.5dci motor was een ramp,krukaslagers/turbo's gingen bij bosjes defect.
De huidige door en vast ook uit ontwikkelde lichting kent deze grote problemen niet meer.

Een defecte injector,en toch loopt de motor buiten de storingsmelding prima. Daar heb ik enige twijfel bij de diagnose van de garage,echter het zou zomaar kunnen.

Beknibbelen op een distributieriem die al vervangen had horen te zijn is onvoorstandig,knapt deze heeft de motor zeker interne schade.
Het advies opvolgen van je bevriende mekanieker is dan ook onvoorstandig.
Als deze bij Ford werkt kan die zich de 1.6D vast nog herinneren met de interval van 240dkm en x-jaar. Die braken vrijwel allemaal vroegtijdig. Evenals de huidige met een riem die in het oliesysteem draait.
Houd de interval van de 1.5dci dus aan!

Heb je nog de originele accu na 6,5jaar,kan het inderdaad zomaar zijn dat deze met deze hitte of de eerste koude sneuvelt. Bij een nieuwe is dat risico er ook altijd,echter in mindere mate.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Ik zal de wagen , zodra ie er is , grondig laten nakijken en ook meteen vragen om de distributieriem ( en waterpomp dan ook maar zeker ? ) te vervangen.
@bevriende mekanieker : er is mij begin dit jaar gezegd om deze nog niet te vervangen , heel veel overroepen volgens hem , maar inderdaad , blijven uitstellen was zeker niet de bedoeling. Net omdat ik zo weinig km's doe kon het geen kwaad om nog een jaartje +- te wachten.
off-topic : Als je bandenfabrikanten moet geloven , dan moet je ook elke 6 jaar nieuwe banden opleggen omdat de "oude" te veel in de zon hebben gestaan en dat het rubber daardoor zo droog is dat het bij de minste aanraking zou scheuren.....banden van15- 20 jaar die bijna geen profiel meer hebben : vervangen....maar zeker geen banden van minder dan 10 jaar.
Onze originele banden zijn ondertussen ook al 6,5 jaar maar hebben zeker nog geen 60k km gereden ( heb set winterbanden ) De zijkanten zien er mogelijks wat "minder" uit maar zeker niet in die mate dat die ook zouden moeten vervangen worden.
Ik hou jullie op de hoogte van alle verdere ontwikkelingen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Mijn auto is deze middag aangekomen !
Na een eerste "uitlezen" wordt er inderdaad gewag gemaakt van injector 1 waar een probleem mee zou zijn , echter is het nog niet zeker of het wel degelijk ligt aan de inspuiting zelf.
De "electronische fout" zou dus evenwel ook op die injector kunnen slaan , niet zozeer de inspuiting/kop die vuil of stuk zou zijn maar de electronische sturing ( oid ) .
Morgen weet ik vast en zeker meer , het zou ook niet gaan om "Delphi" maar om....Siemens ( = Bosch ??) - injectoren .
Als het inderdaad enkel om die 1ne injector zou gaan waar een "electronische fout" in zit dan zou de herstelling nog kunnen meevallen. ( afwachten natuurlijk)
Plaatje :
IMG_20190805_115754_resized_20190805_101826283[18787].jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door WillemS »

Als dit dieseltje idd maar 6.500km per jaar rijd zou de brandstof wel last van algengroei kunnen hebben. Er zit toch "Bio" in de huidige brandstof.
laat de tank ook maar schoon maken en zeker het brandstoffilter vervangen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Wat het aantal kilometers betreft , dat kan ik nakijken aan de hand van de jaarlijkse keuring.....
7500 was een schatting , vermits ik geen km's doe voor mijn werk met deze wagen.Ik rij wel 'vinnig" met deze auto , het is dus geen slak.
@uitlezen motor : vandaag zijn ze met mijn wagen naar een bedrijf geweest waar ze mee samenwerken ( uitlezen , onderdelen bestellen , raad , diagnose , airco-vloeistof vernieuwen enz enz )
Resultaat : foutmelding weg/gereset en de motor draait weer als een zonnetje....begrijpe wie kan.
Mijn collega-mecanicieker heeft mij de raad gegeven om voorlopig ff af te wachten en zien wat er op korte termijn gaat gebeuren :
opnieuw deze storing/melding en motor in noodloop = vervangen injector nr1 .
Geen storing : gewoon blijven rijden.
Hij heeft wel een product meegegeven om in de tank te kappen ; CONTROL PLUS
Dit heb ik ondertussen in de (volle) tank gekiepert en de auto reed als voorheen.( ben +- 20 minuten gaan rondrijden opdat het goed zou mengen )
Ik hou jullie op de hoogte mocht er iets veranderen aan de situatie en reeds bedankt allemaal voor de reacties.
En nu maar ff m'n wagen een snelle wasbeurt geven , stof slikken doen ze blijkbaar overal. :?

………

Na m'n poetsbeurtje nog ff een extra ritje gemaakt : 4 km tot oprit en dan +- 12 km aan 126km/uur 3200rpm , afrit , terug opgezet en 12 km retour , ook aan 126 km/uur en zelfde toeren in 4e versnelling.
Flink teruggeschakeld bij het einde van dit ritje en ook flink wat toeren , geen enkel probleem.
Bij aankomst 5 minuutjes laten nadraaien en afgezet. Houden zo !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Vandaag... Oeps was gisteren dus al....
2x 35 km gereden, flink wat autobaan en ook nog een deel kleine wegen : geen problemen, alles werkt nog perfect!
Ben eens langs een plaatselijke kleine renault garage geweest voor een prijs voor distributieriem, waterpomp, heel de micmac :700€ !!!! Toch nog maar eens op een ander gan navragen.
Mijn echtgenote verlangt wel dat dit werkje officieel gebeurd... Kwestie van garantie mocht er iets fout lopen achteraf...vrouwen hee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Vandaag is de dochter en vriend met de Scenic naar Pairi Daiza…..toch wel best weer een lekker tripje van 120 km enkele rit en vooralsnog geen problemen te melden . ( op de heenweg toch niet )
( ze is op de terugweg en ik verwacht haar elk ogenblik :wink: )
Ondertussen wel aan het rondhoren voor het vervangen van de distributieriem ( volledig met waterpomp enz ) , lijkt me echt wel duur als dit officiëel moet in verband met de garantie...pfffff.
Maar ik panikeer niet , ik vind de geschikte garage wel om weer jaren zorgeloos rond te rijden !

ze zijn aangekomen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

i2paq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 nov 2014 11:37
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door i2paq »

scarface450 schreef:Ondertussen wel aan het rondhoren voor het vervangen van de distributieriem ( volledig met waterpomp enz ) , lijkt me echt wel duur als dit officiëel moet in verband met de garantie...pfffff.
Hoe zit dat met die garantie dan op een auto uit 2012?

Ik heb de zelfde auto en was 1000,- kwijt aan een grote beurt, APK, Airco reinigen/bijvullen en distri+pomp+al het andere benodigde.
Renault Mégane 1.5 DCI Hatchback 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

[/quote]Hoe zit dat met die garantie dan op een auto uit 2012?[/quote]

Het gaat 'm om de garantie op het steken van de distibutieriem…...ik neem aan dat daar garantie op zit , vermits je een bepaalde "zekerheid" koopt door een nieuwe te laten steken. Net daarom ben je dus zo veel geld kwijt aan dit werkje.
Mocht de nieuwe riem na bvb 2 jaar of 10.000 km knappen sta je er anders wel mooi met je auto , al is er nooit 100% zekerheid , die garagisten kunnen ook al eens een foutje maken en dan zijn in principe de kosten voor hun.

Anders zou ik hem evengoed zelf kunnen steken....loopt het verkeerd af zijn alle kosten sowiso voor mij.....en in het geval van laten steken door een garage...... niet .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door mechanic »

Bij o.a de dealer heb je een jaar garantie op onderdelen en montage.
Als je weet wat je doet,en je hebt het gereedschap kan er niks fout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

mechanic schreef:Bij o.a de dealer heb je een jaar garantie op onderdelen en montage.
Als je weet wat je doet,en je hebt het gereedschap kan er niks fout.
Tja , ik denk zo , jij blijkbaar ook …..'t zijn altijd die vrouwen die ons op kosten jagen hee ! :lol:

Off topic :
Heb vandaag een ex-collega gesproken ....die had een nieuwe "bus" gekocht van Ford met 6 zitplaatsen ( lichte vracht ) , zijn oude hadden ze midden in de nacht voor z'n deur perte-totale gereden....
Linksachter aangereden tegen waarschijnlijk meer dan de toegelaten 50km/uur.....de oude bus stond "in vitesse" en was +- 8 meter verder "geduwd" :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door mechanic »

Je vrouw heeft best een punt,echter monteur ik lang genoeg om dit soort dingen zelf te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Al ff geleden...MAAR :
verleden weekend : dagje Walibi-Waver - pretpark en je raad het al....op de heenweg no problemo...op de terugweg na +- 40 van de 75 km...
gedurende +- 1 à 2 seconden : "kans op motorschade-STOP motor" Voor de foutmelding erop kwam had ik al zelf ondervonden dat er een paar keer "gestotter" was van de motor ( heel even maar en dat tegen +- 2500rpm te voelen dus )
Bij de foutmelding Ik gelijk de cruise control af en gewoon verder naar huis gereden....niks meer aan de hand!
Het was de 2e tankbeurt nadat er bij de vorige een "flush" was ingekapt en bij die 2e dus gewoon getankt zonder iets toe te voegen.
Afgelopen weekend toch nog maar eens 100 cc in de +- overige 40 liter gekapt en geen problemen gehad met de motor.
Het lijkt erop dat er mogelijk dus toch een injector of meerdere in foutmelding gaan echter komt de foutmelding alleen als de motor goed warm is.
Ik zal de wagen dus voor de zekerheid nog een keertje laten nakijken in onze garage en 1 of meerdere injectoren eruit laten halen om deze te "testen"
M'n concullega van de garage zei me echter zonet dat er al verschillende Fords van ons bedrijf +- hetzelfde hebben gehad als mijn wagen....en raadde me aan om alvorens de injectoren eruit te halen , een ander en straffer spul in de tank te kieperen …( FORTE oid ik moet het nog nakijken er zijn meerdere varianten )
Met dat spul waren de problemen opgelost bij de Fords.....echter is dit geen garantie voor mijn auto.
Ik hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door WillemS »

Probeer ook brandstof met zo weinig mogelijk Bio te tanken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Ondertussen weer een tijdje geleden.....
update :
+- 1 maand geleden injector 1 laten vervangen door een nieuw exemplaar na nogmaals een fout/storing....je kan dat niet blijven uitstellen !
Aankoopprijs voor 1 injector incl. btw = 378€ , dit is maw enkel de aankoopprijs !
Tot heden geen problemen meer , ik moest het wel een beetje tijd geven omdat er nu een andere injector bij de 3 originele zit.
Alles ingelezen( of is het ingeleert ? ) en heb op een a4-tje de nodige vaststellingen staan wat betreft de "correcties" per injector.
Ik hou jullie op de hoogte mocht er een volgende injector de geest geven.....mijn collega's raadden me aan om in zulk geval toch weer een volgende te vervangen en pas bij een 3e de laatste 2 gelijk te vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Blijkbaar iets te vroeg victorie gekraaid......enkele weken terug weer een storing op de motor/inspuiting , hill-assist enz enz.....
De 4 injectoren zijn eruit geweest om te laten testen en er zat op een andere dan diegene die is vervangen ook een storing/mankement.
Er worden nu nog 3 bijkomende nieuwe injectoren geplaatst en dan is het weer ff afwachten.
Zodra het zeker is dat er aan de injectoren niets meer mankeert zal de auto naar een Renault-daler gaan voor een nieuwe distributieriem en alle andere zaken die dan ook best vervangen worden ( waterpomp enz....)
't Is dat ik zo graag rijd met m'n Scenic dat ik er geen afscheid van kan nemen ,; 7 plaatsen , grote koffer , zetelverwarming , cc , lederen zetels ..
Een andere wagen is altijd duurder , en ik zou er graag nog -tig keer mee op reis gaan .
ik hou jullie op de hoogte .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Alle 4 de injectoren zijn vervangen uiteindelijk!
Heb de auto terug en moet zeggen dat ie soepel rijdt nu.
Heb meteen ook een afspraak gemaakt voor de distributieriem en waterpomp enzenz……
Dit zou 803 € gaan kosten btwi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door mechanic »

Dat is veel geld!
Met wat rondzoeken kun je zeker 250-300e besparen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

@rondzoeken : bij Renault-dealers - service-punten kom je soms in de buurt van 800 maar eerder naar de 900 en hoger...…
Nu is die garage vlakbij m'n werk en dat is ook wel handig in-geval-van .
Officieel zijn dat de gangbare prijzen in onze woonbuurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Vandaag is onze oudste dochter naar de autokeuring geweest : groen !
Geen opmerkingen , tekortkomingen ( lichten stonden deze keer wel goed na controle van m'n collega) , hij kan er dus weer een jaartje tegen !
Nu die distributieriem nog volgende week en we zijn weer helemaal gerust. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 645
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor in noodloop STOP kans op motorschade

Bericht door scarface450 »

Met een weekje vertraging is de distributieriem + waterpomp en heel de mic-mac vervangen....808 € uiteindelijk , pfffff.
Er stond 1.2 km op de dagteller , ik vermoed dat dit de testrit was van de garage.
Een jaartje later dus ( 7 ipv 6 jaar ) en nieuwe injectoren hoop ik komende zomer niet terug in panne te staan in Duitsland , Kroatië , Bosnië , ……
Heb nog eens naar m'n km's gekeken : 63500 km voor 7 jaar ...tja , echt wel te weinig voor een diesel maar ik kon bij de aanschaf ook niet weten dat ik dichter bij huis ging werken en zelfs nog aan een firmawagen ging geraken , haha.
Afgelopen weekend nog aardig wat geluk gehad : Clio op de oprit , GSIII op straat ...na een ritje met de Clio de 2e sleutel maar geprobeerd om te zien of er een probleem met de sleutel was. Startte meteen ( in z'n neutraal , handrem "op" ) , naar binnen....tot er gebeld werd aan de deur :
De Clio was gebold tot tegen de rechter-voorzijde van de GSIII....leek een ferme deuk in te zitten , echter na de Clio terug 3 meter vooruit te hebben gereden : geen schade ! (plastic heeft voordelen )
De handrem was iets te zacht aangetrokken en de auto is vermoedelijk zeer traag achteruit gebold.....onze zoon was immers nog tussen het starten en het aanbellen 5 minuten weggeweest en zei dat de auto er nog stond zoals ie vertrok.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht